Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 105 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Anton Corbijn
Met onder meer: George Clooney, Thekla Reuten en Violante Placido
IMDb beoordeling:
6,3 (106.264)
Gesproken taal: Engels en Italiaans
Releasedatum: 16 september 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The American
Jack (George Clooney) is een huurmoordenaar die, nadat een klus in Zweden uit de hand is gelopen, aan zijn werkgever Larry zweert dat zijn volgende klus tevens zijn laatste zal zijn. Voor deze laatste klus, waar zijn opdracht gespecificeerd wordt door de Belgische Mathilde (Thekla Reuten), duikt hij onder op het Italiaanse platteland, in een idyllisch klein stadje. Ondanks het feit dat Jack normaliter een afkeer heeft van menselijk contact, maakt hij kennis met een lokale priester en laat hij zich meeslepen in een romance met de mooie Clara. Zet Jack zo zijn laatste klus en nog belangrijker, zijn eigen veiligheid op het spel?
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,3 / 106264)
- Trailer (YouTube)
- A Very Private Gentleman (BoekMeter)
- The American (MusicMeter)
- Kijk op Videoland
Social Media
Acteurs en actrices
Jack / Edward
Clara
Mathilde
Father Benedetto
Pavel
Ingrid
Hunter #1
Hunter #2
Man on Vespa
Old Cheese Vendor
Reviews & comments
maarten_d
-
- 120 berichten
- 107 stemmen
Om kort samen te vatten, had meer verwacht van deze film.
Verhaal is er een zoals er duizend zijn met een afloop zoals er honderd duizenden zijn. Ipv drama/thriller mag hier gerust drama/romantiek staan want de thriller zat er naar mijn ogen niet echt in (en het drama tja, er zit wel wat drama in maar het draait eerder om romantiek denk ik). Daarom dat ik deze film ook direct als een RASECHTE CHICKFLICK bestempel, want hij is zo voorspelbaar.
Ik zag het einde eigenlijk al aankomen van een uur en 10 minuten ver (waarom zo precies? omdat dan de intro naar het verhaal gedaan is en de hoofdpersonages meer aanbod komen, diegene die de kern van de film maken zoals Thekla Reuten).
Ik denk dat ik de belangrijkste punten in het vet heb gezet over naar acteerprestaties; moet eerlijk toegeven dat ik wel fan van George Clooney ben en vind hierbij persoonlijk dat hij het wel goed doet, Thekla Reuten vind ik minder maar heb die nog nooit eigenlijk goed zien spelen)
Hetgeen waarvan ik wel super enthousiast ben is de mooie landschappen en panorama's, Echt prachtig maar dat is niet de kern van deze film (en daar draait het ook niet om).
Deze film krijgt van mij 2* en dat is denk ik meer dan voldoende
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Daarom dat ik deze film ook direct als een RASECHTE CHICKFLICK bestempel, want hij is zo voorspelbaar.
Dan heb je geen snars begrepen van de onderliggende lagen. En waarom zou voorspelbaarheid gelijk staat aan chickflick?
Zoals je misschien weet is fotograaf Corbijn de regisseur. De landschappen (zoals jij het noemt, ik noem het cinematorafie) vormen dus wel degelijk een enorm belangrijk aspect van de film. Dat iemand de film niet goed vind begrijp ik best, maar jij hebt er (sorry dat ik het zeg) weinig van begrepen. Probeer het over een paar jaar nog eens zou ik zeggen....
demik
-
- 34 berichten
- 205 stemmen
het is idd een slowmoving movie, maar de settings, de kleding, het landschap en de dames zijn prachtig. Ik denk dat daarom de film ook in Amerika zo goed bezocht werd, de Italiaanse authenciteit voor ons dichtbij en enigszins herkenbaar maar voor de doorsnee Amerikaan de romantische en verwegge oude wereld, een wereld om bij weg te dromen.
Het verhaal is vrij dun maar ondanks alles toch wel 3 sterren.
vanzelfsprekend
-
- 89 berichten
- 129 stemmen
Ik vond dit een prettige film.
Rust in het beeld.
