• 11.464 nieuwsartikelen

Genre: Misdaad / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Mitu Misra

Met onder meer: Gabriel Byrne, Sibylla Deen en Jan Uddin

IMDb beoordeling: 4,1 (655)

Gesproken taal: Engels

Plot Lies We Tell

"The only men who get caught are those who don't love their wives enough..."

Donald is een eerlijke chauffeur. Als zijn baas, de miljardair Demi, onverwachts sterft probeert Donald al het bewijs over zijn buitenechtelijke affaires te vernietigen om het familie-erfgoed te beschermen. Hij rekent er echter niet op dat hij de vrouw des huizes, de prachtige Amber, tegen het lijf loopt. Ondanks dat hij haar op afstand probeert te houden moet hij haar helpen om een seksvideo van zijn baas te vinden en te vernietigen. Hij stort zich in de duistere onderwereld die hem leidt naar de neef van Amber, de beruchte gangster KD.

Social Media

avatar van filmkul

filmkul

• 1943 berichten
  • 1916 stemmen

Matig misdaad drama. Het verhaal en de film beginnen veel belovend. Het lijkt dan een aardig mysterie te worden. Maar na een halfuur is de lol er al een beetje af en verzandt de film in een traag oninteressant drama. Helaas niet het mysterie waar je vanaf het begin op hoopt. Richting het einde wil men er nog wat spanning inbrengen, maar dat mislukt en de film zakt als een pudding in elkaar. Het acteerwerk van de hoofdrolspelers is prima, maar een aantal bijrollen zijn zwaar onder de maat. Geen aanrader. 2.0/2.5

avatar van Noodless

Noodless

filmkul schreef :

Volledig akkoord. De rol van Harvey Keitel kon ook wel tellen. In begin even te zien en naderhand via een video nog een paar keer en dat was het. De rol van Gabriel Byrne als chauffeur is ook een beetje bizar gezien het feit dat hij zich grotendeels bezig houdt met de dramatiek rond de familie van Amber. Ik had eerder gedacht dat hij meer een mysterie ging ontrafelen rond de dood van zijn baas, het hoertje en gangster KD. Het grote lichtpunt is wel de overtuigende rol die Sibylla Deen als hoertje speelt. Ze houdt de film enigszins nog interessant om te volgen. Precies dat ik haar al van iets kende, blijkbaar alleen maar Jinn (2014) van haar gezien. Ze speelt veel rollen in series tot nu toe. Maar daar gaat volgens mij wel verandering in komen. 5/10

avatar van mrklm

mrklm

De steenrijke vastgoedhandelaar Demi Lampros [Harvey Keitel] heeft zijn trouwe chauffeur Donald [Gabriel Byrne] gevraagd om na zijn dood de sporen van zijn “indiscreties” uit te wissen. Een van die sporen is een huis waar Demi een affaire had met Amber [Sibylla Deen], een Britse vrouw van Pakistaanse afkomst die dankzij haar contact met Demi haar familie kon onderhouden. Amber smeekt Donald om haar niet meteen te laten vallen en mede omdat Donald kampt met schuldgevoelens over de dood van zijn eigen dochter raakt hij verstrikt in een familievete waarin Ambers sinistere neef Khalid [Jan Uddin] een sleutelrol vervult. Goed geacteerd, maar het plot is vergezocht en door Misra’s onevenwichtige regie is er geen dramatische opbouw en blijven er alleen wat aardige momenten over.