You'll Find Out (1940)

1 stem

Komedie / Horror

geregisseerd door David Butler
met Peter Lorre, Boris Karloff en Bela Lugosi

Kay Kyser wordt met zijn band uitgenodigd om in een naargeestig oud familiehuis het verjaardagsfeest van Janis Bellacrest luister bij te zetten. Maar iemand heeft het blijkbaar op het leven van het meisje gemunt. Kyser en Chuck Deems proberen het mysterie te ontrafelen.

Dick2008
Deze film destijds alleen maar gezien omdat Kay Kyser (met zijn orkest) te zien is. Ik hou van veel soorten muziek maar in ieder geval van Big Bands en ik vond het mooi dat ze hem toen op de BBC uitzonden want je had toen nog niet zoals nu YouTube, etc. waar je even een naam intypt en je krijgt zo'n leuk oud filmpje te zien.

De muziekgedeelten zijn goed en het eerste deel van de film is trouwens ook leuk en grappig maar zwakt daarna af. Het eind wordt helemaal afgeraffeld. In zijn geheel, leuk om hem eens gezien te hebben maar meer ook niet. Niet goed, niet slecht.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Liedjes: "Like the fella once said", "You've got me this way", "The bad humor man", "I'd know you anywhere"