Niet dat er van alles gebeurd; van afleiding, en sensatie gericht.
maarten_d
-
- 120 berichten
- 107 stemmen
Dan heb je geen snars begrepen van de onderliggende lagen. En waarom zou voorspelbaarheid gelijk staat aan chickflick?
Zoals je misschien weet is fotograaf Corbijn de regisseur. De landschappen (zoals jij het noemt, ik noem het cinematorafie) vormen dus wel degelijk een enorm belangrijk aspect van de film. Dat iemand de film niet goed vind begrijp ik best, maar jij hebt er (sorry dat ik het zeg) weinig van begrepen. Probeer het over een paar jaar nog eens zou ik zeggen....
Komaan man, ten eerste ik blijf bij mijn standpunt chickflick, zo voorspelbaar als iets.
ten tweede als je het succes van een film wil schetsen gewoon aan de landschappen, dan typ je beter gewoon in youtube wat woorden van landschappen in en zo kan ik ook een film maken (of sorry cinematorafie). De landschappen spelen wel een belangrijke rol in die zin om het rustig verloop van de film wat kracht bij te zetten. Maar daarop geef ik geen punten hoor.
Als ik hier sommige punten bekijk dan is dit de film van het jaar aan het worden. Maar ik blijf bij mijn standpunten dus en dan mag je mij geen filmkenner noemen maar de pot verwijt ketel, niet?
Als ik jou zo bezig hoor dan denk je dat je achter alles iets moet zoeken, soms zijn de dingen zoals ze zijn punt.
vb Poezie: neem gedicht jij hebt jou interpretatie, ik heb de mijne daarom is mijn niet slecht of wel?
Maar ik denk dat je hier niet té veel moet achter zoeken hoor.
maarten_d
-
- 120 berichten
- 107 stemmen
voorspelbaar, rustig, uitgewerkt en bovenal saaaaaaaaaaaaai
Goed verwoord 
Pete_033
-
- 606 berichten
- 952 stemmen
Ik vraag me af of iedereen die hier zo negatief is over deze film überhaupt de trailer wel heeft gezien van tevoren want daarin is duidelijk te zien dat de film drama, thriller en romantiek bevat. En niet te vergeten de mooi in beeld gebrachte landschapen.
Deze film een Chick Flick noemen gaat wel erg ver en geeft ook aan dat je niet weet wat de definitie van een chick flick is. Een chick flick is een film met een verhaal verteld vanuit het vrouwelijk perspectief. Voor zover ik weet is George toch echt een man en geen vrouw.
The American is niet de film van het jaar voor mij, dat is You Don`t Know Jack, maar wel een van de verassingen van het jaar.
Ik denk dat de meeste ‘negatievelingen’ hier een soort van Jason Bourne type film hadden verwacht. Mijn tip voor hun is dan ook eerst van tevoren een trailer zien en lezen waarover het verhaal gaat.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Komaan man, ten eerste ik blijf bij mijn standpunt chickflick, zo voorspelbaar als iets.
ten tweede als je het succes van een film wil schetsen gewoon aan de landschappen, dan typ je beter gewoon in youtube wat woorden van landschappen in en zo kan ik ook een film maken (of sorry cinematorafie). De landschappen spelen wel een belangrijke rol in die zin om het rustig verloop van de film wat kracht bij te zetten. Maar daarop geef ik geen punten hoor.
Als ik hier sommige punten bekijk dan is dit de film van het jaar aan het worden. Maar ik blijf bij mijn standpunten dus en dan mag je mij geen filmkenner noemen maar de pot verwijt ketel, niet?
Als ik jou zo bezig hoor dan denk je dat je achter alles iets moet zoeken, soms zijn de dingen zoals ze zijn punt.
vb Poezie: neem gedicht jij hebt jou interpretatie, ik heb de mijne daarom is mijn niet slecht of wel?
Maar ik denk dat je hier niet té veel moet achter zoeken hoor.
Een nogal onsamenhangend betoog, maar dat terzijde. Ieder heeft recht op zijn mening. Voor mijn part geef je een halve ster. Maar als mensen de film afrekenen op iets wat ze niet is, dan reageer ik. Prima dat je bij je standpunt blijft, maar het blijft onzin.
