Knight and Day (2010)

1984 stemmen

Actie / Komedie

geregisseerd door James Mangold
met Tom Cruise, Cameron Diaz en Peter Sarsgaard

'Knight & Day' gaat over de eenzame vrouw June (Cameron Diaz), wier ogenschijnlijk onschuldige ontmoeting met een onbekende man op het vliegveld haar leven op zijn kop zet. De onbekende, een superspion genaamd Roy Miller (Tom Cruise), neemt haar mee op een gewelddadige wereldreis om de uitvinder van een batterij te beschermen die de sleutel is tot een oneindige krachtbron.

Aardige film waarin een toevallige ontmoeting tussen een vrouw en een spion op een vliegveld het begin van een avontuurlijke reis. Een goeie verhouding tussen actie en comedy. De actiescenes zijn spectaculair en zien er wel goed uit. Ook werkt het duo Cruise/Diaz prima. Echter is de film wel wat aan de lange kant, wat vooral tijdens de tweede helft merkbaar is. Ruim 3.0 sterren.

avatar van david bohm
Redelijk onderhoudende film die zichzelf niet serieus neemt met hoofdrollen voor Tom Cruise en Cameron Diaz. De heer Cruise speelt een tamelijk onuitstaanbare super spion met het hart op de juiste plek. De man lijkt een voorkeur te hebben voor eenlingen die tegen de rest strijden. Ms Diaz speelt een wat naïef en dom blondje die door Cruise op sleeptouw wordt genomen. Wat volgt is een hoop actie en een vleugje humor.
Redelijk.

Onderhoudende film, maar wel heel erg over de top

Vind dit eigenlijk wel een leuke film.
Ik ben geen Tom Cruise fan, maar moet eerlijk bekennen dat ik hem in deze film wel kon waarderen en op sommige momenten vond ik hem zelfs charmant.
Gewoon verstand op nul en een zak chips erbij, heb je een prima avond.

Don_Draper schreef:
Na 15 minuten uit gezet. Daardoor het risico genomen dat ik iets brijants aan mijn neus voorbij heb laten gaan, Positief aan deze film is dat we nu definitief nooit meer iets van Tom Cruise zullen vernemen. Ik geef 'm geen waardering: zelfs dat verdient deze film niet.

hahahha......ik heb hem ook na een kwartier uitgezet. hij was vanavond op tv. had mij voorgenomen niet te moeilijk te doen....maar nee,draak van een film met dat enge jesus christ superstar koppie van cruise...heeft hij ooit een goede film gemaakt?..

avatar van Devedeetje
Heerlijke "over the top" film.., GENIETEN !

avatar van Roger Thornhill
Veel grappige momenten in deze film, vooral in de dialogen tussen Cruise en Diaz, maar het grappigste en wat mij betreft laugh-out-loud-moment zit nota bene niet eens in de bioscoopversie. Als Cruise tijdens de achtervolging op de snelweg in het begin van de film vanaf een andere auto op die van Diaz wil springen, lukt dat in de bioscoopversie met één sprong, maar in de extended version (0:28:50-0:29:15) rijdt er zodra hij springt een vrachtwagen voor hem langs, en wanneer die voorbij is (en hem dus weer terug heeft geworpen) zit hij opeens op de achterbank van een sportwagen, met voorin een enorme hond (een Ierse wolfshond?) die rechtop zit en een kop groter is dan de chauffeur naast hem. Even is Cruise het spoor bijster, dan draait hij meteen z'n hoofd opzij (richting camera) op zoek naar de auto waarin Diaz zit. Magnifiek absurdistisch tafereel, amper een halve minuut lang en dus eigenlijk totaal overbodig om voor de bioscoopversie te knippen, zonde dat dat gebeurd is.

avatar van Waackx
Regisseur Mangold heeft een aantal goede films gemaakt met verschillende genres maar een lekkere en vermakelijke no brainer-actiefilmpje maken is blijkbaar toch niet zo gemakkelijk gedaan.
Cruise speelt weer eens 1 van zijn standaardrollen, alleen Diaz doet nog haar best maar de actie/vechtscenes zijn niet echt vernieuwend en vaak overdreven onrealistisch maar ook de grappen zijn achterhaald en echt komisch wordt het nooit, wel langdradig.
Waar Red uit hetzelfde jaar wel in slaagde lukt het Mangold niet met deze film, oftewel het maken van een vermakelijke no brainer-actiefilmpje.

