Charlie St. Cloud (2010)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Burr Steers
met Zac Efron, Kim Basinger en Amanda Crew

Charlie St. Cloud is een jongeman die de dood van zijn jonge broer moeilijk kan verwerken. Hij krijgt een baan bij de begraafplaats waar zijn broer ligt begraven. Als hij de geest van zijn broer ziet, besluit Charlie er elke dag naartoe te komen om met hem te praten. Alles verandert als er een vrouw in Charlie's leven stapt.

avatar van miss_efron
Zoals metro zij.Alleen al de prachtige blauwe ogen van Zac Efron trekken je mee de film in en dat is waar!Heb heel erg genoten van deze film.Ook de voorkant van de film luidt als:Live,love,let go en dat is waar het in deze film allemaal om draait.Zeker een aanrader voor mensen die Efron graag zien spelen en die toch wel houden van het concept leven en dood!

avatar van miss_efron
*The more i am in your world,the less i can be in his
Allereerst wou ik deze film zien omdat ik toch wel stiekem een Zac Efron fan ben,omdat ik hou van het concept leven en dood,geesten enz.Deze film vond ik echt een topper het eindigt al bij al goed wat leuk is want bijna iedereen die Charlie dierbaar is verliest hij.In het midden van de film proberen ze de spanning op te drijven en ons op een verkeerd pad te brengen door het verkeerde te denken.De regisseur was dezelfde regisseur als degene van 17 again ook met Zac Efron.Na Me and Orson Welles(een niet zo goede film)Ben ik blij dat we Efron een keer zien niet als High school kid.Hoop nog vele van zo'n films te mogen zien.Moet natuurlijk niet steeds met dezelfde acteur!Misschien Ian Somerhalder(ook niet zo mis
*één van de meest mooie zinnen uit de film

Alle ingrediënten waren daar om van het op zichzelf interessante verhaal een pakkende en dramatische film te maken; echter de thematiek "loslaten en opnieuw beginnen" wordt te glad in scène gezet, terwijl essentiële zaken niet uit de doeken gedaan worden. In een recensie las ik bovendien dat van enkele rake scènes weinig overbleef, zodra de film een quasi-fantastische wending nam en de liefde het met kitsch en kabaal moet winnen van de dood. Ik kan het niet beter verwoorden.

AandF
Film die me niet lang zal bijblijven.
Alleen kijken als je echt niks te doen hebt

avatar van Piratje
Zac Efron speelt hier prachtig een karakterrol in een sfeer van SF en werkelijkheid.
Een uitgekiend verhaal dat spijtig genoeg nogal populistisch eindigt zonder de diepgang van het verleden in herinneringen te bewaren maar vooral van vooruit te zien. Het happy end weerspiegelt zich in de aftiteling. Dus zitten blijven.
Een emotioneel drama dat opgebouwd is uit aangrijpende details van een voortdurend rouwproces waarin het verleden blijft voortleven. Het wat te wereldse Tess-concept lijkt me een beetje hard met de haren getrokken en wijkt af van waarmee de film begonnen is.
Een film die je moet gezien hebben en onbewust in je blijft voortleven.
Een 4* waard.

avatar van Mega-Video
I see dead people......ben weggelopen van deze.....vrouwtje bleef kijken en vond het wel wat. Prima! Ik vond het niks! Dooie gooien geen ballen terug....dooien prikken geen 'geeltje' op je deur....pfffff......dat ik hier nog serieus op in ga. Vroeg of ze nog zin had om ff met d'r hakken in de lucht te gaan....neeeeeee.......zo werkt dat niet menneke......dan had je moeten zeggen hoe aandoenlijk, romantisch en begrijpelijk die film wel niet was. Dat heet dan een leugentje om bestwil. Zal het in overweging nemen.

avatar van Rodger
nee.. deze heeft het net niet, allemaal zo voorspelbaar.. en zo RTL gehalte..
american feelgood movie..
1.5**

avatar van kayladdiction.
Ik zag hem in de bioscoop en ik ging gewoon mensen irriteren uit verveling.
1 *

avatar van nightbreed
Zeer matig en klef script en matig acteerwerk. Qua niveau en alles lijkt dit het meest op een Christelijke TV-film die we van RTL gewend zijn op de woensdagavond. Ik vond het een zeikfilm, om het maar ff netjes te zeggen.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Mooi verhaal...
Wel leuk voor geest te praten en sport...
Maar het wordt tijd dat je wordt volwassen, niet jeugd blijven...
Uitstekend acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Mooi achtergrond muziek (Dolby Digital)...

avatar van Fran
Aan de ene kant vind ik de film wel mooi in elkaar gezet. De band tussen de twee broers is erg ontroerend en de plek waar het zich voornamelijk afspeelt (het kerkhof) geeft de film iets magisch mee. Toch blijven de makers wat het verhaal betreft behoorlijk op de vlakte.