De film draait duidelijk om gevoelens en ingehouden emoties. Dat jij dat er niet uit haalt is een gemis voor jezelf. Veel plezier ermee en nog een hoop saaie bioscoopdagen toegewenst.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Mijn tip voor hun is dan ook eerst van tevoren een trailer zien en lezen waarover het verhaal gaat.
Ik vind juist dat de trailer er heel misleidend uitzien. Onder meer door het gebruik van spanningsopbouwende muziek lijkt het alsof het drama, de romantiek enkel als voorbode van de sensationele actie moet dienen.
maarten_d
-
- 120 berichten
- 107 stemmen
Een nogal onsamenhangend betoog, maar dat terzijde. Ieder heeft recht op zijn mening. Voor mijn part geef je een halve ster. Maar als mensen de film afrekenen op iets wat ze niet is, dan reageer ik. Prima dat je bij je standpunt blijft, maar het blijft onzin.
De film draait duidelijk om gevoelens en ingehouden emoties. Dat jij dat er niet uit haalt is een gemis voor jezelf. Veel plezier ermee en nog een hoop saaie bioscoopdagen toegewenst.
Uit je ironie (vooral in laatste zin) heb ik echt door dat jij dé film kenner bent, je denkt dat je alles gezien hebt en hebt enkel aandacht voor jou mening (ook al zeg je van niet (2e zin). En naar een trailer kijken heeft vaak het omgekeerde effect hoor maar een filmkenner zoals jij zal het wel beter weten (enkel dat ik voorbeelden kan geven, kijk eens naar trailer buried, trailer vertelt niets helemaal niets en toch hoor ik enkel vele goeie reacties (niet alleen van vrienden met zelfde smaak) )
Dus als je over iemands anders onsamenhangend betoog begint, bekijk eerst zelf je reacties eens.
Ik bedoel ik vond the dark knight ook geen fantastische film en heb dat ook hier op moviemeter gepost. Maar we kwamen allemaal tot conclusie dat ieder zijn mening heeft over film dus moet jij nu niet beginnen met mij als de eerste beste achterlijke mens te bekijken als ik 'THE AMERICAN" geen goeie film vond (wat naar mijn smaak toch door de meesten wordt bestempelt, niet?
PS sta nog altijd open voor je commentaar maar laat het aub op iets trekken en probeer mij ook aub niet te overtreffen al je film kennis over diepgaande emoties en gevoelens (wat mij by the way enkel nog meer aanzet tot het geloven en verspreiden dat dit een chick flick is)
Ik dank u
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Uit je ironie (vooral in laatste zin) heb ik echt door dat jij dé film kenner bent, je denkt dat je alles gezien hebt en hebt enkel aandacht voor jou mening (ook al zeg je van niet (2e zin). En naar een trailer kijken heeft vaak het omgekeerde effect hoor maar een filmkenner zoals jij zal het wel beter weten (enkel dat ik voorbeelden kan geven, kijk eens naar trailer buried, trailer vertelt niets helemaal niets en toch hoor ik enkel vele goeie reacties (niet alleen van vrienden met zelfde smaak) )
Ik prentendeer nergens filmkenner te zijn. Ik merk aan je commentaar echter wel dat je geen oog hebt gehad voor de innerlijke strijd van een ongelukkige man die probeert te breken met zijn verleden. Ik vond dat schitterend in beeld gebracht, vanuit een heerlijke, kalme, zelfs trage vertelwijze. Ik heb de trailer niet gezien, dus daar oordeel ik niet over. Ik snap dat mensen die een actiefilm verwachten en daar op hopen bedrogen uitkomen en laag beoordelen. Dat mag iedereen voor zich weten, net zo goed dat ik mag vinden dat mensen die wel oog hebben voor de diepgang in de film, in dit geval bevoorrecht zijn.
Dus als je over iemands anders onsamenhangend betoog begint, bekijk eerst zelf je reacties eens.
Ik had hier in eerdere posts al meer over geschreven, maar je hebt kennelijk niet de moeite genomen die te lezen.
