Knight and Day (2010)

2025 stemmen

Actie / Komedie

geregisseerd door James Mangold
met Tom Cruise, Cameron Diaz en Peter Sarsgaard

'Knight & Day' gaat over de eenzame vrouw June (Cameron Diaz), wier ogenschijnlijk onschuldige ontmoeting met een onbekende man op het vliegveld haar leven op zijn kop zet. De onbekende, een superspion genaamd Roy Miller (Tom Cruise), neemt haar mee op een gewelddadige wereldreis om de uitvinder van een batterij te beschermen die de sleutel is tot een oneindige krachtbron.

Lovelyboy schreef:
Vreesde even het ergste na twintig minuten, maar op een gegeven moment, al balancerend tussen flauw en grappig, heeft de film toch wel een paar aardige momenten en komt er iets van een bepaalde charme opgang in de mix van geweld en comedy. Cruise doet het best redelijk in een rol waarin hij zichzelf niet te serieus neemt, Diaz daar en tegen vind ik zoals gewoonlijk niet bijzonder met haar gewoonlijke onnozele gegrijns en glazige gestaar.

Verder doet de film me erg denken aan een kruising tussen Mr. and Mrs. Smith en True Lies. Twee films die ik toch een stuk vermakelijker vind dan dit product. Niet dat deze film bagger is, maar echt boeien doet het me maar zelden.

Diaz is een mannelijke acteur, hij is omgebouwd.
Kijk het filmpje Cameron Diaz is een man en je ziet overweldigd bewijs.

xxERWINxx schreef:
Ik had meer verwacht van deze film, vind hem erg flauw en langdradig.
De actie is over the top , Cameron Diaz is irritant en de humor is flauw.
Ze hebben zeker gedacht 2 bekende namen in een film dat doet het goed, maar het was alles bij elkaar niet best.

Diaz is een omgebouwde vent, kijk filmpje.
Cameron Diaz is een man, en je ziet overweldigend bewijs dat hij een man is, zijn armen komen tot zijn knieën, en dan die schouders, wat een vent zeg.

avatar van schram101
Goede bijdrage The main man. Bedankt.

avatar van Ajax&Litmanen1
The main man schreef:

Diaz is een omgebouwde vent, kijk filmpje.

En als je Diaz omdraait krijg je Zaid, nou dat klinkt toch heel mannelijk. Het kan niet anders dan dat je gelijk hebt. We hebben het Lange Frans voorgelegd en hij ziet er ook een complot in.

Leuke film! Normaal ben ik niet zo van die films waarin de actieheld voortdurend met een stalen gezicht de meest onwaarschijnlijke stunts uithaalt (zoals bijv. films met Jason Statham), maar deze film heeft tenminste humor in zich. Doordat het allemaal niet zo serieus is, door het prima spel van zowel Tom Cruise als Cameron Diaz, door het vleugje romantiek en door een aantal onverwachte plotwendingen, vond ik dit een vermakelijke film!

schram101 schreef:
Goede bijdrage The main man. Bedankt.

Dankjewel ,ben blij dat mijn vooruitziende blik gewaardeerd wordt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ben blij dat je mij vooruitziende blik waardeert.

avatar van schram101
The main man schreef:
Dankjewel ,ben blij dat mijn vooruitziende blik gewaardeerd wordt.

Geen dank. Het was echt een hele hele goede opmerking. Je mag trots zijn.

Ja weet ik, ben niet voor niks the main man.