Delgo (2008)

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Marc F. Adler en Jason Maurer
met de stemmen van Freddie Prinze Jr., Val Kilmer en Jennifer Love Hewitt

Delgo is een jonge inwoner van een planeet, die in het teken staat van oorlog. samen met zijn vrienden moet hij de planeet redden, voordat deze wordt vernietigd in al zijn conflicten.

avatar van Sjoerd
Heb hier al een hele tijd een trailer van op mijn pc staan... Wat een slechte en superhouterige animatie zeg...

Volgens mij probeert dit gewoon een graantje mee te pikken van Dreamworks en Pixar, maar gaat het een grote teleurstelling worden.

MaTtIeBoY
ziet er inderdaad niet echt geweldig uit.

avatar van stan
Anne Bancroft is pas overleden, toen de film in de maak was. Dus ik weet niet hoe ze het dan verder met haar stem in de film hebben gedaan

Ze is overleden aan kanker

Trailer is een beetje gemengd, soms waren het beelden waarvan je je afvroeg of het wel animatie was, mooier dan Pixar ooit heeft gemaakt, maar als je de karakters bekijkt, de gezichten zijn echt lelijk afgewerkt en zoals al gezegd zijn de bewegingen houterig. Het doet meer als een computerspel aan, maar de grootsheid van het verhaal doet als een speelfilm aan. Misschien hadden ze hem niet als animatie moeten maken. Star Wars meets LotR.

BlueSword
hmmm, ik weet het niet hoor, ik vond de trailer niet echt geweldig.
ziet er allemaal wel prachtig uit behalve die gezichten.
wel weer bekende stemmen dat wel, freddie heeft het druk met stemrollen.

Maar Freddie en Jennifer zijn net als Freddie en Sarah een match made in heaven, dus qua stemmen maak ik me niet druk, het gaat mij erom of ik plus minus anderhalf uur naar de koppen kan kijken...

avatar van stan
De film lijkt me overigens wel oke

avatar van Purmerend
Staat sinds 2003 al op de site en op imdb staat nu al het jaar 2007 bij, zal dit ooit nog wat worden?

avatar van MrEd
wow, ze hebben er ruim 5 jaar over gedaan om zo'n misbaksel van te maken. want zeg nou zelf als je de trailer bekijkt dat is toch technologie van het vorige millennium.

meest slechte bios opening allertijden in de usa

Bracht nog een half miljoen op. D'r zullen wel films zijn die het nog slechter deden...

Vraag me echt af of jullie hem wel hebben gezien kwa animatie werk
is die top gedaan.
mensen kijken trailertje en kijken op andere kritieken en zetten het dan hier neer dvdrip is hier pas uit in scene

avatar van mcdaktari
het lijkt me inderdaad helemaal geen verkeerde animatie film wat ik er zo van gezien heb en over gelezen heb, ik ga hem teminste niet afkraken als ik de film nog niet gezien heb, maar deze week kijk ik Delgo, en kom er later dus op terug, maar heb best goede verwachtingen. Ben heel benieuwd.

Hij is echt heel leuk, en verrassend spannend.

Is niets mis mee, een 3.

heb hem met mijn kids gekeken en die vonden er totaal niks aan slechter heb ik nooit gezien
is er eentje voor in de prullenbak van mij nog niet een half puntje

avatar van Jiv
Jiv
Is dit nou ook daadwerkelijk voor volwassenen of wat? Ik vraag me altijd af of ik dit nou leuk ga vinden... wat zeggen jullie?

Raffael77
Aardig animatie gebeuren maar dat is ook alles. Er zit te weinig diepgang in. Wel erg mooi gemaakt.

Verhaal is te standaard en deze film doet me denken aan een soort gelijke film die ook grafisch goed was maar ook totaal geen diepgang had. Jammer.

Ik denk dat dit overigens wel wat meer aanslaat bij de kleine kinderen.

avatar van cyberdad
Leuk verhaal en mooi getekend.
De moeite waard om eens naar te kijken.
Vanmiddag met de kids gekeken en die vonden 'm ook schitterend.

avatar van Observator
Een filmpje weggelopen uit een of andere matige fantasy-game. Maar dan wel een van anderhalf uur.