Ik bedoel ik vond the dark knight ook geen fantastische film en heb dat ook hier op moviemeter gepost. Maar we kwamen allemaal tot conclusie dat ieder zijn mening heeft over film dus moet jij nu niet beginnen met mij als de eerste beste achterlijke mens te bekijken als ik 'THE AMERICAN" geen goeie film vond (wat naar mijn smaak toch door de meesten wordt bestempelt, niet?
Ik bestempel niemand als achterlijk, maar kennelijk voel je je alszodanig aangesproken.(teer punt?)
Verder is het natuurlijk niet zo dat de meerderheid altijd gelijk heeft. En bovendien valt het wel mee dat de meerderheid het geen goeie film vindt, want het gemiddelde is nog altijd boven de ***
Wel is het zo dat actieliefhebber-tieners en begin twintigers het relatief vaak een slechte film vinden, zo te lezen. Vandaar ook mijn tip om het over een jaar of tien nog eens te proberen. Mensen die wat ouder zijn en meer hebben meegemaakt, waarderen dergelijk films doorgaans beter, omdat ze er meer van begrijpen (door levenservaring, voordat je weer denkt dat ik je achterlijk noem).
PS sta nog altijd open voor je commentaar maar laat het aub op iets trekken en probeer mij ook aub niet te overtreffen al je film kennis over diepgaande emoties en gevoelens (wat mij by the way enkel nog meer aanzet tot het geloven en verspreiden dat dit een chick flick is)
Je mag voor mijn part The Godfather een chickflick noemen. Dat maakt het natuurlijk nog geen waarheid, zoals pete ook al probeerde uit te leggen. Niet iedere film met een mooie dame is meteen een chickflick, waarde maarten.
Ik dank u
Graag gedaan.
Rizz
-
- 302 berichten
- 1779 stemmen
Erg mooie, kalme film.
Begint sterk na een onverwachte move van Jack. Wekt meteen interesse.
Een erg goed spelende Clooney, ingetogen, maar je kunt de strijd voelen.
De film heeft veel sfeer en mooie beelden.
Licht voorspelbaar, niet erg.
Weinig actie, maar wel zinvolle actie die er toe doet.
Geen film die ik vaak op zet, voor een keer zeker de moeite waard.
Laatste scene doet me wat, maar het voelt rechtvaardig.
In het bijzijn van een mooie vrouw,
bijna vredig einde.
stefan dias
-
- 2499 berichten
- 1464 stemmen
Ik ben al een jaartje ouder en ik vond er dan ook heel veel goed aan, maar ook heel veel slecht.
Mooie shots, prachtige intro, geweldige Clooney, originele locaties. Geen typisch, romantisch Toscane, maar de wat rommelige, rauwe Abruzzen.
Het verhaaltje hoeft niet altijd veel om het lijf te hebben, maar nu was het wel érg mager. De finale is amper die naam waard en is dan ook nog eens tergend cliché-lmatig. Zeker met die zwakke verwijzing naar de opvliegende vlinder. Lame!
Ook de (Hollandse?) tegenspeelster van Clooney was werkelijk horribel zwak. En dan die pastoor! Wie gelooft dat nog, zo'n wandelend cliché? (of die garagist!)
En mag natuurlijk niet ontbreken: de hoer, die niet alleen heel mooi is, maar ook nog eens gevoelens ontwikkelt voor een klant.
Corbijn heeft me niet teleurgesteld, want het is een heel aangenaam kijkstuk, maar de inhoud is flinterdun. Té dun.
usr14112
-
- 360 berichten
- 555 stemmen
Sterke film. Toegegeven, het verhaal had niet heel veel om het lijf maar de manier waarop het werd gebracht, de sfeer en de sterke Clooney maken deze film het kijken meer dan waard.
Thieuke
-
- 68 berichten
- 65 stemmen
Gisteren in de bioscoop gezien, maar heb me eerlijk gezegd toch een beetje verveeld.
De film kwam voor mijn gevoel nergens echt op gang, en kwam er te laat achter dat dat ook helemaal niet de bedoeling was. Toen ook het einde van de film geen verassing bleek (oké de manier waarop het schot op Clooney mislukte had ik niet voorzien, maar dat het haar niet lukte dat was wel erg duidelijk én toen hij toch nog een schotwond op liep en daardoor overleed was ik redelijk ontgoocheld. En dat heeft voor mij de film toch de das om gedaan.
