ad
  • 8.146.272 stemmen

Armed and Dangerous (1986)

Komedie / Misdaad | 88 minuten

Genre: Komedie / Misdaad

Geregisseerd door: Mark L. Lester

Met onder meer: John Candy, Eugene Levy en Meg Ryan

Over Armed and Dangerous

"Undercover. Overdressed. And keeping you safe from the scum of the earth."

Frank Dooley is een politieagent die door een complot van zijn corrupte collega's wordt ontslagen. Al snel vindt hij een nieuw baantje bij een beveiligingsdienst. Daar ontmoet hij Herman Kane (een werkloze advocaat) met wie hij samen zal gaan werken. Tijdens de eerste dienst gaat het al mis, het pakhuis dat ze bewaken wordt beroofd. Dooley en Kane vertrouwen het zaakje niet en ze besluiten zelf op onderzoek te gaan.

image

mr TB

avatar van us_raider

us_raider

• 2034 berichten

Er zitten wel grappig stukjes in maar eigenlijk is het gewoon een slappe actiefilm/misdaadfilm die grappig moest zijn. Moest het niet van het verhaal hebben en het acteerwerk was ook niet om over naar huis te schrijven...

avatar van Purmerend

Purmerend

De gezichtsuitdrukkingen en bewegingen van John Candy zijn geweldig. Verder zitten er een aantal zeer droge grappen in.

avatar van Poeha

Poeha

mr TB schreef:

Volledig mee eens.

Lachen!

Eén van zijn leukere films, wat mijzelf betreft dan!

avatar van Poeha

Poeha

mr TB schreef:

Volledig mee eens.

Lachen!

Eén van zijn leukere films, wat mijzelf betreft dan!

avatar van Waku

Waku

Leuke Candy komedie.

Ontwapenend, vrolijk en met een vleugje actie.

Don_Mat

Flauw, en dan die dikke met dat doorsnee komedie hoofd verpest het helemaal. 0,5 *

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2045 berichten

Bij vlagen grappig en af en toe wat leuke actie.

avatar van Mickey Finn

Mickey Finn

Don_Mat schreef:

Doorsnee komedie hoofd? Als er iets is wat John Candy dus niet was is het doorsnee. Verder getuigt het niet van veel respect om iemand "die dikke" te noemen. Ach, aan het taalgebruik herkent men de persoon.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Ik snap de lage score hier niet. Ik had me echt vermaakt met deze film, John Candy in een gestoorde (leuke) rol. Zelfs Eugene Levy die ik normaal niet graag zie spelen kon ik hier nog waarderen. De humor van de film is ook erg goed, ik heb me doodgelachen soms en de actie die erin zat was ook goed. De muziek was soms wat minder maar soms ook wel sterk, er zaten een paar minpuntjes in maar je kan niet alles hebben.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een leuke, echter niet hoogstaande maar prima te kijken komedie, waarbij John Candy erg grappig is, maar Eugene Levy tegenvalt.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Vermakelijk spul maar dit komt vooral door John Candy die erg zijn best doet om het magere plotje nog een beetje leuker te maken.

Ik heb sterk het gevoel dat hier meer in had gezeten, het verhaaltje is nogal straight to the point en kent helaas weinig verrassingen.

Voor de John Candy liefhebbers like myself is het een leuk filmpje om mee te pakken maar niet one of his best, maar daar kan Candy in dit geval zelf niks aan doen.

Eugene Levy had beter vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld Bill Murray of Chevy Chase!

scorsese

Matige film waarin een politie-agent noodgedwongen een baantje als beveiliger neemt. Een nogal dun verhaaltje dat er weinig verder toe doet. De humor is aan de flauwe en domme kant, maar deze typische jaren '80 aktie-comedy kent toch wel een aantal vermakelijke scenes. Het duurt gelukkig niet te lang en John Candy is altijd wel leuk.