• 8.564.368 stemmen

Met onder meer: Val Kilmer, Cuba Gooding Jr. en Rachel Luttrell

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hardwired

"They stole his past, now he's taking back his future."

Na een tragisch ongeluk verliest Luke Gibson niet alleen z’n zwangere vrouw; ook z’n complete geheugen is hij kwijt. Hope Industries, een innovatief psychisch centrum, installeert echter een implantaat in Luke’s hoofd waardoor hijzelf in leven blijft. De implantaat is daarentegen niet zonder gevolgen als blijkt dat Hope Industries sinistere plannen heeft met de nieuwe technologie.

imageimage

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Tegenvallende sf/actie film. Cuba is gewoon erg slecht de laatste tijd, en met deze film wordt het uiteraard wederom niet veel beter. Kilmer is overigens ook erg slecht in deze film bezig. Het verhaal slaat eigenlijk nergens op en wordt moeiteloos uitgewerkt als een suffe boel met ietwat saaie actie. De film legt teveel druk op het sf gedeelte wat de film onderuit haalt.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Redelijke SF-film die het vooral moet hebben van het leuke uitgangspunt. Daar houdt het dan helaas ook wel op. Zoals meerdere mensen hier al hebben gezegd is het acteerwerk echt vreselijk. Cuba en Kilmer stonden volgens mij echt weer te springen om een filmrol. Helaas hebben ze hun kans niet gepakt om zich weer in de kijker te spelen. Geen bezieling of wat dan ook. Erg zonde, want het idee van een implantaat om mensen bepaalde producten te laten kopen en de hele dag gek gemaakt te worden door reclame-hologrammen kwam wel aardig over. Kleine voldoende.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Tja.. Een film van het kaliber waar we al de nodige van gezien hebben. En tegelijkertijd ook weer iets heel anders.

Iets heel anders is de film met name door het toegevoegde sciencefictiongehalte. Daardoor wijkt het wel een beetje af van thrillers als The Fugitive en dergelijke. Ronduit origineel kan ik de film echter toch niet noemen. Het verhaal is dat misschien wel, de uitvoering daarentegen niet. Ondanks dat ik het 'cyber' gedeelte niet in al te veel films tegenkom, kreeg ik toch de indruk dat er voor een groot gedeelte gekeken was naar andere films met eenzelfde idee alleen dan net iets anders. De vergelijking met The Matrix is vrij snel gelegd wat dat betreft. Het acteerwerk was niet al te bijzonder. De twee 'gekleurden', Hal en zijn zoon waren leuke toevoegingen, maar enigszins memorabele prestaties zijn het niet. Cuba Gooding Jr. speelde wat op de automatische piloot en Val Kilmer viel een beetje door de mand met zijn pruik. Beiden hebben zich bewezen in het verleden, maar komen hier niet geheel uit de verf.

Verder is het wel grappig allemaal. De merken boven de gebouwen zijn te lachwekkend voor woorden, maar het heeft ook wel iets sympathieks. Visueel is het bij vlagen mooi, maar andere momenten weer wat minder. Hardwired kijkt prima weg en is een geschikte thriller voor een avond simpel vermaak, maar is nergens hoogstaand. Bij de opmerking die hier al vaker vermeldt staat, dat het concept aardig is, maar de uitwerking matig, sluit ik me volledig aan. Het is mede dat concept dat er voor zorgt dat de film interessant blijft.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Mijn eerste indruk was dat ik naar een oude 'jaren 80/90' film zat te kijken terwijl deze uit 2009 komt.

Ook op andere punten scoort de film niet bepaald goed en dat valt helaas tegen voor een Barbarash film.

Zoals meerdere mensen hier al zeggen valt Val Kilmer vooral erg tegen, zelfs op de poster krijgt men een andere indruk van hem als personage in deze film...

Persoonlijk vond ik Cuba Gooding Jr nog wel redelijk acteren, net als de rest uit de cast.

Helaas haalt de film daar niet zijn hoogte punten uit, deze blijven namelijk toch wel weg.

Op zo'n moment blijft er wijnig over, maar als ik eerlijk mag zijn heb ik mij er toch wel mee vermaakt!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2054 berichten

Absoluut geen hoogvlieger en krijgt ook geen voldoende mij, maar niet onaardig om 1 keer te kijken. En dat heb ik zojuist gedaan. Val Kilmer, Cuba Gooding Jr acteren volgens mij op de automatische piloot, maar de actie is net voldoende en lekker gedoseerd verdeeld over de film, zodat dit weer compenseert ten opzichte het matige acteren van de 2 hoofdrolspelers.Gewoon gaan kijken als het buiten regent, want dan is deze film best te pruimen. Een 2.5

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Geweldig is het allemaal niet maar slecht zeker ook niet. Halve ster erbij omdat het och een klein beetje wel redelijk vermaak is. Grappig verhaaltje en de prent loopt redelijk makkelijk en vlot zonder echt saai te worden. En dat hebben we tegenwoordig wel veel erger.