Daylight Robbery (2008)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Paris Leonti
met Geoff Bell, Vas Blackwood en Robert Boulter

Een groep Engelse voetbalsupporters grijpt hun kans tijdens het WK om een bankroof te plegen. Met hun zogenaamde aanwezigheid bij het WK in Duitsland als alibi, proberen ze miljoenen te stelen van de Londense Exchange Bank.

61 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van Rednas 2
geplaatst: 29 november 2008, 21:30 uur [permalink]
Leuk geprobeerd, maar ik vond deze film behoorlijk tegenvallen. Veel jatwerk uit andere films, maar het verhaal dat aan een traag uitgevoerde overval is opgehangen, is niet alleen ongeloofwaardig maar mist ook nog eens de Britse humor... Waardeloos !

avatar van nacbreda076
geplaatst: 5 december 2008, 04:29 uur [permalink]
Hele goeie film en goed einde!

avatar van Rulo
geplaatst: 28 december 2008, 15:57 uur [permalink]
Minder dan de Bank Job... Maar nog wel erg leuk 3.5*

avatar van komerad
geplaatst: 3 januari 2009, 14:40 uur [permalink]
Middelmatige film, niet spannend, weinig actie, wel leuk verhaaltje alhoewel niet origineel. 90 minuten was ruim lang genoeg (vond het soms wat langdradig, mogelijks door het gebrek aan spanning en actie.)

De film stak net niet tegen. Het einde vond ik iets beter dan verwacht.

Leuk om eens te zien maar hier zou ik toch nooit geld aan kunnen hangen.

geplaatst: 17 februari 2009, 16:43 uur [permalink]
Niet echt orgineel..

avatar van depri83
geplaatst: 17 mei 2009, 02:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het verhaal was op zich nog wel goed maar de onderlinge verhoudingen en het acteerwerk van sommigen maakte dat ik me echt zat te ergeren in sommige gedeeltes. De irritante politie-inspecteur en de overvaller met de dreadlocks waren wel het ergste. Raar einde ook, waarin de gewonde overvaller zich na doktersbehandeling beter lijkt voelen maar in het vliegtuig toch doodgaat, en dat wordt even tussen neus en lippen door vermeld!

En het lijkt me trouwens ook dat je als je zoveel werk hebt met het plannen van een bankoverval dat je zorgt voor een goede transport van het geld, want dat geknooi met dat karretje en het heen-en-weer-gekruip was behoorlijk stupide.

Stukken minder dan 'The Bank Job'

avatar van 606
geplaatst: 9 juni 2009, 12:31 uur [permalink]
Het is niet orgineel maar, zeer aardig gedaan en sommige dingen waren verassend.
Acteerwerk was ook oke.

4 sterren

avatar van N_SANE
geplaatst: 21 juni 2009, 16:44 uur [permalink]
Deze film heeft me aangenaam weten te verrassen. Ik verwachtte er namelijk niet veel van. Prima film voor een avondje vermaak. Of een regenachtige dag. Kijkt lekker weg.

orbit
geplaatst: 23 juni 2009, 23:43 uur [permalink]
Matig overvallersfilmpje.. geen hoogvlieger in dit genre.

geplaatst: 25 juni 2009, 17:49 uur [permalink]
Ze gaven het in de film zelf ook al aan maar ik vond deze enigszins lijken op "Inside man". Met 1 groot verschil en dat is dat "Inside man" beter is (komt natuurlijk mede door de goede cast die daarin meespeelde). Deze is zoals "orbit" hierboven ook al aangeeft een matig overvallersfilmpje. Er is wel goed naar te kijken en het einde vond ik best aardig. Leuk om eens gezien te hebben.

avatar van T-5RRRR
geplaatst: 10 juli 2009, 22:00 uur [permalink]
Wat een geweldige scene, dat ie achteruit het gebouw in rijdt.......heb me echt kapot gelachen , echt geniaal , verder vond ik hem lang niet slecht , heb me er goed mee kunnen vermaken!

geplaatst: 12 juli 2009, 19:23 uur [permalink]
Aardige film. Genoeg om de avond relaxed mee door te komen.

geplaatst: 13 juli 2009, 23:21 uur [permalink]
zeer vermakelijke film. Geen hoogvlieger, toch goed weg te kijken.

geplaatst: 2 september 2009, 00:21 uur [permalink]
Heb hem net even zitten kijken om de avond op te vullen..

