ad
  • 8.179.885 stemmen

Paul (2011)

Komedie / Sciencefiction | 104 minuten / 109 minuten (unrated version)
3,15 1.608 stemmen

Genre: Komedie / Sciencefiction

Speelduur: 104 minuten / 109 minuten (unrated version)

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Greg Mottola

Met onder meer: Simon Pegg, Nick Frost en Seth Rogen

Releasedatum: 14 april 2011

Over Paul

"Who's up for a close encounter?"

Graham en Clive (Simon Pegg & Nick Frost) zijn twee vrienden die enorm gek zijn op stripboeken en vooral interesse hebben in science-fiction verhalen. Samen gaan ze op reis naar het UFO-centrum van Amerika, namelijk het beruchte ''Area 51'' in Nevada. Als ze midden in de woestijn zijn komen ze een voortvluchtige Alien tegen, genaamd Paul (Seth Rogen). Ze gaan samen met Paul verder op een reis die zowel hun levens als die van iedereen, die op hun pad komt, zal veranderen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tara Walton

Pat Stevenson

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Ik vond deze uiteindelijk nog het vermakelijkst door het sciencefiction liefhebbende duo. Paul was wel leuk, maar sommige grappen waren wel 'meer van hetzelfde'. Aardige komedie die voor een keer wel leuk is, maar waarschijnlijk verdwijnt deze nu weer voor lange tijd terug in mijn collectie.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Motherfuckin' tittysuckin' two-balled bitch!'

Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele

hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

4 sterren van mijn kant voor Paul (2011).

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

Simon Pegg en Nick Frost (vooral in GBr) zijn tegenwoordig geen onbekende namen. Pegg schitterd in eigen gemaakte films en blockbusters als Star Trek en Mission Impossible dus ik had wel wat verwachtingen van deze film door de aanwezigheid van dit talent.

En 'Paul' is zeker geen slechte komedie maar anderzijds had ik er toch meer van verwacht. Wat goed is aan 'Paul' is de cast: Frost en Pegg zijn heerlijk als duo en Wiig is een mooie aanvulling. Soms is ze irriterend maar in deze film, ook door de beperkte rol, behoud ze een perfecte dosis. Ook het personage 'Paul' is mooi neergezet al mist het uiterlijk van de alien een beetje dreiging en merk je eigenlijk dat dit wezen nooit een slechte kant te verbergen heeft. Maar het personage heeft wel een hart, net zoals de film, wat dan weer wel te prijzen is al is dat in een R rated komedie misschien niet echt een noodzaak. Ook het tempo is best aardig. Je weet dat je in een road movie ook vaak van die inzakmomenten te verduren krijgt tijdens gesprekken die de personages wat meer inhoud moeten geven en ook deze film bevat deze momenten al worden ze nooit écht zeer storend. Ook qua effects valt er niet te klagen. Paul ziet er zeer écht uit al had het ruimteschip wel een beetje een 'het geld is op' -gehalte. Toch zijn er ook wat negatieve dingen. Het verhaal is véél te cliché wat me toch wat verbaasde. buiten een toevoeging van een buitenaards wezen is dit een doorsnee roadmovie met alle gebruikelijke elementen aanwezig op de momenten die je zou verwachten. Ook de nevenverhalen en -personages zijn maar zwak en bieden geen niveau-injectie op komische situaties. Integendeel, Jason Bateman toont hier eigenlijk dat hij ook vooral niet komisch kan wezen in een komische film met dank aan het totaal onpassende personage in deze film. Ook het einde, met de nodige twists, is nogal belachelijk en werkt volledig tegendraads tegen de rest van het verhaal. We krijgen dan wel nog een leuke cameo van een iconisch personage maar zelfs dat kan de finale niet redden.

Het maakt van Paul een aangename komedie die wel gedreven wordt door de middelmaat. Anderzijds zorgen de cast en het hoofdpersonage er wel voor dat de vele clichés en zwaktes van deze film de film zelf overeind houd maar in deze film zat véél meer potentieel

avatar van Myers123

Myers123

Hele vreemde film. Totaal niet wat ik verwacht had (al was me dat ook niet echt duidelijk), maar ik vond hem wel leuk. Sterk geacteerd, zoals gewoonlijk, door de 2 hoofdrolspelers en ook het vrouwelijke personage deed het goed, is ook een mooie vrouw om te zien. Vond het grove taalgebruik in sommige gevallen een beetje overbodig, maar persoonlijk houd ik er wel van. Leuk verhaal, die niet te zoetsappig werd aan het einde. Zeer sterk optreden van Jason Bateman, toch eens iets anders dan een saaie echtgenoot spelen.

avatar van panax

panax

wat een leuke film !!!

simon pegg en nick frost zijn vaak leuk ,nu ook !!!

ik heb er van genoten !!!

Tarkus

Leuke SF-film, dolle pret.

Ook een puike cast, niets op aan te merken.

