L'Arnacoeur (2010)

Alternatieve titels: Profession: Heartbreaker | Heartbreaker | Profession - Heartbreaker

Frankrijk / Monaco
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pascal Chaumeil
met Romain Duris, Vanessa Paradis en Julie Ferrier

Gaat uw dochter uit met een onbetrouwbaar type? Heeft uw zus zich gestort in een romantisch avontuur dat haar dreigt op te breken? Vanaf nu is er een bureau dat een radicale oplossing levert voor deze problemen. Deze oplossing heet Alex, professioneel relatieverstoorder. Hij en zijn zus runnen het bedrijf en krijgen nu van een steenrijke opdrachtgever de missie het aanstaande huwelijk van zijn dochter te voorkomen.

avatar van donnie darko
Verfrissende romcom met geweldige chemie tussen de twee protagonisten, leuke dialogen, typische leuke sidekicks én een goed einde. Een romcom zoals alleen de Fransen dat kunnen.
Maar het einde was wel niet geheel overtuigend.

avatar van Pistons
Vermakelijke romkom zonder zoetsappigheid. Leuke acteerprestaties, vlot in beeld gebracht en wat convenience slordigheidjes daargelaten aardig geschreven.

avatar van Bélon
Verfrissend? Nee. Vermakelijk? Ja, gedeeltelijk. Franse rom-com met hier en daar wat screwball elementen doet er wat te lang over. Vanessa Paradis is wel oud geworden was 't eerste wat ik dacht. Gelukkig zijn haar acteerprestaties goed. Er zitten wel wat humorvolle dingen in maar te weinig om 'm echt boven de middelmaat te tillen. Maar al met al toch wel een aardige rom-com van Franse bodem die hier klaarblijkelijk geen bioscoop-release heeft gekregen. Film met een zomerse sfeer.

avatar van donnie darko
donnie darko schreef:
Maar het einde was wel niet geheel overtuigend.

Was ik dronken toen ik dit schreef? Ik weet niet wat ik bedoelde.. Vond het einde alleszins niet overtuigend, en dus slaat de zin "én een goed einde" natuurlijk nergens op.

avatar van blurp194
Vanessa Paradis is ouder geworden, en dat staat haar heel goed vind ik - ik vind haar nu mooier dan dat ik haar in de tijd van Joe le Taxi vond. Ze komt tenminste als een echt mens van vlees en bloed over. Rimpeltjes krijgen we allemaal, plastic kan je overal kopen, karakter krijg je alleen als je mooi van binnen bent. En, acteren kan ze echt wel, ze is niet in heel veel films te zien, maar net als in La Clef laat ze hier zien dat ze heel wat meer kan dan een suf liedje zingen.

De film dan, ik vind dit een grappige film - een romantische komedie met een lichtvoetig komische tint. Het is natuurlijk allemaal volstrekt ongeloofwaardig, af en toe over the top, maar het wordt op een vlotte, aanstekelijke manier gepresenteerd met voldoende grapjes er in om het leuk te laten zijn, en voldoende beweging in het verhaal dat het net een heel klein beetje spannend blijft hoe het af gaat lopen.

Bloedmooie locaties, leuke grappen, maar dan heb je het wel gehad. Film lijkt zonder passie gemaakt en het verhaal is, zelfs voor een komedie, ongeloofwaardig.

avatar van dionycle2008
Leuke film, grappig met een bijzondere casting van Vanessa Paradis. Hoe mooi ze ook is, voor 30 jaar zag ze er te volwassen uit. De hitfilm in Frankrijk van 2010. Jammer dat ze geen track voor de film had ingezongen, want ze heeft een goede stem.

Redelijke rom/kom die je de volgende dag alweer bent vergeten en van Vanessa Paradis wordt ik ook al niet vrolijk.

avatar van missl
Sommige grappen zijn erg goed geslaagd en mooie locaties, kijkt lekker weg maar is nooit fantastisch.

avatar van Prudh
Meh. Heel vlak, rechtlijnig en vooral erg onorigineel. Prettyboy doet zich als iemand anders voor, wordt verliefd op de schoonheid en raakt verstrikt in zijn eigen leugens. Kiest de schoonheid voor haar prince Charming of kiest ze toch voor de protagonist? Flauwe en overbodige sidekicks als story fillers. Vanessa Paradis wel verschrikkelijk mooi. Heel erg verschrikkelijk mooi eigenlijk. Pluspuntje.

avatar van wibro
Een filmpje voor een druilige zomeravond als je verder niks te doen hebt. Het verhaaltje is hoe ongeloofwaardig ook - nou ja, het is ten slotte een komedie - best wel origineel maar het einde is weer zo voorspelbaar en cliché dat er voor mij toch geen hoge waardering voor deze rom/kom overblijft. Vanessa Paradis deed het best wel aardig hoewel ze niet het nivo haalde van haar rol in "La Fille sur le Pont", de enige andere film waar zij een hoofrol in speelde die ik van haar gezien heb.
Neen, ik denk dat dit een film is die ik weer heel snel vergeten zal zijn.