Moet zeggen een erg vermakelijke film voor een rustig avondje.. Je kijkt de film goed weg met grappige stukjes en een verrukkelijk einde, vind ik zelf.
Hij kan niet tippen aan "The Bank Job" maar is zeker het kijken waard..

avatar van erik1677
geplaatst: 9 september 2009, 12:16 uur [permalink]
kijkt heerlijk weg, niks mis mee.

avatar van Decec
geplaatst: 11 september 2009, 22:11 uur [permalink]
Ik vind zo spannend thriller! Goede film, komt uit Engeland 🙂

Bart Simpson
geplaatst: 7 oktober 2009, 17:12 uur [permalink]
Nee, een goede film hoeft niet perse uit Engeland te komen. Maar deze film is wel goed, zit genoeg humor en actie in.

avatar van NotJustAnOpinion
geplaatst: 22 oktober 2009, 11:27 uur [permalink]
Nee erg orgineel was deze niet en 1,5 uur was meer dan genoeg.
Maar toch heb ik me wel vermaakt met deze film.

avatar van Rodger
geplaatst: 1 november 2009, 17:47 uur [permalink]
Vermakelijke, actie, komedie, drama.. film.. leuk voor een regenachtige zondagmiddag..

avatar van Klein Negertje
geplaatst: 1 november 2009, 18:06 uur [permalink]
Idd, zoals al gezegd word in de film, veel lijkt op "Inside man" of een kloon van "The bankjob" evengoed een vermakelijke film...

avatar van muerte
geplaatst: 16 november 2009, 21:17 uur [permalink]
op zich een redelijke film heeft alleen te veel weg van the Bank Job.
Verder ook wel een beetje voorspelbaar dat de taxichauffeur er met het geld tussenuit naait

een mager 3*

geplaatst: 10 maart 2010, 19:12 uur [permalink]
Misschien niet origineel maar gewoon een goede film met een sterk einde

geplaatst: 27 maart 2010, 11:24 uur [permalink]
Leuke film voor op de vrijdag avond,
Acteer werk kon wel beter vind ik.
Maar hij kijkt lekker weg:)

Iemand hier die mischien weet hoe dat nummer heet waar die kerel met de dreadlocks naar luistert in het gebouw?

avatar van Sportingerke
geplaatst: 12 juli 2010, 22:20 uur [permalink]
Als je een film wilt zien waarin quasi niets gebeurt ben je met Daylight Robbery aan het juiste adres.
Nu is dat misschien een beetje te kort door de bocht, maar op het behoorlijke einde na vond ik de film toch een tegenvaller.

Het is als het ware een documentaire waarin documentairegewijs de nodige actie/humor ontbreekt.
De film duurt slechts anderhalf uur, maar het leken er minstens twee.

Hoopte met deze WK-gerelateerde film een beetje af te kicken van een maandje World Cup Fever (Eviva España 😛 ), maar dat viel toch serieus tegen.

avatar van blisteringdude
geplaatst: 4 november 2010, 22:45 uur [permalink]
Decec schreef:
Ik vind zo spannend thriller! Goede film, komt uit Engeland 🙂

Thriller 😏

avatar van blisteringdude
geplaatst: 9 november 2010, 20:40 uur [permalink]
Toch nog maar iets verlaagd. Hij was vrij saai eigenlijk.

avatar van K. V.
geplaatst: 25 november 2011, 19:03 uur [permalink]
Zo'n bankovervalfilm kan er bij mij altijd wel in, dus deze eens geprobeerd. Veel uitleg krijg je wel niet tijdens de film, je wordt er als het ware in gesmeten.
Desondanks kon de film me de hele speelduur boeien. Je vraagt je steeds af of het hen zal lukken of niet.
De cast zijn allemaal onbekenden, maar dit was er eigenlijk niet aan te merken.
Hij past wel in het rijtje van "Inside Man" & "The bank Job", dus als je deze graag zag, zal je deze ook wel bekoren. Hij is misschien ietsje minder (ze zullen ook wel een kleiner budget gehad hebben), maar 'k vond hem wel het bekijken waard.

geplaatst: 1 april 2012, 22:48 uur [permalink]
Middelmatig en gedetailleerd misdaadverhaal, met een saaie uitvoering. Alhoewel de regisseur aandacht besteed aan de verschillende personages, blijft hun motivatie in het ongewisse; het tonen van hun loze grappen en eigenaardigheden maakt niet dat je als kijker meer geïnteresseerd raakt. De film probeert teveel een kruizing te zijn van andere producties en het einde is ronduit teleurstellend. Jammer want de cast speelt onberispelijk.

geplaatst: 1 mei 2013, 22:44 uur [permalink]
Prima film, beter dan ik had vermoed.
Goed verhaal, al zijn er nog wel gelijkaardige films gemaakt de laatste tijd, 'Inside Man' o.a. waarnaar ook wordt verwezen in deze film.
Maar vond de vertolkingen wel goed, met de nodige Britse humor.

geplaatst: 25 juni 2013, 22:30 uur [permalink]
Een hoop amateuristische momenten, maar toch ook wel een paar positieve punten. Niet genoeg voor een voldoende, maar om Daylight Robbery volledig af te serveren gaat me ook weer wat ver: 2*

avatar van Brabants
geplaatst: 23 september 2014, 21:23 uur [permalink]
Lekkere luchtige heist film met goed acteerwerk en een goede sfeer. Het script zit goed in mekaar en maakt je vertrouwt met alle personages uit de film. De combinatie tussen actie en komedie creëert hier een uitgebalanceerd geheel. Uiteraard ligt hier het Britse droge gevoel voor humor aan ten grondslag. Het einde was voor mij ook wat onbevredigend, maar de film komt er zeker mee weg.