Waar ik wel van heb kunnen genieten zijn de beelden van de omgevingen, en het vrouwelijk schoon in de film.
Op de acteerprestaties heb ik bepaald geen kritiek, dat was dik in orde (ondanks dat ik niet echt fan ben van Clooney).
Ik vind het moeilijk om deze te scoren maar als ik mezelf buiten beschouwing laat (mijn mening over de film is beinvloed door mijn verwachtingen van te voren) denk ik dat 4 sterren gewoon heel terecht is.
moofyman
-
- 73 berichten
- 137 stemmen
Een sterke film voor liefhebbers van Italië en George Clooney.
Niet te complex verhaal en door het langzame tempo geeft de tijd de ontwikkeling van de huurmoordenaar te volgen. Voorspelbaar einde, dat had beter gekund. Een hoop potentiele verhaallijnen worden niet gebruikt maar heb me geen moment verveeld.
Schitterend landschap van de Abruzzen, een gekwelde superheld Clooney en de fantatische (hoeren)dochter van Michele Placido! Beetje een getormenteerde Day of the jackal.
Ik vind het een aanrader maar ga er niet heen voor een snelle actiefilm.
NotJustAnOpinion
-
- 101 berichten
- 855 stemmen
Cinenatografisch is dit een juweel, iets wat je aan corbijn wel kan toevertrouwen.
Ook de settings en de snelheid waren zeker van toegevoegde waarde.
Maar helaas miste ik ook een aantal dingen, vooral de uitdieping van de personages, of mischien is het wel dat ik niks met george clooney heb, waardoor ik niet echt met de karakters kon inleven.
Ook de acteerprestatie's van thekla reuten waren nou niet bepaald om over een huis te schrijven.
Dit alles samen met het toch al niet verrassend verhaal zorgen ervoor dat het geen topper geworden is.
Toch een ruime voldoende vanwege dat deze film toch wel weer eens iets anders is dan wat er tegenwoordig allemaal word uitgebracht.
roostah
-
- 6 berichten
- 81 stemmen
Ja idd helemaal mee eens, slaapverwekkend ...boring en dan ook nog goede recenties krijgen op tv ??????
roostah
-
- 6 berichten
- 81 stemmen
Hahahahaha..meer kan ik er niet van maken....jammer genoeg kan je geen nul sterren geven.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2187 stemmen
Wat vond ik deze film tegenvallen. Het lag niet eens aan het tempo van de film, die laag was maar mij niet stoorde. Of aan de acteerprestaties van Placido of Clooney want ook die waren in orde, hoewel ik me afvraag hoeveel A4tjes Clooney aan tekst had. Het lag zeker niet aan de soms prachtige shots waarbij eigenlijk over elk shot goed nagedacht was. Nee het lag aan het verhaal waar veel meer uit te halen was. Er zaten te weinig dialogen in die de film nodig had om het verhaal te vertellen. Dit kan ook met beelden maar ik heb Clooney aardig wat kilometers door het dorp zien lopen zonder dat er echt veel verteld werd. Ik heb eigenlijk de hele film zitten wachten tot hij echt begon. Helaas, helaas ik wachtte tevergeefs.
wwwwww
-
- 38 berichten
- 36 stemmen
Ja idd helemaal mee eens, slaapverwekkend ...boring en dan ook nog goede recenties krijgen op tv ??????
Ik heb deze eindelijk gezien en deze is dit jaar één van de slechtste films die ik al gezien heb.
Van begin tot het einde saaaiiii maar dan echt saai en er staat; drama/thriller? Drama was er in overvloed en drama kan ook zelfs heel goed zijn maar in deze is het echt een complete ramp en van thriller zijnde was al helemaal geen sprake.
Clooney acteerde als een natte dweil, zo slecht was het.
De muziek was dan ook nog eens enorm slaapverwekkend.
Er was maar 1 lichtpunt aan de film; de schoon vrouwen en daarmee is het beste van de film gezegd.
dragonmaster
-
- 335 berichten
- 332 stemmen
schitterende film met ingetogen acteerwerk van Clooney. was wat bang dat de film zou tegenvallen. als je niet gaat voor een actiefilm maar voor een mooi verhaal dat langzaam uit de doeken gedaan wordt, dan is dit je ding. ook de mooie Violante Placido is zeker een pluspunt !!!
