• 8.482.705 stemmen

Geregisseerd door: James Mangold

Met onder meer: Tom Cruise, Cameron Diaz en Peter Sarsgaard

Releasedatum: 15 juli 2010

Plot Knight and Day

"Every Hit Man Deserves a Second Shot!"

'Knight & Day' gaat over de eenzame vrouw June (Cameron Diaz), wier ogenschijnlijk onschuldige ontmoeting met een onbekende man op het vliegveld haar leven op zijn kop zet. De onbekende, een superspion genaamd Roy Miller (Tom Cruise), neemt haar mee op een gewelddadige wereldreis om de uitvinder van een batterij te beschermen die de sleutel is tot een oneindige krachtbron.

imageimageimageimageimageimageimageimage

💛
👍
👎

Lovelyboy schreef:

Vreesde even het ergste na twintig minuten, maar op een gegeven moment, al balancerend tussen flauw en grappig, heeft de film toch wel een paar aardige momenten en komt er iets van een bepaalde charme opgang in de mix van geweld en comedy. Cruise doet het best redelijk in een rol waarin hij zichzelf niet te serieus neemt, Diaz daar en tegen vind ik zoals gewoonlijk niet bijzonder met haar gewoonlijke onnozele gegrijns en glazige gestaar.

Verder doet de film me erg denken aan een kruising tussen Mr. and Mrs. Smith en True Lies. Twee films die ik toch een stuk vermakelijker vind dan dit product. Niet dat deze film bagger is, maar echt boeien doet het me maar zelden.

Diaz is een mannelijke acteur, hij is omgebouwd.

Kijk het filmpje Cameron Diaz is een man en je ziet overweldigd bewijs.

xxERWINxx schreef:

Ik had meer verwacht van deze film, vind hem erg flauw en langdradig.

De actie is over the top , Cameron Diaz is irritant en de humor is flauw.

Ze hebben zeker gedacht 2 bekende namen in een film dat doet het goed, maar het was alles bij elkaar niet best.

Diaz is een omgebouwde vent, kijk filmpje.

Cameron Diaz is een man, en je ziet overweldigend bewijs dat hij een man is, zijn armen komen tot zijn knieën, en dan die schouders, wat een vent zeg.

avatar van schram101

schram101

Goede bijdrage The main man. Bedankt.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

The main man schreef:

Diaz is een omgebouwde vent, kijk filmpje.

En als je Diaz omdraait krijg je Zaid, nou dat klinkt toch heel mannelijk. Het kan niet anders dan dat je gelijk hebt. We hebben het Lange Frans voorgelegd en hij ziet er ook een complot in.

avatar van SPEEDROCK

SPEEDROCK

Leuke film! Normaal ben ik niet zo van die films waarin de actieheld voortdurend met een stalen gezicht de meest onwaarschijnlijke stunts uithaalt (zoals bijv. films met Jason Statham), maar deze film heeft tenminste humor in zich. Doordat het allemaal niet zo serieus is, door het prima spel van zowel Tom Cruise als Cameron Diaz, door het vleugje romantiek en door een aantal onverwachte plotwendingen, vond ik dit een vermakelijke film!

schram101 schreef:

Goede bijdrage The main man. Bedankt.

Dankjewel ,ben blij dat mijn vooruitziende blik gewaardeerd wordt.

The Oceanic Six schreef:

Ben blij dat je mij vooruitziende blik waardeert.

avatar van schram101

schram101

The main man schreef:

Dankjewel ,ben blij dat mijn vooruitziende blik gewaardeerd wordt.

Geen dank. Het was echt een hele hele goede opmerking. Je mag trots zijn.

The main man

Ja weet ik, ben niet voor niks the main man.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Nonsens in het kwadraat. Maar zeer amusante nonsens, verschillende keren hard moeten lachen door de volgende situatie waar Tom en Cameron in terecht komen. Als het op niemendalletjes aankomt het betere werk.

avatar van Dineke K

Dineke K

Spelers zijn goed, maar ik snap totaal niets van de film. De vorige keer ook al niet... Dus het verhaal / plot is niet zo duidelijk. Maar avondje lekker wegkijken, dat wel

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Ik hou er wel van. Een film die zichzelf niet al te serieus neemt. En gelukkig doen Cruise en Diaz dat ook niet.

De matige CGI tijdens de actiescenes sluiten daar natuurlijk prima bij aan en storen daardoor geen moment.

Heerlijk luchtig tuusendoortje zonder enige pretentie. En dat mag eigelijk wel een stuk vaker. Diaz is hier op haar mooist zou ik zeggen.

Ideale niets aan de hand film en daardoor een lekker tussendoortje voor als je eens wat minder hoogdravends wil.

Ruime ***

avatar van stratmans

stratmans

Erg grappige film

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Middelmatig.

Vrij snelle actiekomedie met een paar goede ideetjes, maar ook met het duo Tom Cruise - Cameron Diaz en dat is voor mij althans geen goed nieuws. Cruise is niet cool genoeg voor z'n rol en Diaz is eigenlijk nooit goed. James Mangold haalt m.i. wel redelijk wat uit het script dat hij gekregen heeft. Zo'n montage als Diaz die versuft een hoop meemaakt is wel leuk gedaan.

avatar van Dick2008

Dick2008

Best aardige film die wel vaak veel merkwaardige en ongeloofwaardige actie heeft en dat gaat op den duur wel vervelen. Het is ook wel een idioot verhaal met die batterij en slaat eigenlijk nergens op. Ook duurt het erg lang voor je te weet komt waar het eigenlijk om draait. Diaz doet het aardig en Cruise, waar ik nou niet bepaald een liefhebber van ben is acceptabel en doet het verder goed.

De film begint erg goed met al heel snel actie, daarna wordt het wisselvallig en warrig.

avatar van mrklm

mrklm

Roy Miller [Tom Cruise] is het doelwit van zijn dodelijke collega’s omdat hij verdacht wordt van het stelen van software waar wapenhandelaren grote interesse voor hebben. Om zich te beschermen tegen de geheime agenten die het op hem hebben gemunt dringt hij tijdens een vliegreis op aan June Havens [Cameron Diaz], een naïeve jonge vrouw die daardoor ongevraagd een pion wordt in een levensgevaarlijke spel van kat en muis. Diaz hoeft niet meer te doen dan vrolijk lachen en er leuk zien in deze showcase voor Cruise, die dan ook meer dan voldoende ruimte krijgt om de stoere actieheld uit te hangen en zich tussendoor van zijn meer humoristische kant laat zien. Met het charisma van de twee sterren kun je weliswaar ver komen, maar de combinatie van humor en actie doet geforceerd aan.