Wat een zaadfilm. Lang geleden dat ik een film heb uitgezet, maar was er na ~40 minuten helemaal klaar mee.

avatar van VforVictor
wel een aardige wegkijker, verwacht er niet teveel van dan issie best wel leuk.

avatar van Richard_Voorhees
Ik kan me aansluiten bij bovenstaande reactie.
Een behoorlijke Mr. & Mrs. Smith ripoff die vooral door de over-the-top actie en de foute humor wel weet te vermaken.
De combinatie Cruise en Diaz lijkt hier alleen wat ongepast, wat zorgt tot soms wat houterige dialogen.
Het heeft veel weg van een actie B-film als je het mij vraagt. Fout en best cliché, maar entertaining.

avatar van fritsje
Best wel boeiend filmpje om tussendoor te kijken.maar wel weer met een in slechts bikini gehulde Cameron Diaz !!!!Dan neem je die kweil van een Cruise toch voor lief.

avatar van Queno
Een mixed-up verhaal van een romance en een spionnenfilm dat kruiselings verbeeldt wordt. Enerzijds is er romantiekverhaaltje van de vrijgezelle June (Cameron Diaz) die op het vliegveld (o, zwijmeldezwijmel) de vreemdeling Roy (Tom Cruise) ontmoet/verliefd wordt op. Diaz is Diaz en Cruise is Cruise. Punt, daar doet geen excuusplot meer wat aan af, dat in dit geval dunner is als de splitsing van een T-string.
Echter daarmee kan de toer langs sjieke hotelkamers en mooi stadjes. Tom Cruise is de eeuwig coole charmeur (Cruise' glimlachen zijn soms veel te gladjes) die in Knight And Day een veel vrijere rol heeft dan M.I. en Diaz is de neurotische naïeveling die zich de hele tijd vastbijt door de valse indentiteiten waarmee ze omringt wordt. Roy is de razendsnelle jongen en June raast mee - omdat ze dit eigenlijk altijd gewild heeft.

avatar van Kondoro0614
Knight and Day

Knight and Day is één van de zovele films waar de productie mij erg aanstond alleen voor mij de uitwerking bij lange na niet goed is verlopen. Kwa komedie ligt de film mij wel en de actie is zeker goed in deze film. Maar, Diaz vond ik geen lekker rolletje hebben hier in de film. Ze is wat achter gehouden en komt daarna als eigenlijk één grote irritatie bom weer na boven gezegd waardoor ik me gelijk weer ging irriteren aan haar en haar personage. Cruise daar in tegen vond ik toch een leukere rol spelen die mij daadwerkelijk ook wel aanstond én waar ik me amper mee heb verveeld. Verhaal trekt je wel mee door de film maar is ook niet zo fantastisch maar, het concept is leuk alleen te vaak herhaald alweer, wanneer komt er weer eens wat nieuws?

avatar van xxERWINxx
Ik had meer verwacht van deze film, vind hem erg flauw en langdradig.
De actie is over the top , Cameron Diaz is irritant en de humor is flauw.
Ze hebben zeker gedacht 2 bekende namen in een film dat doet het goed, maar het was alles bij elkaar niet best.

avatar van Rico120
een leuke film soms een beetje on volg baar

Zeer matige film. Er zijn al genoeg van dit soort, maar dan betere, films. Erg ongeloofwaardig allemaal en helemaal de totstandkoming van 'de relatie'. Nee, zeer matig.

avatar van Zeriel
Zeriel schreef:
De film slaat nergens op, maar kijkt lekker weg. Hoe nonchalant kun je je machinegeweren leegschieten....knap hoor!

De film nog eens gezien in de bus... Ik wist ik heb hem eerder gezien, maar ik kon me er niks meer vAn herinneren verder... Een echt no-brainer, blijft vermakelijk.

avatar van Chelsea94
Leuke film voor een rustig avondje.

avatar van eRCee
Chuck the movie, het is er dus toch van gekomen. Wel met mindere humor, mindere romantiek en een minder mooie vrouw dan the real deal. Verhaal is ook niet altijd even coherent. Maar goed, vond het desondanks behoorlijk vermakelijk.

avatar van Hans Gruber
Redelijk goede film met achtervolgingen en actiescènes en een flinke scheut humor. Kijkt lekker weg. Sevilla is een geweldig plek om te filmen. Levert mooie plaatjes op. Cruise is ouderwets op dreef en Diaz is goed te pruimen. Ik heb met al met al goed vermaakt. Geen pareltje maar wel 3,5 ster waard.

avatar van W.V.
Herhaling van zetten voor Cruise, maar wel vakkundig allemaal gedaan, misschien is het meer kijkers opgevallen, maar sommige stunts leken wel erg veel op stunts uit de MI reeks en andere films. Maar zoals gezegd allemaal wel mooi in beeld gebracht. De cast kan op de automatische piloot acteren, nadruk ligt op actie en dan is dit een 13 in een dozijn film en is het allemaal al eerder vertoond, maar ach voor een namiddag, lekker vermaak.

Tom Cruise had er zin in , heb veel gelachen ...4,5 ster

avatar van Freespirit2
Ik vond het een heerlijke film.
Met een knipoog naar vorige films met Tom Cruise, de eeuwige geheim agent , zet daar een dosis humor bij, wat met Cameron Diaz zeker geen straf is, en je hebt een leuke gezellige film.
Ik heb me lekker vermaakt en vaak gelachen.