Pete_033
-
- 606 berichten
- 952 stemmen
Er zaten wel thriller gedeeltes in de film of was je toen al in slaap gevallen
samtari
-
- 130 berichten
- 597 stemmen
In slaap vallen is geen slecht idee tijdens deze film. maar thriller gedeeltes ? meen je dat of bedoel je dat sarcastisch? Ik kende trouwens een site die films samenvatte in een 10 seconden durende animatie. bij deze film zijn ze gegarandeerd in twee seconden klaar.
Pete_033
-
- 606 berichten
- 952 stemmen
In slaap vallen is geen slecht idee tijdens deze film. maar thriller gedeeltes ? meen je dat of bedoel je dat sarcastisch? Ik kende trouwens een site die films samenvatte in een 10 seconden durende animatie. bij deze film zijn ze gegarandeerd in twee seconden klaar.
De achtervolgingscene beginnend in de donkere straatjes. De spanning naar het einde toe tussen de twee huurmoordenaars.
wwwwww
-
- 38 berichten
- 36 stemmen
De achtervolgingscene beginnend in de donkere straatjes. De spanning naar het einde toe tussen de twee huurmoordenaars.
Als je dat goed vond? Dan ben je niet veel gewoon zenne.
Van spanning was helemaal geen sprake.
Ik verwachtte geen aktie film omdat er staat; drama/thriller maar ik heb al veel goeie van dit genre gezien.
The american is een scheet in een fles.
Pete_033
-
- 606 berichten
- 952 stemmen
Als je dat goed vond? Dan ben je niet veel gewoon zenne.
Van spanning was helemaal geen sprake.
Ik verwachtte geen aktie film omdat er staat; drama/thriller maar ik heb al veel goeie van dit genre gezien.
The american is een scheet in een fles.
Ik vond het geen slechte film nee 
Raznov
-
- 12 berichten
- 988 stemmen
Eigenlijk is het in zekere vorm ook wel mooi om te zien dat er zulke diverse meningen over deze film zijn. De hedendaagse films (lees veelal hollywood) verlopen lekker snel, vlotte montage, vlotte actie en in dat opzicht had deze film in plaats van ergens anderhalf uur maar 45 minuten kunnen duren. Ik vond dit persoonlijk een stuk prettiger ten opzichte van alles snel in beeld brengen met zo veel mogelijk actie e.d. Soms mogen we ook nog wel eens te tijd nemen om te genieten van de rust, zodat we kunnen letten op de details, want dat is wat de film vooral heeft en maakt.
Aan de andere kant is de film geregisseerd door Anton Corbijn. Een fotograaf. De reden dat de prachtige locaties zo in beeld zijn genomen begrijp ik dan ook volledig en ik vind dit zelf erg prettig om naar te kijken. Ik ben het wel met vele anderen eens, de karakters hebben weinig diepgang en het verhaal is flinterdun en dit maakt het voor mij ook lastig om de film een top waardering te geven. 3.5 - 4.0 sterren (4 voor nu ivm de lage gemiddelde rating)
Het laatste nieuws

Netflix-hit 'Finding Her Edge' zeker van een tweede seizoen

'Bridgerton' best bekeken Netflix-serie van dit moment: bekijk de volledige Top 10

Netflix gaat op zoek naar antwoorden in true crime 'The Investigation of Lucy Letby'

Het aankomende derde seizoen van 'Knokke Off' krijgt een eerste teaser
Bekijk ook

Män Som Hatar Kvinnor
Thriller / Mystery, 2009
589 reacties

Alone in the Wilderness
Documentaire, 2004
7 reacties

Miller's Crossing
Misdaad / Drama, 1990
296 reacties

The Next Three Days
Drama / Thriller, 2010
491 reacties

Der Baader Meinhof Komplex
Drama / Misdaad, 2008
229 reacties

The Town
Drama / Misdaad, 2010
565 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








