Gone in 60 Seconds (1974)

Alternatieve titel: Inpikken en Wegwezen

Actie

geregisseerd door H.B. Halicki
met H.B. Halicki, Marion Busia en Jerry Daugirda

Maindrian Pace en een groep collega's moeten in een week tijd 48 auto's van een specifiek model stelen, waarvoor ze $400,000 krijgen als het ze lukt. Ze raken echter in de problemen als ze proberen een Mach 1 Mustang uit 1973 te stelen. Opgejaagd door hordes politieauto's vlucht Pace door 7 staten heen.

avatar van aSMoDeuS
Oubollig, maar wat een vette achtervolging!

Nog altijd beter dan die bagger 'remake'.

avatar van Lord Flashheart
Aardige autoklassieker.

Heb zelf niets met auto's, maar de originele Gone in 60 Seconds mag er best wezen. Eigenlijk is alles erbarmelijk slecht aan deze film, behalve de auto's en de ellenlange achtervolging, pakweg de laatste veertig minuten. Sowieso is de film een absolute aanrader voor de liefhebber van klassieke sportwagens, maar ook als je geen enkel merk kunt herkennen zoals ik, is de car chase puur genieten. Spannend, mooi gefilmd en hier en daar best lollig.

Een voldoende kan ik het echter niet geven, daarvoor verwacht ik toch iets meer van een film. 2,5*

avatar van GGG
GGG
Blijft een aardige film. DE BLAUWDRUK voor vele speed autofilms. Wederom genoten al is doe inmiddels 40 jaar oud...

avatar van Noud
Ligt natuurlijk aan het jaar dat hij gemaakt is. Ik kijk hem nu al 45 minuten.
Ik vind hem erg saai. Heel slecht geacteerd. Hinderlijke achtergrond muziek.
De achtervolging is wel heel tof gedaan.
Is iemand ook opgevallen al die filmtoeristen die aan de kant van de weg staan?

Wat een vreemd einde.

avatar van clubsport
vond die eindachtervolging op een gegeven moment behoorlijk ongeloofwaardig worden al was ie bij vlagen best spectaculair .
verder is de film gewoon saai en zit er weinig spanning in .

avatar van Bélon
Komt langzaam op gang maar het laatste half uur of zo is over the top actie en lachen om die Mustang die er steeds verrotter uit gaat zien

avatar van Vidi well
Noud schreef:

Is iemand ook opgevallen al die filmtoeristen die aan de kant van de weg staan?
]

Het schijnt dat ze geen geld hadden om stadsdeel af te sluiten om te filmen, dus iedereen wist dat er een spectaculaire stunt gefilmd zou gaan worden.