Dino poppetjes, wanstaltige elfjes en andere rare creaturen. Iets te veel van het goede. Poogt een heroïsche battle epos te zijn, maar slaat op vele vlakken wat Lockni planken mis. Kon er niet warm of koud van worden.

Naarmate de film vordert worden de grapjes wel leuker en minder geforceerd. Pluspuntje en heeft wel wat gniffelmomenten opgeleverd.

avatar van mcdaktari
ach als je liefhebber van animatie bent, dan zou ik Delgo toch zeker kijken want zo slecht is ie niet eens en ik heb hierboven ergens gelezen dat het slecht gemaakt zou zijn, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. de animatie's zijn zelfs wel heel goed gemaakt.

avatar van RickZ
SF-actie met redelijke animatie over 2 vechtende volkeren, matig verhaal dat nergens spannend wordt.

avatar van missl
Alles is net niet aan deze film. De humor net niet, de spanning net niet, de romantiek net niet en het verhaal net niet.

avatar van balosa
een aardige film maar brengt inderdaad niets nieuws

Had er helaas erg lang op moeten wachten voordat hij uitkwam, waardoor ik stiekem toch wel steeds meer verwachtingen kreeg van de film.

Viel toch wel tegen.
Leuke film om eens te huren, om je vrijdag of zaterdag avond mee te vullen, meer niet.

leuke film

Heb gisteren deze film zitten kijken en ik vind het een aanrader voor de liefhebber van animatie films. Ik vind het een van de mooiste animatie films, qua tekenen, tot nu toe....het verhaal op zich lijkt een beetje op De Avatar, vind ik...het is zeker de moeite waard om hem te zien...een dikke 4.5

avatar van mock turtle
Ieder zijn mening natuurlijk, maar deze film vind ik géén hoogvlieger wat animatie betreft. Weliswaar heeft men een zeer kleurrijke en fantasievolle wereld weten te creeëren, maar de bewegingen en gelaatsuitdrukkingen van de figuren zijn erg houterig en zien er behoorlijk nep uit, waardoor het geheel nogal amateuristisch aandoet. Het verhaal is ook niet echt bijzonder. Leuk voor de kinderen, maar verder geen aanrader.

avatar van Dying Rose
Animatiefilm die visueel lijkt gemaakt voor een computergame. Mooi gemaakt dus, maar niet mijn ding. Het ziet er soms ook wat fake uit, dus daar hadden de makers wat meer in kunnen steken.
Ik ben sowieso geen groot liefhebber van animatiefilms, maar begrijp het werk en geld dat in zo’n project kruipt en ik kan zeker inkomen dat veel mensen fan zijn van dit type film.
Daarom geef ik hem nog een 5/10; doordat het visueel mooi oogt en het de doelgroep (kinderen) kan vermaken. Dat wil niet zeggen dat volwassenen zo’n films niet kunnen smaken.

Het verhaal zelf is niets nieuw en het duurde me ook een halfuur om in de film te komen. Het boeide me gewoon niet echt. Naarmate de film vorderde, ging het al beter, maar ik was blij dat het was afgelopen.
Er waren enkele grappen die me deden lachen, maar net zoals het verhaal en de personages, was het op dat vlak vrij cliché.

Malcolm McDowell herken je wel meteen (qua stem ), maar ik begrijp de keuze van Jennifer Love Hewitt niet. Freddie Prince Jr. deed het…...
Ach wat boeit het. Mij interesseert het geen zak wiens stem ze hebben gekozen en of het wel goed was. Voor dit soort film lig ik daar niet wakker van.

De kinderen gaan de film niet beoordelen, dus waarom zou ik?

Deze film enkel zien als je je in een computerspel wilt bevinden en je je erg verveelt.

avatar van Anamorph
Zwak, voorspelbaar standaard script, slechte animatie. Zeer flauwe humor. Niet best dit. Heb 'm met moeite uitgekeken.