Paul (2011)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Sciencefiction
104 minuten / 109 minuten (unrated version)

geregisseerd door Greg Mottola
met Simon Pegg, Nick Frost en de stem van Seth Rogen

Graham en Clive (Simon Pegg & Nick Frost) zijn twee vrienden die enorm gek zijn op stripboeken en vooral interesse hebben in science-fiction verhalen. Samen gaan ze op reis naar het UFO-centrum van Amerika, namelijk het beruchte ''Area 51'' in Nevada. Als ze midden in de woestijn zijn komen ze een voortvluchtige Alien tegen, genaamd Paul (Seth Rogen). Ze gaan samen met Paul verder op een reis die zowel hun levens als die van iedereen, die op hun pad komt, zal veranderen.

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond deze uiteindelijk nog het vermakelijkst door het sciencefiction liefhebbende duo. Paul was wel leuk, maar sommige grappen waren wel 'meer van hetzelfde'. Aardige komedie die voor een keer wel leuk is, maar waarschijnlijk verdwijnt deze nu weer voor lange tijd terug in mijn collectie.

HALVE TAMME.
Motherfuckin' tittysuckin' two-balled bitch!'

Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele
hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

4 sterren van mijn kant voor Paul (2011).

avatar van Glennekeeeee
Simon Pegg en Nick Frost (vooral in GBr) zijn tegenwoordig geen onbekende namen. Pegg schitterd in eigen gemaakte films en blockbusters als Star Trek en Mission Impossible dus ik had wel wat verwachtingen van deze film door de aanwezigheid van dit talent.

En 'Paul' is zeker geen slechte komedie maar anderzijds had ik er toch meer van verwacht. Wat goed is aan 'Paul' is de cast: Frost en Pegg zijn heerlijk als duo en Wiig is een mooie aanvulling. Soms is ze irriterend maar in deze film, ook door de beperkte rol, behoud ze een perfecte dosis. Ook het personage 'Paul' is mooi neergezet al mist het uiterlijk van de alien een beetje dreiging en merk je eigenlijk dat dit wezen nooit een slechte kant te verbergen heeft. Maar het personage heeft wel een hart, net zoals de film, wat dan weer wel te prijzen is al is dat in een R rated komedie misschien niet echt een noodzaak. Ook het tempo is best aardig. Je weet dat je in een road movie ook vaak van die inzakmomenten te verduren krijgt tijdens gesprekken die de personages wat meer inhoud moeten geven en ook deze film bevat deze momenten al worden ze nooit écht zeer storend. Ook qua effects valt er niet te klagen. Paul ziet er zeer écht uit al had het ruimteschip wel een beetje een 'het geld is op' -gehalte. Toch zijn er ook wat negatieve dingen. Het verhaal is véél te cliché wat me toch wat verbaasde. buiten een toevoeging van een buitenaards wezen is dit een doorsnee roadmovie met alle gebruikelijke elementen aanwezig op de momenten die je zou verwachten. Ook de nevenverhalen en -personages zijn maar zwak en bieden geen niveau-injectie op komische situaties. Integendeel, Jason Bateman toont hier eigenlijk dat hij ook vooral niet komisch kan wezen in een komische film met dank aan het totaal onpassende personage in deze film. Ook het einde, met de nodige twists, is nogal belachelijk en werkt volledig tegendraads tegen de rest van het verhaal. We krijgen dan wel nog een leuke cameo van een iconisch personage maar zelfs dat kan de finale niet redden.

Het maakt van Paul een aangename komedie die wel gedreven wordt door de middelmaat. Anderzijds zorgen de cast en het hoofdpersonage er wel voor dat de vele clichés en zwaktes van deze film de film zelf overeind houd maar in deze film zat véél meer potentieel

Hele vreemde film. Totaal niet wat ik verwacht had (al was me dat ook niet echt duidelijk), maar ik vond hem wel leuk. Sterk geacteerd, zoals gewoonlijk, door de 2 hoofdrolspelers en ook het vrouwelijke personage deed het goed, is ook een mooie vrouw om te zien. Vond het grove taalgebruik in sommige gevallen een beetje overbodig, maar persoonlijk houd ik er wel van. Leuk verhaal, die niet te zoetsappig werd aan het einde. Zeer sterk optreden van Jason Bateman, toch eens iets anders dan een saaie echtgenoot spelen.

avatar van panax
wat een leuke film !!!
simon pegg en nick frost zijn vaak leuk ,nu ook !!!
ik heb er van genoten !!!

Leuke SF-film, dolle pret.
Ook een puike cast, niets op aan te merken.
Heb er veel plezier aan beleefd, een komedie zoals ik ze graag heb !!

avatar van arno74
Wellicht leuk voor wie na een paar (of meer) biertjes graag een film gaat bekijken, want nuchter is deze alien road movie lastig door te komen. De puberale humor met 'grofgebekte' personages, alien inbegrepen, en de grapjes over tieten en gelovigen (vreemde combinatie) gaan op den duur vervelen. De humor ontstijgt het tietenniveau niet en qua verhaal gaat het script ook niet verder dan een duo "men in black" die achter de alien aanzitten. Flauw, al was dat een beetje te verwachten. 1,5*

Onder het idee van "stel je eens voor dat je op een trip langs de "alienroute" een echte alien zou tegenkomen" vind ik deze film wel geslaagd en grappig. Niet gekozen voor een zelf verzonnen alienfiguur maar de ozo bekende voorbeeld van een "marsmannetje"
Inmiddels al een paar keer gezien en dan valt toch telkens weer de figuratie op die er bij inschiet.
Figuranten die toch in de camera kijken vanuit de achtergrond en soms zich een beetje nerveus gedragen. Zo van; "ojee, er wordt nu geschoten (gefilmd)"
Vond die twee homohaters niet echt in de film passen maar over het algemeen een hele leuke film.

avatar van Donkerwoud
Ik ben hier ooit met een vriend heengegaan die Paul heet. Dat is meteen ook de enige herinnering die ik aan de film heb...