avatar van Fuentes
Luchtige, vrolijke romcom die vooral gedurende de eerste helft een constante grijns op mijn gezicht toverde die er maar niet af wilde. Romain Duris acteert geweldig, helaas Vanessa Paradis een stuk minder. Er was ook geen chemie tussen die twee, dus het einde was niet alleen flauw voorspelbaar, maar ook niet overtuigend. Ik had meer het idee dat ze hem begon te zien als een leuke vriend in plaats van verliefd op hem te worden. En waarom hij verliefd werd op deze dame was mij ook niet helemaal duidelijk, kortom: geen chemie tussen die twee. Maar doordat Romain Duris chemie uitstraalt voor twee , was dit niet heel erg storend.

Al met al een zeer vermakelijke film waar je blij van wordt!

Leuke film! Een film die door zijn (in mijn ogen) Europese subtiliteit is geslaagd. Mocht het scenario zijn uitgevoerd in Hollywood zou ik het waarschijnlijk een 13 in een dozijn-film vinden.

Ook de acteurs waren goed en leuk.

Misschien was het einde wel leuker (en minder Amerikaans) geweest als het gestopt was op het vliegveld aan de incheckbalie.

Zeker het kijken waard.

avatar van 93.9
Werkelijk schitterende, heerlijke romkom. Niet te vergelijken met het Hollywoodse in dit genre. Dit staat veel dichter bij, veel subtieler. Prachtige Paradis.
Een van de minpuntjes vond ik het einde en The Joker daarna, dat is wel afgezaagd. Film had op een normale manier moeten eindigen ipv splitscreen met de aftiteling.

avatar van joey1973
fluortje schreef:

Ook de acteurs waren goed en leuk.

Zeker het kijken waard.

zeker!
leuke film, kijkt lekker weg ... weinig toe te voegen aan al het bovenstaande wat is gezegd

Op zich best een vermakelijke film. Het heeft allemaal wel weinig om het lijf. Ik vond er vrij weinig humor inzitten. Maar het was allemaal wel lekker luchtig enzo, zonder echte dijenkletsers. Leuk om Venessa Paradis weer eens te zien. Ik kan me haar clip van 'be my baby' als 12 jarig jongetje nog heel goed herinneren!
Vermakelijke film en zeker als je opzoek bent naar een romkom die net even wat anders is dan al het standaard Hollywood werk is dit een aan te raden film.

avatar van david bohm
Amusante Franse film met een geinig script plus een sterke hoofdrol van Romain Duris, Vanessa Paradis komt ook opdraven, ziet er nog prima uit maar blinkt niet uit wat betreft acteerwerk. De heer Duris lijkt mij met zijn centenbakje nou geen man waar alle vrouwen voor in katzwijm vallen maar toch overtuigt het vermakelijke verhaaltje.

avatar van Fran
Op zich een redelijke romcom maar echt superromantisch, grappig, spannend of leuk wordt het nergens. Het blijft een beetje op de vlakte allemaal. Op zich was de chemie tussen de hoofdpersonen wel aanwezig maar ik was niet zo weg van die Alex. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje een irritant mannetje waardoor ik toch niet echt lekker in het verhaal kwam.

De eindscène waarin ze wegloopt van haar eigen bruiloft en natuurlijk kiest voor Alex vond ik nogal cliché. Been there, done that .... verzin eens wat anders.

Maar goed, op zich val je je geen buil aan deze film maar verwacht geen supergeweldige film.

Aardige film waarin een team wordt betaald om relaties te verbrekken. De situaties zijn zeker vermakelijk maar wel lichtelijk overdreven. Hierdoor komt de geloofwaardigheid nogal eens in gedrang, maar het leverd wel een aantal verrassende momenten op. Het verloop is voorspelbaar, want het blijft tenslotte een romcom. Zeker wel leuk om te kijken, en een Amerikaanse remake lijkt me slechts een kwestie van tijd. Dik verdiende 3.0 sterren.

avatar van henkula
de eindscène was natuurlijk ook zo cliché bedoeld, alsof het de film moest redden met een laatste grap.

Dol en fantasierijk maar sympathiek deze Franse komedie met een pak geld als inzet en liefde als resultaat.
Zeer goede acts, inzonderheid deze van Romain Duris, de man die het allemaal moest klaarspelen.
Geslaagde ontspanning.

avatar van eppo349
Romain Duris is geen hartbreker en Vanessa Paradis is het daar helemaal mee eens, daarom is er geen klik tussen de twee.

avatar van schumacher
Ik vond het een goede film, kijkt lekker weg, goeie acteurs.
Aanrader in zijn genre.

avatar van Lisalynn
Ik vond het een leuke film met een origineel verhaal en Romain Duris wat
een lekker bekkie heeft die man ! Alleen om hem zou je de film al kijken !
Oke het einde was clichè.. maar dat mag de pret van deze film niet drukken !

avatar van Ted Kerkjes
Ik heb wel een paar keer moeten lachen. Het concept van dat bedrijf is wel leuk verzonnen. Het is geen typisch Franse film, wel een typische rom-kom. Zeker het einde vond ik echt een cliché.
Kom op, zeg! Verzin es wat anders...

