Private Lives (1931)

Komedie / Drama

geregisseerd door Sidney Franklin
met Norma Shearer, Robert Montgomery en Reginald Denny

Elyot (Montgomery) en Sibyl (Una Merkel) trouwen in een kerk. Amanda (Shearer) en Victor (Denny) trouwen ook. Beide paren gaan op dezelfde dag naar een hotel. Hun kamers met terras liggen naast elkaar. Alles loopt goed totdat Amanda haar ex-genoot Elyot op het terras ziet. Terwijl ze elkaar zich voordoen alsof ze gelukkig zijn, maken ze alvast plannen om met hun echtgenoten te vertrekken. Maar hun echtgenoten willen dat niet, omdat het hun huwelijksreis is. De echtgenoten (Amanda en Elyot) gaan samen naar de bar beneden in het hotel, en ze beginnen weer voor elkaar iets te voelen. Ze besluiten om samen naar de Zwitserse bergen te gaan...

avatar van Dutchfan
Het verhaaltje is een beetje ouderwets,,maar actrice Norma Shearer is zowiezo al goed voor 2 sterren.
Daar doe ik nog eens twee sterren bij voor de film en de andere acteurs.
Ze is namelijk een geweldige actrice en haar close-ups zijn al de moeite waard.
Robert Montgomery is ook erg goed.