• 8.233.987 stemmen

Genre: Sciencefiction / Thriller

Geregisseerd door: Peter Berg

Met onder meer: Nikolaj Coster-Waldau, Kerry Bishé en Joy Bryant

Over Virtuality

"Reality is only the beginning."

Het verhaal speelt zich af aan boord van de Pheaton, 's werelds eerste sterrenschip. Het schip bevindt zich op een 10-jarige reis naar een planetenstelsel. Om het de crewleden naar de zin te maken op deze lange missie worden er virtual-reality modules op het schip geïnstalleerd. Door middel van deze modules is iedereen in staat verschillende identiteiten aan te nemen en deel te nemen aan allerlei avonturen, totdat er een fout in het systeem wordt ontdekt...

image

Rika Goddard

Dr. Jules Braun

avatar van kakstoel

kakstoel

wanneer kom deze in de bioscoop??

avatar van stephan73

stephan73

Niet, want het is een TV-film!

avatar van Minority_Check

Minority_Check

ik dacht eerst dat het een film was

de beschrijving hierboven vond ik best interessant

de film/serie begint best goed, een missie naar een verre wereld met een leuke machine aan boord om de tijd te verdoen.

jammer genoeg was dat niet het belangrijkste

de hele geruzie tussen de bemaninsleden en allerlei andere problemen leek het net GTST op een ruimteschip

ik denk niet dat ik de andere afl. zal kijken

dit was wel oké voor een keer maar ze hadden veel beter een film van kunnen maken

het idee van de virtual-reality is wel leuk

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Schandalige Science-Fiction.

Deze TV-film omtrent een groep astronauten in de ruimte, begint best aardig en onderhoudend. Echter om tegen het einde zichzelf te ontvouwen als draak. De SFX zijn redelijk, evenals de acteerprestaties. Maar het verhaal is een belediging voor de intelligentie van de kijker.

Alsof je een mislukte pilot, van een serie die er nooit zal komen, aan het bekijken bent. En verdomd, wat blijkt het te zijn? Juist ja.

Slecht.

avatar van wickkit

wickkit

Inderdaad deze film is het SF - genre onwaardig.

Vehaal raakt kant nog wal en de hoop op een nog enigzins spannend en vooral duidelijk, onthullend einde, wordt de kijker helaas ook niet gegund.

Slaapverwekkend en een film om snel te vergeten.

avatar van pandit

pandit

Klinkt leuk. Lijkt me op holodecks bij startrek. Ben benieuwd

avatar van stuffie

stuffie

Nee, dit is echt soep. Als ik wist dat deze 'film' zo zou eindigen, dan had ik hem nooit gekeken.

avatar van gatygun

gatygun

had een lang bericht gemaakt, maar die was wat te lang.

het is een slecht verhaal, geen scifi in te vinden. Het is meer een drama soap achtig iets alleen met ruimte als thema waar je vrijweinig van merkt overigens ook nog is.

Het verhaal gaat over dat 12 astronauten 10 jaar moeten reizen naar een andere aarde in een andere stelsel. Ze hebben een bril die holo deck genereert voor die persoon, waar ze los in kunnen gaan.

Het holo deck ondervindt problemen doordat er telkens een onbekend figuur opduikt die je of afknalt of omzeep helpt. ( bug )

Ondertussen is het schip 1 grote soap voor de aarde, doordat het bedrijf geld wil verdienen aan deze lui.

Het verhaal tuft langzaam verder tot de helft met onzin dingen, tot:

spoiler inc:

Een vrouw verkracht wordt, terwijl ze het programma niet stil kon zetten.

vrouw ondervindt psychischie problemen

en het hoofd van de groep kapitein dood gaat, door een luchtsluis die te vroeg open ging.

Er zijn nog wat presoonlijke problemen, 1 begint drugs te gebruiken, andere vindt uit dat iemand het met zijn vriendin doet, eentje wordt paranoide denkt dat er een moordenaar aan boord is.

Dit alles krijgt ongeveer 5 minuten film tijd, en wordt dus ook niet verder op in gegaan.

Doktor heeft parkinson die de missie in gevaar bracht doordat ze het wilde afbreken ( hier nemen ze echter wel 30 minuten voor in beslag ) maar uiteindelijk gingen ze er toch maar voor.

Uiteindelijk komt het hoofd nog in holo deck voor bij een vrouw, die zegt dat ze door moeten gaan etc, met de missie.

uiteindelijk zie je bij de afsluiting een videobestand van het hoofd, die zegt dat hij het maar als een videogame ziet ( virtuallity ) en dat mensen dood schieten gewoon voor de fun zijn.