Bijvoorbeeld op het moment dat Charlie besluit om het meisje te gaan redden en hiermee Sam moet loslaten. Dit had toch wel een hartverscheurend moment moeten zijn maar je ziet hem alleen een traan laten op de boot en daar blijft het een beetje bij. En zo zijn er wel meer momenten waarbij ik denk dat het wat verder uitgewerkt had mogen worden.

Toch is het zeker ook geen slechte film. Af en toe zit er wel een ontroerend momentje tussen dus het blijft niet geheel oppervlakkig. En zoals ik al zei, de setting is ook erg mooi.

Ik was helemaal geen fan van High school Musical en ook nooit van Zac maar ik moet zeggen dat hij op goede weg is! Ik vond zijn acteerprestaties in deze film geloofwaardig en hij probeert van het babyface imago af te stappen. Al bij al vond ik het een vermakelijke film maar niks speciaals.

avatar van AmazingPP
Een mier en mierzoete film en dat is niet geheel mijn ding. Maar... (jawor, daar is ie weer) ik vind wel dat Efron hier laat zien dat hij wel degelijk iets kan. Ik vond hem goed acteren. Jammer alleen dat de film nogal vaag is hier en daar. Niet echt boeiend, maar ook weer niet echt slecht. Had beter gekund. 2,5 *

Dominootje
2e keer gezien en het blijft een mooie film.
Voor mij zeker een tranentrekker

avatar van Aardbeitje
Wat hou ik toch van Zac Efron...
De eerste niet-animatiefilm die me aan het huilen heeft gekregen.

avatar van Gon1234
Ik vond het een erg simpele film, die zo nu en dan ineens een hele rare wending kreeg. Daardoor had ik soms het gevoel dat ik iets niet goed mee hebt gekregen. Toen er bijvoorbeeld werd verteld dat dat meisje al 3dagen lang dood/vermist is, vroeg ik me af of hij haar nou voor die tijd gezien had, of dat hij de hele tijd met een geest heeft gepraat. pas later in de film werd dit mij duidelijk, maar dat wekte op dat moment een hoop verwarring op of ik niet iets gemist had.
Het idee van de film was goed, alleen was de uitwerking niet echt interessant. Er zaten mooie stukken in, (zoals dat ze zegt dat ze over hem gedroomd heeft, en dat het uiteindelijk blijkt dat ze het echt hebben mee gemaakt)maar het meerendeel van de film bevatte weinig spanning waardoor je niet nieuwsgierig bent naar wat er komen gaat. En 'spanning' en 'nieuwsgierigheid' lijken me nou net twee dingen die een film boeiend maakt om naar te kijken.

Ook kwamen de emoties niet altijd even goed over. Zo deed het me vrij weinig toen zijn broertje kwam te overlijden, waarschijnlijk omdat er van te voren te weinig beelden getoont werden van hoe gelukkig die twee samen waren. Het enige wat je te zien kreeg was dat hij zn broertje telkens voor de grap in zn gezicht slaat.

Verder oogde de film te leeg. Het leek alsof de wereld waarin het zich afspeelt zo beperkt mogelijk moest zijn qua karakters en locaties. Verder dan de haven en het kerkhof in het bos kwam het geloof ik niet.... En ook het verhaal was erg leeg. Er werd alleen gericht op 1 hoofdlijn, namelijk Charlie's contact met zn broertje die verstoort wordt door een vrouw. Er wordt verder niks om het verhaal heen gebouwd. (School, vrienden, familie, etc.)

Ondanks mn kritiek op de film, heb ik me in de tweede helft van de film toch wel kunnen vermaken, en zaten er ook een aantal boeiende en mooie scenes in. Alleen had de film zoveel beter kunnen zijn! 3*

avatar van glimmerman2000
Een geromantiseerd sprookje wat verre van de werkelijkheid staat:)....Zeer saai, waardoor het moeilijk was, om mijn ogen open te houden

Matig tot slecht!

avatar van soom
Ja, Zac Efron begint nu toch wel duidelijk een beetje door mijn ijslaag heen te breken. Aandoenlijk en schattig vond ik hem. The Lucky One was al een aardig staaltje van wat Zac werkelijk kon, en hij ging al een paar jaar voor deze film in een paar mooie films zitten, blijkbaar. Maar moet zeggen dat ik huiverig was. Echter, door the Lucky One (mijn soort film bij uitstek), waagde ik me toch maar aan Charlie. En wat was hij dus aandoenlijk en heel, heel schattig, met Tess Carroll ook. Mooie film, met een paar mooie momenten, die Zac Efron dus voor mij wel op de kaart zet. Ik moet maar snel Me & Orson Welles kijken.

