• 8.348.868 stemmen

Geregisseerd door: Albert Brooks

Met onder meer: Albert Brooks, Sharon Stone en Andie MacDowell

Plot The Muse

"In Goddess we trust."

Een scriptschrijver in Hollywood heeft een serieuze writer's block en krijgt geen letter op papier. Via een vriend ontmoet hij 'een originele dochter van Zeus' ofwel een Muze. Radeloos als hij is vraagt hij haar om hulp en betaalt al haar kosten, en dat zijn er nogal wat. Haar adviezen leiden hem uiteindelijk naar een script dat absoluut moet gaan scoren. Wanneer de Muze ook zijn vrouw adviseert, namelijk dat ze een bakkerij moet gaan beginnen voor haar overheerlijke koekjes, is hij minder blij. Vooral omdat hij voor het script al genoeg offers heeft moeten brengen.

imageimage

avatar van zoefzoef

zoefzoef

Vind het eerlijk gezegd maar een aparte film.

Vooral het einde, heel vaag :S
Dat zijn script toch ineens wel weer verfilmd gaat worden... pfff...

avatar van james_cameron

james_cameron

Vermakelijk filmpje. Dun script, maar levendig en grappig uitgevoerd. Het einde is wat aan de flauwe en voorspelbare kant, maar de film is constant grappig en zakt niet in. Leuke cameo's van oa mijzelf en een hilarische Martin Scorsese.

avatar van Quido

Quido

Jammer van de laatste vijf minuten, maar voor de rest erg vermakelijk.

avatar van gotti

gotti

Nogal flauwig einde inderdaad. Leuke scene met Scorsese overigens.

avatar van johnboer

johnboer

Ik ben het met iedereen eens. Dunnetjes. Maar ach. Best leuk als je een avond even niets anders voor handen hebt. Vermakelijk.

Sharon Stone zit eigenlijk ook wel goed in haar rol.

Kost 1 euro bij B.Smit. Is het zeker waard.

Ik geef een 2,5

avatar van ILDIB

ILDIB

Woody allen achtige film, die maar nergens echt lekker begint te lopen. Wel oke, maar niks bijzonders.

avatar van Dick2008

Dick2008

Luchtige, maar middelmatige film die inderdaad niet lekker loopt. Af en toe kan er een lachje van af maar meer dan dat toch ook niet. Vrij goedkoop en ook doorzichtig allemaal zodat tegen het einde de film niet echt verrassend is. Waardeloos laatste gedeelte, alleen in de bakkerij is nog even grappig.

avatar van Mescaline

Mescaline

Simpel plot maar best een leuke uitwerking.

Soms is de film een beetje traag maar over het algemeen kijkt het allemaal wel lekker weg en is het personage wat Brooks speelt leuk om te volgen.

Niet zo goed als Lost in America & Mother, maar nog steeds de moeite waard voor de liefhebbers van Brooks.