Captain Ron (1992)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Thom Eberhardt
met Kurt Russell, Martin Short en Mary Kay Place

Martin Harvey (Martin Short), een drukke zakenman, erft een zeiljacht. Als hij het schip met zijn gezin in het Caraïbisch gebied gaat bezoeken, blijkt het een oude schuit te zijn. De chaotische kapitein Ron (Kurt Russell) zal hen met deze boot terug brengen naar de Verenigde Staten, maar die terugreis verloopt niet geheel vlekkeloos...

avatar van Purmerend
Monopolie, muziek van Bob Marley, geinige douche scene en in het begin lachen met die zinkende reddingsboei. 2,5* voor Captian Ron!

avatar van D-ark
Zeer aardige B-film met wat A-sterren.

avatar van Timecop
Niemanddalletje....hier heb je er waarschijnlijk al meer dan genoeg van gezien.

Martin Short is een geweldige acteur van bepaalde typetjes, en dus de juiste persoon voor deze film. Hoogtepunt van deze film, naast zijn mooie dochter en vrouw, is dat Short in zijn uppie een eiland op gaat, met het idee, van captain Ron, dat daar alleen gorilla's zijn, maar die bedoelde guerilla's (uitspraak guhrilaas).