• 8.663.696 stemmen

Alternatieve titel: Meat

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Maartje Seyferth en Victor Nieuwenhuijs

Met onder meer: Titus Muizelaar en Nellie Benner

IMDb beoordeling: 4,6 (364)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 4 november 2010

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Vlees

De film draait om de slager, maar zeker ook om het jonge slagersmeisje. Alleen aan de buitenkant gaat het om een normale slagerij en een normale slager. Snel wordt duidelijk dat de slager leeft voor zijn duistere en seksuele fantasieën. En ook het slagersmeisje Roxy is niet helemaal onschuldig. In een fanatiek zelfonderzoek legt ze alles op video vast. De slager dringt door tot haar fantasie, maar op haar beurt dringt zij door in zijn hoofd.

logo tmdbimage

predator

Ik heb er een kaartje voor gekocht bij IFFR. Ben wel benieuwd........

predator

Een soort david lynch in de polder, aardig maar niet meer dan dat....

Hannes791

is dit een opvolger oid van Crepusule?

Crepuscule (2009)

kappeuter (crew films)

Hannes791

Recensie op Neerlandsfilmdoek is behoorlijk negatief

Vlees - neerlandsfilmdoek.nl

predator

Is inderdaad niet best, maar zo slecht valt ook wel weer mee.

avatar van o0Timmy0o

o0Timmy0o

Ik heb de trailer gezien en what the fuck is deze film?! FilmTotaal wil heb niet eens beoordelen zo slecht vinden ze hem.

Lijkt mij een vieze Nederlandse sex film die nergens over gaat. Kortom, ik ga hem niet kijken.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Jemig, wat een woorden voor een film die je nog niet gezien hebt.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

De Nederlandse film Vlees van Maartje Seyferth & Victor Nieuwenhuijs doet het goed op de internationale film markt van Cannes. Halverwege het befaamde filmfestival maakte Franse sales agent Reel Suspects bekend dat de film inmiddels verkocht is aan Italië (Ripley’s Film), Duitsland en Oostenrijk (Donau Film), Zuid-Korea (JNCG) en Japan (Twin).

Wekt dus blijkbaar toch intresse !?!

avatar van Atheistus

Atheistus

o0Timmy0o schreef:

Maak je geen zorgen, iemand die zo slecht Nederlands schrijft, wordt hier toch niet serieus genomen.

avatar van GroovyDrummer

GroovyDrummer

Pfffff.... was niet echt onder de indruk van deze verwarrende en onsamenhangende film. Langdradig en de dialogen waren soms lachwekkend, zo slecht..!

avatar van jojoshua

jojoshua

Platvloers, banaal, langdradig, inspiratieloos filmpje. De monologen van de slager deden me met regelmaat kokhalzen, vanwege de inhoud en vanwege de manier waarop ie ze uitspreekt. Dat laatste is dan misschien enigszins geslaagd. Verder zijn de acteerprestaties dusdanig slecht dat ze een inhoudelijke reactie op de rest van de film wat mij betreft totaal overbodig maken.

Jammer.

gauke

De poster werd in 2010 genomineerd voor de Cinema.nl Afficheprijs 2010. Ik denk dat de regisseurs thematisch de begeerte/lust naar menselijk vlees en de vleesvreterij op een kritische wijze aan de orde hebben willen stellen en te nivelleren, maar het lijkt te verzanden in mooie, wat surrealistische beelden en clichématig seksisme. Het verhaal is echt ondermaats en de acteurs spelen onder hun nievau. Ik eet al weinig vlees, maar het slachten en de hompen vlees werden op een zodanige afstotende manier gebracht dat ik bij het kijken de neiging had om geheel vegetariër te worden.

avatar van eelco

eelco

bout film.......

slecht acteer werk

seks scenes ook hahahahahahaha zit achter haar te .... en de bed sex hahaha oeps been naast het bed zit ie de lakkens te nemen!!!!

wat een verhaal

tijd verspilling en geld verspilling...

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Lekkere manier van schrijven heb je!

avatar van blurp194

blurp194

Deze film lijkt ten onder te gaan aan die vreemde Nederlandse zelfkritiek - zodra er in een Nederlandse film ook maar een stukje bloot vel te zien is, kan het volgens de critici kennelijk geen goede film meer zijn. Doet een Gaspar Noe een film die veel platter is, dan vindt iedereen het plotseling prachtig. Leg mij het uit. Op zich is het wel aardig om eens het verschil te zoeken tussen de Nederlandse reviews en de buitenlandse - wat een wereld van verschil zit daar in. In Nederland kan de film geen goed doen, en wordt in twee zinnetjes afgekraakt; in Duitsland ligt dat toch heel anders - en hebben de critici het over hoe goed deze film is gezien het budget, en worden er lagen in gezocht als een tegenbeweging voor de virtualisatie van de maatschappij - de terugkeer naar het vlees.

Ik moet zeggen dat ik het toch echt veel meer met de Duitse mening eens ben dan met de Nederlandse - voor mij is dit een grappige, maar vooral absurdistische film met opvallend mooie cinematografie en heel goed acteren. En een paar geniaal lompe botte scenes - zoals, de vrouw die van de galerij springt. De teksten van de slager en het meisje passen prima in de rest - absurdistisch. Welke diepere laag je er in zien wilt is aan jezelf - er zijn er meerdere, denk ik, maar dat hoort ook wel bij dit soort absurdisme.