Heb er veel plezier aan beleefd, een komedie zoals ik ze graag heb !!

avatar van arno74

arno74

Wellicht leuk voor wie na een paar (of meer) biertjes graag een film gaat bekijken, want nuchter is deze alien road movie lastig door te komen. De puberale humor met 'grofgebekte' personages, alien inbegrepen, en de grapjes over tieten en gelovigen (vreemde combinatie) gaan op den duur vervelen. De humor ontstijgt het tietenniveau niet en qua verhaal gaat het script ook niet verder dan een duo "men in black" die achter de alien aanzitten. Flauw, al was dat een beetje te verwachten. 1,5*

avatar van dubdub

dubdub

Onder het idee van "stel je eens voor dat je op een trip langs de "alienroute" een echte alien zou tegenkomen" vind ik deze film wel geslaagd en grappig. Niet gekozen voor een zelf verzonnen alienfiguur maar de ozo bekende voorbeeld van een "marsmannetje"

Inmiddels al een paar keer gezien en dan valt toch telkens weer de figuratie op die er bij inschiet.

Figuranten die toch in de camera kijken vanuit de achtergrond en soms zich een beetje nerveus gedragen. Zo van; "ojee, er wordt nu geschoten (gefilmd)"

Vond die twee homohaters niet echt in de film passen maar over het algemeen een hele leuke film.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik ben hier ooit met een vriend heengegaan die Paul heet. Dat is meteen ook de enige herinnering die ik aan de film heb...

avatar van Shadowed

Shadowed

Jammer.

Had leuk kunnen zijn, maar is dit echter gewoon niet. Het is vooral door enkele miscasts en een mix van Engelse humor en Amerikaanse humor die niet altijd goed overheen gaat. Erg subtiele humor gemengd met grove en lompe humor, en dat begint te vloeken met elkaar. Eigenlijk krijgt de Engelse humor er nooit ruimte door. De Amerikaanse humor eist alle aandacht op.

Rogen is een redelijk acteur. Soms zie ik hem graag bezig, maar soms is hij niet altijd even leuk. Dit was echter iets waar hij niet zo leuk was. En zelfs als Alien moet zijn stonergedoe weer terugkomen. Samen met veel schelden en drukte. Het was eigenlijk niet heel grappig.

Pegg & Frost zijn wel een leuk duo en kunnen er allebei wel wat van qua acteren. Echter, ondanks dat hun humor in de eerste 20 minuten wel een platform kreeg, werden beide komieken compleet weggeduwd door de lompe en grove humor die voorbij kwam.

Maar het absolute dieptepunt komt in de vorm van Wiig. Vreselijk gecast. Nergens grappig, ronduit pijnlijk en erg irritant. Sowieso zie ik het nut niet echt in van de rol die ze kreeg. En dan krijgen we op het einde nog een nutteloze verschijning van Weaver.

Leukste rol was duidelijk Bateman voor mij. Duo Truglio & Hader was ook prima. Het beste aan de film was voor mij uiteindelijk wel het visuele eraan. Paul ziet er lekker cheesy en nerderig uit. De actiemomenten waren ook tof en de korte achtervolging na een vette explosie in het oude huis was fijn om zo te zien.

Voor de rest kijkt het redelijk lekker weg. De actie en sciencefiction zijn gelukt, maar de komedie totaal niet. Daarom was de ervaring zelf maar 50/50 voor mij.

avatar van princesspeach

princesspeach

Grappig begin sterk na uurtje wat saaiig.

Vind de aliën opzich goed eruit zien en geslaagde humor zoals altijd van dit duo

avatar van IH88

IH88

“How come I can understand you? Are you using some neural language router?”

“Actually I'm speaking English you fucking idiot!”

Aardige film met het duo Pegg-Frost, dat in de woestijn tijdens een rondreis een alien met de stem van Seth Rogen tegenkomt. Ik miste wel een beetje de regie van Edgar Wright, want Paul heeft toch veel momenten waarin het allemaal aardig inkakt. De humor is ook niet geweldig, hoewel Rogen als Paul en Kristen Wiig wel een aantal grappige oneliners hebben. Frost is wat serieuzer dan normaal, wat dan wel weer jammer is. Voor de rest is dit gewoon een leuk avontuur en een film die zeker het nodige vermaak brengt.

Zeer vermakelijke film. Goede special effects en personages. Had wel even het idee van ET. ET call home. Dacht dat Paul dat ook zou gaan doen. Nu voor de tweede keer gekeken en het blijft een vermakelijke film.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Eigenlijk een egostrelende film voor Edgar Wright, want overal in de recensies voor Paul lees je dat het duo Simon Pegg en Nick Frost prima zijn, maar nooit zo leuk als in zijn Cornetto trilogie. Niet dat het tweetal met Greg Mottola in hele slechte handen is, maar de kwaliteitsverschil tussen een geniale en superstrakke film als Hot Fuzz en een vrij inwisselbare komedie als Paul wordt door deze casting wel extra duidelijk. Met komieken als Bill Hader, Jason Bateman of Seth Rogan trekt men duidelijk alles uit de kast, maar het script wil vaak gewoon niet heel grappig worden. Paul kent z’n momenten, maar veelal moddert het wat aan. Het is best charmant, maar op wat ontsnapte pufjes lucht uit mijn neusgaten maakte de film bij mij weinig los. Paul is eigenlijk een Ola raketje; soms best lekker, maar het is geen fucking Cornetto.

3 sterren.