Kidnapped (1995)

Avontuur / Actie

geregisseerd door Ivan Passer
met Armand Assante, Brian McCardie en Patrick Malahide

In de 18de eeuw wordt David Balfour door zijn gemene oom van zijn erfrecht ontdaan en als slaaf verkocht. Samen met zeeman Finch besluit de jongen te ontsnappen om zijn erfenis op te eisen.

Teleurstellende produktie deze kidnapped.
Kan me bijna niet voorstellen dat Francis Ford Coppola hier heel veel tijd in heeft gestoken.
Zelfs Armand Assante kan Kidnapped niet redden.
Er wordt vreselijk houterig geacteerd.
De film duurt drie uur en het is zwoegen om er door heen te komen.
Enig positief punt zijnaf en toe de lokatiebeelden die het aanzien waard zijn maar dat kan niet van de film worden gezegd.
Er is inmiddels een recente uitvoering van kidnapped verschenen,ik zou de gok nemen en deze bekijken indien geintereseerd in het verhaal maar laat deze uitvoering maar lekker in de schappen staan.

avatar van nightbreed
Standaard zondagmiddag avonturenfilmpje met de standaard dingen die in een avonturenfilm thuis horen zoals verraad, schipbreuk en goud.
Helaas is de film voor alle leeftijden waardoor de aktiescenes wat kinderachtig zijn en overkomen.
Omdat ik me niet heb verveeld zal ik deze film geen onvoldoende geven.

Cijfer: 3

avatar van 606
toch wel een vermakelijke film en niet zo saai
ook al duurt het 3 uur.
natuurbeelden zijn mooi

3,5 ster

garlic senior
Redelijk zwakke film. De Schotse Hooglanden zijn best mooi om te zien en Armand Assante acteert best aardig, maar voor de rest heeft deze film weinig interessants te bieden. De film is wel een beetje kinderlijk, wat niet echt past bij deze film. Hierdoor wordt de film ook nooit echt meeslepend of indrukwekkend.

avatar van Lexcoaster
Ik snap de slechte reacties niet. De film was allesbehalve zwak, ik vond hem erg vermakelijk. De lengte zit de film ietwat tegen, maar uiteindelijk is het een degelijk gemaakte avonturenfilm. Ik heb me vermaakt. 3.5*

De film is idd vermakelijk, maar bij de ''spannende'' momenten ontbrak toch de spanning. Sommige stukjes zijn wat vaag, maar met het acteren is niks mis en het verhaal is verder ook goed. 3,5*

avatar van epetter
IK vond de film best vermakelijk en heb me uitstekend vermaakt

avatar van Semsoethot
Zeven meningen hierboven en vier daarvan vinden de film vermakelijk..... Ik sluit me daar bij aan. Het acteren houdt niet over en de actie is soms ronduit slecht (misslagen maar men valt toch om ect.) maar de beelden van de natuur maken weer wat goed. En tijdens een rustige nachtdienst is deze lichte kost goed verteerbaar. Vermakelijk dus.

avatar van Kr!kke
garlic senior schreef:
Redelijk zwakke film. De Schotse Hooglanden zijn best mooi om te zien en Armand Assante acteert best aardig, maar voor de rest heeft deze film weinig interessants te bieden. Hierdoor wordt de film ook nooit echt meeslepend of indrukwekkend.

Daar ben ik het volledig mee eens. Bovendien vind ik de film nogal langdradig/saai.

Zwakke film die niet gered kan worden door Armand Assante, die het redelijk goed doet in deze film.
De locaties zijn mooi, al zijn het niet de Schotse Hooglanden die je ziet, de film is in zijn geheel opgenomen in Ierland, maar de locatie kan dus wel doorgaan voor Schotland.
Maar dat maakt nog niet dat de film er beter op wordt, er zit weinig spanning in en boeiend is het ook allemaal niet, en bovendien is de film nog eens veel te lang, 2 uur en 46 minuten is een beetje teveel van het goede.

avatar van Theo Keuken
Redelijk vermakelijke film die behalve mooie landschappen ook enigzins de geschiedenis weergeeft en zodoende laat zien hoe verwarrend het vroeger was om trouw te blijven aan een inmiddels vertrokken koning.
Viel me niet op hoe lang de film duurde dat zegt
genoeg...
Einde was vrij abrupt ,zo van zoek het zelf maar uit.