Wagon Wheels (1934)

Western / Actie

geregisseerd door Charles Barton
met Randolph Scott, Gail Patrick en Billy Lee

Het is 1850. De drie geroutineerde scouts Clint Belmet, Jim Burch en Bill O’Leary leiden een karavaan met kolonisten naar Oregon. De bonthandelaar Kenneth Murdock is niet blij met de komst van steeds meer kolonisten in zijn gebied, omdat hij door hun komst een omzetdaling verwacht. Murdock laat zijn handlangers zich voordoen als indianen en hen karavanen met nieuwe kolonisten aanvallen in de hoop daarmee de groei van het aantal kolonisten een halt toe te roepen.

avatar van Dogie_Hogan
De complete (korte) film: Youtube.
Er wordt aardig wat afgezongen: tussen 20:59 en 22:57 min. zelfs een operazangeres.

Remake van "Fighting Caravans" (1931).

lezertje
Goed, deze film heeft dus de tand des tijds duidelijk niet kunnen weerstaan. En de reden dat er in de westerns vroeger zoveel gezongen werd, was volgens mij bedoeld als concessie aan het vrouwelijk deel van het publiek.