Niet voor iedereen - dat is duidelijk. En als je je stoort aan het slageren of het mensenvlees, dan kan je misschien beter een andere film zoeken. Maar je kan geen vlees eten en tegelijk de slager veroordelen.

stinissen (crew films & series)

Het enige positieve was het mooie lichaam van Nellie Benner verder vond ik het maar een rommelige productie.

avatar van willemfilm

willemfilm

Een surrealistische absurde film. Niet leuk en in een bedompte, arrenmoedige grijze sfeer. Niet geil, spannend of leuk. Ik vind de film totaal mislukt. Een 'politiebureau' met een voortdurende irritante teloon die overgaat, rokende rechercheur die en passant zijn collega even mededeeld dat ie wordt verdacht van doodslag....raar. Wat mij betreft is dit samen te vatten als flutfilm.

avatar van neopetsYES!

neopetsYES!

Wat een rare film

avatar van atosan

atosan

Vage film, veel losse eindjes, donkere sfeer geen humor.

leek wel een eindexamen project voor mensen van een art school.

slecht, skippen.

avatar van SkaterGirl97

SkaterGirl97

Ik vind deze film erg langdradig...dan wordt het een beetje saai..

Hannes791

beduidend beter dan crepuscule, nog wel de nodige bemerkingen, maar kom maar met een volgende.

avatar van robertus65

robertus65

Wat een leijke vleesshow wat dit, werkelijk totaal vlees noch vis, er was geen touw aan vast te knopen, de film leek meer en meer op een experimenteel rommeltje te worden. Een ouderwetse lelijke Hollandse zeikfilm.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Dit is vast een film voor intelligente mensen, met verstand van "kunst" o.i.d. gezien de prijzen opsomming. Voor het gewonere volk die een leuke begrijpbare film willen zien ie er geen touw aan vast te knopen. Wie zijn er nu echt dood en wie vermoordde wie?? (en een klein jaloezie probleempje wat zien die vrouwen in die vadsige oude(re) man?)

Ik schaar me achter

Stinissen Nellie Benner is het enige wat de moeite waard is.

avatar van Drifter

Drifter

Wat is het idee achter deze film? Vlees op het bord en vlees als sex? Het lijkt erop dat het daarover gaat en een soort "Dutch psycho" maar het slaat de plank helemaal mis.

Een half punt voor de moeite om de film te maken en een halve voor de song en hier en daar wat camerawerk wat er leuk uitziet.

Maar het is de moeite niet waard om te zien.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Was wel weer een aardig project van Seyferd en Nieuwenhuis, alleen wel jammer dat ze de subtiliteit en de donkere sfeer van Crepuscule niet hierin gebruiken (dus ook geen sfeervolle duistere zwartwit beelden van Amsterdam). Vlees is nu gewoon een doodnormaal Nederlands drama filmpje, dat een beetje weg heeft van jaren 70 films uit NL. Maar de film weet wel enigzins te boeien. Titus Muizelaar en Nellie Brenner zijn na Crepuscule weer van de partij. Nellie Brenner is natuurlijk weer 9 van de 10 keer naakt. Voor de rest ook even wennen dat er in Vlees nu wel word gepraat, tov van Crepuscule dat een stomme film was. Bizar wil de film nog wel eens worden en het wil nog wel eens de Lynch kant op gaan. Vooral die scene waarbij Nellie op de vlucht staat voor die dronken kerels. Ohja... daarmee komt het Lost Tape thema ook mee opduiken.

Voor de verderrest is dit wel een vermakelijk filmpje.

avatar van janwauters

janwauters

waardeloze film. halverwege gestopt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Nou, als je dit leuk moet vinden, met moeite uitgekeken, echt waardeloos dus.

avatar van leatherhead

leatherhead

Seyferd en Nieuwenhuis behoren toch tot de interessantere regisseurs van Nederlandse bodem wat mij betreft. Ze hebben best een duidelijke eigen visie en snijden een aantal interessante thema's/ideeën aan. Maar het uiteindelijke resultaat is zoals steeds toch weer een beetje net niet.

Begint allemaal nog best aardig. Dat slachthuis is een lekker smeuïge locatie, sfeertje zit er best goed in en hier en daar wat leuk camerawerk + een hoop vlezige close-ups. Valt wel meteen op dat het acteerwerk nogal houterig is en de dialogen vrij stroef, maar de personages an sich waren niettemin boeiend om te volgen. Verder ook wat vreemde komische (?) scenes die nogal uit de lucht komen vallen. Die zelfmoordscene van het balkon leek wel weggelopen uit een Roy Andersson film.

Zo ongeveer halverwege verliest de film zich een beetje in zijn pretenties en proberen de regisseurs de Lynchiaanse toer op te gaan. Een moedige poging, maar de sfeer is gewoon niet sterk genoeg om de film op die momenten te dragen en het mist aan échte audiovisuele zeggingskracht. Dat stukje visueel geëxperimenteer met overlappende/morphende beelden was zelfs ronduit pijnlijk om te zien. Halfslachtig dus, maar uiteindelijk ook weer niet zo slecht als het gemiddelde doet geloven. Vond het wel een redelijke poging. 2,5*.

avatar van shugenja

shugenja

Ondanks zijn beperkingen vind ik dit toch een boeiende film. Je hoeft het gerust niet allemaal te snappen. Ik vind de reacties van veel mensen hier wat flauw. Zo van het zal wel kunst zijn want ik snap het niet? Als je geen moeite wilt doen er een beetje eigen interpretatie aan te geven wat hier gebeurd dan is het geen film voor jou.