Bijrollen waren wel aardig, verhaaltje was wel enigszins romantisch en liefliijk op momenten. Maar het haalt het niet bij the Lucky One, dat niet. Toch een mooie performance van beide hoofdrolspelers, daar niet van. Maar the Lucky One was gewoon net iets meer mijn ding. 3.5*.

Veel te zoetsappig. Ondanks de drama, heb ik geen traan gelaten. Maar ach, Zac maakt heeeel veeel goed!:)

Matige film waarin een jongeman zijn levensplannen opzij zet als zijn broertje door een ongeluk om het leven komt. Een romantisch drama met een bovennatuurlijk tintje. Voorspelbaar en vooral te melodramatisch. Gelukkig is er wel sprake van enige chemie tussen de twee hoofdrolspelers en bevat de film een aantal mooie plaatjes van de kust.

Mindere film en vooral gekeken door de redelijke score op MM.
Er zat enkele leuke momenten in maar persoonlijk zeker geen film om nog een keer te kijken.
Archiveer deze film dan ook meer voor de vrouwelijke kijkers.

avatar van TomaskeX
Heel mooie film. Zac Efron deed het heel goed, wat een verandering tegenover HSM.
Ga hem vanavond op VTM nog eens herbekijken, was heel aangenaam verrast door deze film

avatar van juliegirlxoxo
Ik snapte eigelijk totaal niets van de film na een tijd dat meisjes was toch dood???Haar geest zag je toch de hele film lang???En dan leeft ze plots wel?

Ik heb gehuild bij deze film. Ik vond de liefde tussen de broers echt mooi neergezet en Zac kan best leuk acteren. Leuke film voor een zondagmiddag.

avatar van s_leiN
Een zeer mooie film als je het mij vraagt. De muziek doet je soms de tranen in je ogen krijgen. Ontroerend als je jezelf laat meeslepen in het verhaal. Ook Charlie Tahan valt niet te vergeten in deze film. Als jonge knaap doet hij hier aardige dinges, daar gaan we nog van horen!

avatar van m1701
goeie film.
vooral acteerwerk vond ik verrassend overtuigend.
Verhaal ook mooi!

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Charlie St. Cloud (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Charlie St. Cloud is een mooie film met een nog betere Zac Efron in de hoofdrol. De film is aangenaam om naar te kijken, maar in het verhaal zelf zitten toch een paar gaten. Personages en kleine verhaallijnen die geen verdere uitwerking krijgen en hierdoor verliest de film bepaalde inhoud. Ik had graag wat meer diepte gezien in het verhaal tussen Charlie en zijn broer Sam. Zac Efron is DE reden om deze film te zien en geeft een emotionele acteerprestatie in deze eenvoudige doch interessante film. Geen slechte film maar ook niet bepaald een hoogvlieger. … een perfecte zondagmiddagfilm.

avatar van missl
Romantisch verhaaltje, dat liefde sterker is dan de dood. Keek wel lekker weg wanneer je er niet te veel over nadenkt. Ik ben hier gewoon een beetje te nuchter voor. Maar Zac die met een nat wit strak shirt uit het water komt, daar ben ik niet te nuchter voor. Wat een leuke knul.

avatar van K. V.
Deze was op tv en ook maar eens meegepikt. Het was geen slechte film, maar ook niet waw. Het verhaal was niet slecht en de cast was ook niet slecht, maar echt bijzonder was het toch allemaal niet. Misschien hoorde ik niet echt bij de doelgroep.
'k heb me er niet mee verveeld, maar zal het toch maar bij één kijkbeurt houden.

avatar van IH88
“I'm okay, Charlie. I'd give anything for you to see me, what I've become, but no one ever gets to see what could have been.”

Redelijke film. Efron is niet de beste acteur, maar hier doet hij het goed als man die door een traumatische ervaring zijn leven op de pauzeknop heeft gezet. Een vrouw genaamd Tess en zijn grote passie voor zeilen brengen hier verandering in. De film heeft wat bovennatuurlijke elementen maar het blijft allemaal opvallend down to earth. Efron en Crew hebben een goede chemie en Tahan heeft een leuke rol als broertje van Efron. Mooie film.

avatar van =EL!ZE=
Eén van mijn favoriete films aller tijden. Een heerlijk meeslepend verhaal, waarbij vaak een dikke traan over mijn wangen liep. Zac Effron speelt voortreffelijk en de locaties in de film zijn mooi. Ik hoor bijna nooit iemand over deze film, ik denk zelfs dat hij erg ondergewaardeerd word. Ik vind hem echt passen tussen films als Safe Haven en The Notebook. Een must have!!!