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt via tv en wat een aangename verrassing. 'k had weinig verwachtingen, maar wat een tof filmpje.
Het verhaal had een origineel uitgangspunt en was ook nog eens fris en grappig. Het was ook niet superromantisch of stroperig. Het einde was natuurlijk wel wat voorspelbaar, maar zeker niet storend.
De cast deed het ook prima en ze zaten goed in hun rol. Verder was de muziekkeuze zeker ook niet slecht.
Met weinig verwachtingen aan deze begonnen, maar 'k heb het me zeker niet beklaagd. Het is zelfs een film die 'k gerust nog eens wil herbekijken.

avatar van stefan dias
Dit lijkt een filmpitch die zo uit het Hollywood van de jaren '40 -'50 lijkt te komen. Een rol op het lijf van Cary Grant geschreven. Romain Duris lijkt me net iets minder voor zo'n rol geschikt. Ik kan hem wel pruimen als acteur, maar hij heeft toch altijd zo'n cynische, zure grijns op zijn gezicht die zelfs veel Parijse obers hem benijden. Vanessa Paradis viel nog mee, zeker omdat ik eigenlijk helemaal niets heb met haar. ( het stiekem verder meezingen met wham in de auto, was subtiel, maar daarom des te grappiger) Het romantische aspect werkte dan weer niet overdreven voor mij, want echte vonken waren er niet tussen de twee.

Gelukkig had de film ook niet veel pretenties en was het gewoon luchtig kijkspektakel. Zelfs in de eindscène waar ze elkaar tegemoet strompelen werd dat met een wel heel vette knipoog gedaan.

De side-kicks werkten voor mij dan weer wel: het perfecte, gewoon leuke koppel waarvan de man een zalig domme kop had, die tegelijkertijd supersympa was. Een nieuwe Fernandel als het ware.

Best wel leuke film voor een vrijdagavond.

avatar van leatherhead
Fijn.

Echt niet slechter dan soortgelijke, flauwe Amerikaanse romcom's, die doorgaans toch hogere ogen lijken te gooien. Hoogstaand is het allemaal zeker niet, en wat de clichés betreft: die kun je afstrepen, en binnen no-time heb je de bingokaart vol. Voorspelbaarheid troef dus, maar zoals stefan dias al terecht opmerkte, is het gewoon lekker luchtig, dartel en biedt het prima vermaak.

Daarnaast is het frivole basisconcept, ondanks de weinig verrassende uitwerking, leuk gevonden, en wordt de film eigenlijk voor de helft gedragen door Duris. Het feit dat hij hier de hoofdrol vertolkte was dan ook de directe aanleiding voor mij om deze film te gaan kijken, aangezien ik zeer onder de indruk was van zijn uitmuntende rol in De Battre. Hier overtuigd hij ook met gemak, al merk je wel dat hij dit soort rolletjes met twee vingers in z'n neus kan spelen. Paradis vult hem redelijk aan, en het botert wel tussen het duo.

Visueel wordt de trucendoos slechts sporadisch opengetrokken, al is zelfs dat al heel wat meer dan je normaliter verwacht van dit soort films. Leuk extra'tje dus.

Aardige wegkijkfilm dit. Diepgaand is het zeker niet, en naarmate het einde nadert wordt is het er bij vlagen iets teveel aan, maar dat deert niet zo heel veel. Ruime 3,0*.

avatar van Boenga
Een simpel en vrij onzinnig verhaal uitgewerkt tot een luchtige, ontspannende, meeslepende, grappige, soms hilarische romcom.

De poster deed me anders vermoeden, die straalt een zekere pretentie uit, maar: Duris is perfect in de rol van de charmeur die geen moment naast z'n schoenen loopt, en wiens sterkte en perfectie voortdurend gerelativeerd worden.

Heerlijke film, richting 4,5*, maar een halfje kwijt door het wel heel simpele en voorspelbare einde.

avatar van IH88
L'Arnacoeur

Luchtige en vrolijke Franse romcom. Mooie sfeer, prachtige locaties, wat romantiek, humor en Vanessa Paradis… Het kan slechter. Probleem is wel dat het allemaal weinig om het lijf heeft en het einde is erg clichématig. Dat weet je van te voren, maar van een Franse romcom verwachte ik misschien toch net wat meer. Ook hoofdrolspeler Duris vond ik weinig overtuigend. Maar ik heb met plezier naar L'Arnacoeur gekeken en de film kijkt lekker weg. En dan krijg je er ook nog een Dirty Dancing scene met Paradis bij. Prima.