Trial and Error (1997)

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Michael Richards, Jeff Daniels en Charlize Theron

Charly, een beloftevol advocaat, staat op het punt te trouwen met de dochter van zijn baas. Een dag voor het huwelijk moet hij naar een klein, onooglijk dorpje om één of andere vervelende artiest te verdedigen. Op de koop toe heeft Richard, zijn beste vriend en getuige, in dat dorp een vrijgezellenfeestje georganiseerd. Het wordt een uitbundig feest, maar Charly ligt de volgende dag met een zware kater in bed. Richard vervangt hem tijdens de rechtsspraak en maakt er een zooitje van. Bovendien wordt Charly verliefd op de plaatselijke barmeid.

neo (crew)
De cast bevat leuke rollen van grote namen als Rip Torn, Daniels en Theron. Stukken in de rechtzaak zijn enorm grappig. 3 sterren

avatar van Zavo
Ik kon er anders niet om lachen, een paar keer was Michael Richards wel grappig, maar zelfs hij kan de film niet redden. 1,5*

avatar van moviefreak#1
Heel zwak, 2 pluspunten zijn die rechter die met de scene gekker wordt van Richards en z'n onzin en Theron die een hele goede rol neerzet. 1,5 *

Ik vind het een leuke film ondanks veel kritieken. Vooral dankzij Cosmo Kramer, uhh ik bedoel Michael Richards. Jammer dat hij vanwege het floppen van deze film geen poot meer aan de grond heeft kunnen krijgen in het filmwereldje want hij heeft erg veel talent. Gelukkig hebben we de herhalingen van Seinfeld nog!!

avatar van gemaster
En binnenkort hebben we de DVD's van Seinfeld!

De film is eigenlijk best wel grappig en dat komt vooral door Richards. Zonder hem zou het waarschijnlijk een dikke flutfilm zijn. 3,5 ster.