Tenminste dat verstond ik eruit.

film heeft als rode draad: is er niet

begin : nieuwe aarde bekijken voor overleven

iets verder : 10 jaar ermee bezig zijn

iets verder : holo deck werkt niet goed

iets verder : kapitein is dood

iets verder : the end

al met all een troep film, geen b film. maar een waste of time. Dit alles in de spoiler is waar de hele film over draait. Echter wordt er aan de meest " spannend makende punten " niet meer dan een minuutje voor gegeven.

Je zal niet aankomen op dat andere sterrenstelsel, je ziet alleen maar de eerste 2 weken misschien wel van het eerste jaar van deze reis. Er is geen sifi in de hele film vrijwel. Buiten wat ruimte shots.

avatar van Robinho79

Robinho79

Wat een pruts film zeg..

Zie het report van gatygun hierboven....

Na het zien van dit , blijft over:

WIE & WAAROM ??

Alles is zo ontzettend bijna...., het schip ziet er vet uit, de bemanning kan je alle kanten mee op, de "board computer" is actief aanwezig. Alle fantasieen van de bemanning geeft ruimte genoeg om er wat leuks van te maken.. en dan idd in 5 minuten opeens pats raffel de raffel..

En ze moeten nog 5 jaar samen .........

zonde van mijn 1.5 uur

avatar van james_cameron

james_cameron

Pilot van een tv-serie waar direct de stekker uit is getrokken. Niet slecht, maar het tempo ligt laag en pas tegen het einde wordt het enigzins spannend. Degelijk gemaakt en gespeeld- bepaalde interessante aspecten hadden wellicht uitgewerkt kunnen worden in de beoogde tv-serie, maar ja, dat zullen we nu nooit weten. Deze pilot kan in ieder geval amper om zichzelf staan; er worden meer vragen opgeroepen dan beantwoord.

avatar van MrLee

MrLee

Leuk concept echter niet overtuigend neergezet.

avatar van flaphead

flaphead

gatygun en robinho, als je meer in dit topic had gelezen, was direct duidelijk waarom sommige zaken zo overbodig lang en andere zaken juist 'raffelraffel' worden gebracht.

en dat is jammer. het idee had echt wel potentie, maar dan wel als film en niet als serie. zoals hierboven al gezegd blijven er nu vele vragen open, en dat is prima voor een pilot, maar natuurlijk niet voor een film. nu zit je gewoon naar iets te kijken wat nooit af is gemaakt en dat is overal duidelijk aan.

vind het dan ook moeilijk te beoordelen met een cijfer. als dit een film was geweest (die dan uiteraard ook langer had geduurd) zou het een goede geweest kunnen zijn, nu is het een onafgemaakte serie die als film neergezet wordt en daarmee kansloos wordt.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Kom me absoluut niet boeien.

avatar van Semsoethot

Semsoethot

Het idee achter de film is goed gevonden; de commercie bepaald de kwaliteit van een (kennelijk) zeer belangrijke ruimtemissie. Soort marktwerking in de ruimtevaart. Maar het uiteindelijke product is moeizaam en onaf. Een gemiste kans.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk Science Fiction film...

Heel erg jammer,

want dit is mijn goede genre...

Kan geen verhaal volgen,

geen spannend verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Wel bekende actrice Clea DuVall (speelt Carnivàle tv series)...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid...

Geen moeite waard...

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ik begon blanco aan deze televisiefilm, en heb me er goed mee vermaakt totdat plots de Stoute Meiden begonnen. Heb ik iets gemist? Heeft RTL7 een deel van de film niet uitgezonden? En pas nu ik op internet ga rondneuzen begrijp ik hoe de vork in de steel zit... Nou, dit is dan wel een pilot waarin wel héél weinig wordt afgerond. Jammer, want wat ik heb gezien is best interessant. Grappige muziekkeuze trouwens (Wendy & Lisa, Chemical Brothers!).

gauke

Het was net een aflevering van Big Brother. Een sciencefiction verhaal over twaalf mensen, op elkaars lip in een ruimteschip, op weg naar een ander zonnestelsel. Om de tien jaar reistijd te overbruggen had ieder een virtuele module ter beschikking. Helaas kwam het verhaal te geforceerd of gekunsteld over en miste het spanning (het was eerder langdradig). Daardoor was het ongeloofwaardig en onbevredigend. Ook de muziek sloot niet aan. Wel speelde de cast met overtuiging.