ad

Genre: Horror

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Steven Lawson

Met onder meer: Craig Fairbrass, Dexter Fletcher en Billy Murray

IMDb beoordeling: 3,6 (966)

Over Dead Cert

"Underground Meets Underworld"

Een groep gangsters uit Londen wordt benaderd door een stel zakenmensen, die hun club 'The Inferno' over willen nemen. Maar de zakenmensen blijken vampiers te zijn, die hun land terug willen. Voordat de gangsters het doorhebben, worden ze aangevallen door de vampiers.

imageimage

Chelsea Steve

Roger Kipling

avatar van Vascago

Vascago

Origineel plot, lol. Maar gaat het nu om vampiers of weerwolven. Aangezien het 'The Wolf Is Coming' op de filmposter.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Volgens IMDb gaat het over vampiers!

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Jep, op mijn lijst

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Mehh...

avatar van barcam

barcam

Engelse film met stripclub, vampieren en gangsters kan niet fout gaan, dacht ik.

Na dit onding gezien te hebben moeten ik toegeven dat ik fout geweest ben.

avatar van henkula

henkula

waardeloze From Dusk till Dawn (1996) kopie

avatar van 606

Helaas het is een mindere kopie van FDTD film.

Het heeft zijn goede momenten en effecten waren ook redelijk goed.

Acteren viel me iets wat tegen, daar bij het einde is erg vreemd.

2,5 ster

Film begon aardig en ook Craig Fairbrass was op dreef net als de rest van de cast maar toen het verhaal over ging tot de vampieren was het met de film gebeurt.

avatar van Noodless

Noodless

Ik had er toch wel meer van verwacht. Totaal niet boeiend op gebied van verhaal, sfeer, personages, bloedvergieten.... De actiescènes kwamen ook niet tot hun recht.

Zeer zwakke film ! 3/10

avatar van Boeikens

Boeikens

Zoveelste From Dusk Till Dawn rip-off.

Meestervampier "The Wolf" wil een dancing inpikken maar trapt hierbij op de tenen van vechterbaas Craig Fairbrass die met hulp van een soort Van Helsing de boel gaat opruimen.

Op Fairbrass na is het nogal veel geklungel, komt het verhaal niet echt op dreef en is er totaal geen spanning of sfeer te bespeuren.

Een weinig futloze actie en magere gore ronden het geheel af.

avatar van Triple G

Triple G

Begint aardig. Maar dan wordt al vrij snel duidelijk dat het, zoals eerder gesteld, een FDTD richting op gaat. Met een paar leuke plotwendingen had dat best redelijk kunnen zijn. Echter, in geen enkel opzicht worden we hier verrast. Jammer.

avatar van Fryce

Fryce

• 1908 stemmen

Had best hoop aan het begin, maar de boel zakt al snel in elkaar. Het enige wat deze film had kunnen redden zijn helicopters en tieten, maar helaas.

avatar van Shadowed

Shadowed

Valt nog mee.

Deze kwam toevallig voorbij als tussendoortje op Film1. Eens in de zoveel tijd kan een "slechte" horror geen kwaad. En als ze nog blijken mee te vallen is natuurlijk kan dat nog minder kwaad. Ik was al redelijk benieuwd na enkele vergelijkingen te zien met From Dusk till Dawn .

Ik snap die vergelijkingen volledig, maar in de buurt komen deed de film niet. Want waar FDTD vooral lol had in het hele concept, pakt deze film het allemaal serieus aan. Te serieus. Zeker als je komt opdraven met een verhaaltje zoals dit.

Dat is ook meteen het pijnpunt van de film. Het neemt zichzelf allemaal te serieus. Dit soort filmpjes kunnen juist wel wat lompe fun gebruiken, al was het dan wellicht letterlijk een moderne kopie geweest van FDTD. Desondanks kan deze film zeker komische noten gebruiken.

Acteerwerk is heel degelijk. Niemand springt er echt uit en de film kent geen memorabele karakters. Het duurt ook wel eventjes voordat de horror uitbarst in de club, dat daarna ook redelijk snel voorbij is. Maar de aanloop is niet perse saai, al blijft de horror nog op de achtergrond.

Visueel redelijk. De club is vooral sfeervol ingericht en je kan er wel redelijk wat meedoen. Voor de rest een redelijk somber sfeertje en een aantal prima camerabewegingen. Het vermaakt vooral. Ondanks het compleet stompzinnige uitgangspunt natuurlijk.

Eenmaal de horror echt begint mist het wel wat pit. Er vloeit redelijk wat bloed, maar in het algemeen blijft het toch wat tam en lijkt het alsof de film het niet helemaal aandurft om alle remmen los te laten. Dat is wel jammer, want deze film had best kunnen lukken.

Vermakelijke onzin die af en toe gewoon een duwtje nodig had. Het neemt zichzelf iets te serieus, en daarvoor is het verhaal gewoon te stompzinnig en lomp.