• 10.602 nieuwsartikelen
  • 8.968.713 stemmen

Sex & Drugs & Rock & Roll (2010)

Drama | 115 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Mat Whitecross

Met onder meer: Andy Serkis, Naomie Harris en Olivia Williams

Gesproken taal: Engels

Plot Sex & Drugs & Rock & Roll

"There are a couple of ways to avoid death....one is to be magnificent"

'Sex & Drugs & Rock & Roll' gaat over het leven van de Britse popzanger Ian Dury, de frontman van Ian Dury & The Blockheads. Ian Dury, geboren in 1942, wordt op zijn zevende getroffen door polio wanneer hij gaat zwemmen in besmet water en raakt gedeeltelijk verlamd. Tegen alle verwachtingen in wordt hij later één van de peilers van de punk-rockscene in Engeland in de jaren 70, en wordt zo de antiheld van de punkgeneratie. Hij richt de band the Blockheads op, waarmee hij in 1978 zijn eerste grote hit scoort; één die in minder dan drie minuten zegt waar het om draait in de muziek: Sex & Drugs & Rock & Roll.

logo tmdbimage

avatar van raza1

raza1

Het is wel fijn als je vd muziek houdt, anders wordt het een ietwat lange zit. Het verhaal gaat over een zanger van een rock and roll band die ontdekt dat er nog meer is dan alleen zingen nl zijn familie.

Aparte manier van filmen met af en toe een documentaire-achtige uiterlijk.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

ben altijd al liefhebber van zijn muziek geweest dus deze film wil ik dan ook graag zien.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Film met absurde tinten maar vond hem boeiend tot het einde.

Tegen mijn verwachting in er van genoten.

Kan niet verklaren waarom.

avatar van steffiestones

steffiestones

Goede film, een aanrader voor de fans!!

avatar van ralfsjam

ralfsjam

inderdaad, een pareltje die traag op gang komt, maar je met een geweldig gevoel achter laat! voor de liefhebber ... prachtig in beeld gebracht!

avatar van james_cameron

james_cameron

Regisseur Whitecross heeft een paar films co-geregisseerd met Michael Winterbottom, en dat zie je. Qua stijl doet deze film vooral denken aan het superieure 24 Hour Party People. Levendig, energiek, rommelig en ongestructureerd dus. Past prima bij het onderwerp. Serkis is briljant in de hoofdrol en ook de rest van de cast is uitstekend. De muziek is niet echt mijn ding en de personages blijven wat afstandelijk, maar de rauwe emoties en het raak getroffen tijdsbeeld maken veel goed.

Serkis is idd echt fenomenaal in de hoofdrol.

avatar van gondwana

gondwana

Serkis was zeer sterk, maar verhaal vond ik niet interessant. Ik hou wel van visuele fantasietjes, maardie was niet echt vernieuwend.

Tijdsbeeld missch goed gevat, maar interesseerde me ook niet echt.

Scenes met Ray Winstone waren van de beste.

avatar van Friac

Friac

Een bruisende film over een enigmatisch persoon, fantastisch neergezet door Andy Serkis. Sex & Drugs & Rock & Roll is dynamisch op zowat elk vlak, zodat de film voor geen moment gaat vervelen. Humor, goede muziek, menselijk, levendige cameravoering: mooi kijkvoer.

avatar van erik1677

erik1677

Aparte film,en ook een hele goeie film.

Serkis was de ster van de film, en ontroerd bij wijlen echt.

Alleen denk ik nu wel na hem gisteren gezien te hebben, dat hij wel voor een lnge tijd in de kast verdwijnt.

Want na eenmaal gezien te hebben, heb je het ook wel gezien, want het is een behoorlijke lange zit, ook a duurt hij maar 115 min.

Maar zekers niet slecht.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

één van de peilers van de punk-rockscene

Moet natuurlijk "pijlers" zijn. Verder niets dan lof.

avatar van Ceeda7

Ceeda7

Ik ga voor drie sterren. Het verhaal van Ian Dury is niet echt uitzonderlijk, en de muziek die hij maakte was helemaal niet mijn stijl. Toch zet Serkis een dijk van een prestatie neer, en verdient hij een dikke pluim.

avatar van sabsabsab

sabsabsab

Jammer dat deze niet veel reacties heeft.

scorsese

Matige film over het leven van de Britse popzanger Ian Dury die op vroege leeftijd werd getroffen door polio. De eerste helft van de film is nogal fragmentarisch. Tijdens het tweede gedeelte krijgt het verhaal wat meer structuur, maar is het eigenlijk al te laat. Een lekker flitsende montage en een goeie rol van Andy Serkis als Ian Dury. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk Drama/Muziek/Biopic film...

Redelijk verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Andy Serkis (Lord of the Rings) speelt

redelijk goed...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Te snel camerabeweging...

Prima HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van adso

adso

In het begin even doorbijten vanwege het psychedelische karakter, maar na een half uur was ik verkocht; een fantastische ode aan de grootste bromstem van eind jaren 70, begin 80!

Vond het echter vreemd dat Ian geen moment zenuwachtig was voor een optreden, een oude documentaire over zijn optreden op Pinkpop destijds liet een heel onzeker menneke zien…

Tarkus

Redelijk goede film, al had ik er toch meer van verwacht.

Het leven van Ian Dury liep niet over rozen, dat was me ook al duidelijk toen ik de man zijn carrière volgde, maar deze film maakt wel duidelijk dat het nog erger was dan ik vermoede.

De muziek, is natuurlijk als je liefhebber bent prachtig en hoofdrolspeler Andy Serkis (de man die ook gestalte geeft aan Gollum in 'The Lord Of The Rings') zet hier een perfecte Ian Dury neer, om sommige momenten zou je denken dat hij het echt is. Weetje: het is ook Serkis die de nummers van Dury zingt in deze film en dus niet playbackt op de originele songs, en ook daar is de gelijkenis frappant.

De film is voor een biografie wat rommelig van regie, ik ben eerder een voorstander van een duidelijk chronologisch levensverhaal, maar het past wel bij de sfeer die Ian Dury en The Blockheads (zijn band) destijds nastreefden. Chaos alom.

Dury is in 2000 overleden, maar blijft bij velen, onder wie ikzelf, nog goed in het geheugen, want hoewel hij geen topzanger was, blijven vele nummers, waaronder de titelsong van deze film, vers in het geheugen, een dijk van een nummer trouwens.

Kortom: voor de liefhebbers een goede, zij het wat rommelige film, maar de muziek is nog steeds uniek !!

avatar van Martxela

Martxela

Erg goeie, af en toe documentaire-actige en bij vlagen aangrijpende film over Ian Dury. Begin wat chaotisch, vooral met de tijdssprongen maar ik heb me geen moment verveeld. Een aanrader en erg fijne muziekfilm.