The Fighter (2010)

Biografie / Sport

geregisseerd door David O. Russell
met Mark Wahlberg, Christian Bale en Amy Adams

'The Fighter' vertelt het verhaal van "Irish" Mickey Ward (Mark Wahlberg), een vechter uit Lowell, Massachusetts die op het punt staat zijn handschoenen in de ring te gooien, als zijn halfbroer, voormalig bokser Dicky Eklund (Christian Bale), na een gevangenisstraf weer in zijn leven komt. Om weer met zichzelf in het reine te komen, helpt hij zijn halfbroertje door hem te trainen voor de kampioenschappen in de lichtgewichtcategorie.

avatar van HarmJanStegenga
Een tijd geleden verschenen de eerste setfoto's, hier vind je - naast de bovenstaande foto - ook nog meer stills. Bale is (weer) schrikbarend veel afgevallen voor deze film. Zal wel met het feit te maken hebben dat zijn personage in de film een coke verslaafde is.

avatar van Spetie
Leuke link HarmJan. Toevallig heb ik gisteravond wat zitten lezen over deze film, omdat ik benieuwd was waar Bale zich de komende jaren op gaat storten. Eindelijk weer eens een film waarin Bale weer echt kan uitblinken hoop ik.

Normaal ging Brad Pitt meespelen in de film. Blijkbaar niet doorgegaan.

avatar van kArIzMa_Movie
IceTigerGhost schreef:
Normaal ging Brad Pitt meespelen in de film. Blijkbaar niet doorgegaan.
Idd, ja.

Matt Damon and Brad Pitt were previously attached to play Dick Ecklund, but the role went to Christian Bale.

avatar van Metalfist
Ik vind het op zich wel knap hoe Bale zich elke keer weer klaar te maken voor zo'n fysiek zware rol.

avatar van fappie
Ik kijk hier echt naar uit .

Spetie schreef:

Dat hoop ik ook;).

avatar van Rosicky
Christian Bale is een favoriet van me, Wahlberg doet me verder niet zoveel. Ik kan me niet voorstellen dat deze film iets gaat brengen dat we niet eerder zagen in Million Dollar Baby of the Wrestler...

avatar van sonyjh
benieuwd of David O. Russell en bale hebben zitten flippen tegen elkaar.
Vooral russel blijkt zijn temperament niet in de hand te hebben...

avatar van TragieStar.*
Lijkt me een leuke film met een leuke cast dus ben benieuwd

avatar van M.Goodkat
Wow Bale is weer indrukwekkend te hebben afgevallen voor deze rol, hou ik zeker in het oog

avatar van Albus Dumbledore
Bale vind ik ook altijd wel een leuk acteurtje. Alleen in Terminator en Public Enemies was ie wat minder. Niet heel bijzonder, maar weet wel een aantal sympathieke rollen neer te zetten (vooral in Batman). Hij is idd schrikbarend veel afgevallen voor deze rol. Weet iemand wanneer deze in Nederland uitkomt?

Albus Dumbledore schreef:

Zal wel 2011 zijn. Hij komt eind 2010 pas uit in Amerika.

avatar van Don_Rubens

WOW, hij ziet er daar een beetje goor uit.

lijkt me een goede film als ik zo naar die cast kijk

avatar van HarmJanStegenga
De 1e trailer. Lijkt me een schitterende film te worden!

avatar van schram101
Schitterend!!

88Fabian
Dit lijkt me wel een coole film,boksfilms vind ik sowieso wel bijna altijd tof.

avatar van Sgerrard_8

Inderdaad. Dat was ook mijn eerste gedachte, toen ik de trailer zag.

avatar van xgogax
Ik haal de film uit m'n 2C-lijstje , lijkt me geen goede film ...

avatar van Q Jones
Wordt mooi denk ik ookal ben ik geen fan van Bale

88Fabian
Deze film lijkt me juist in elk aspect beter dan 'Million Dollar Baby' en 'The Wrestler' in deze film zit denk ik ook meer humor volgens mij
en humor komt veel voor buiten de ring bij de bokswereld,er wordt in deze film ook niet al te serieus gedaan volgens mij en het valt me op
dat er voor een wat frissere kleurtoon is gekozen bij deze film,want bij films zoals 'Ali' 'The Wrestler' en 'Million Dollar Baby' wordt er gekozen voor een nogal depressieve kleurtoon gekozen,ze willen boks/worsteling films zo depressief mogelijk overbrengen,maar dat is bij deze film volgens mij niet het geval.Ik denk dat deze boksfilm de beter/verfrissender wordt dan de 3 bovengenoemde.

avatar van TrickySmalls
Mark Wahlberg als bokser...

avatar van Q Jones
Jonge die gast heeft echt potentie als acteur hoor.

Ik zie Bale een oscarnominatie voor zijn rol krijgen. Als je ziet hoe hij eruit ziet dan herken je hem haast niet meer terug. Hollywood staat erom bekend om zulke prestaties te nomineren voor een oscar. Alleen zijn er wel 2 voorwaarden aan verbonden.
1 Film moet goede kritieken ontvangen.
2 Bale moet een aardige acteerprestatie neerzetten.

HarmJanStegenga schreef:
De 1e trailer. Lijkt me een schitterende film te worden!

Chill chill! Thanks.

soboer schreef:
1 Film moet goede kritieken ontvangen.
2 Bale moet een aardige acteerprestatie neerzetten.

Bij The Machinist werd hij ook al genaaid. Hoe beter moet je nog spelen om een Oscarnominatie te krijgen ?

Bale lijkt me sowieso wel goed gecast hier (aan de trailer te zien).

avatar van Albus Dumbledore
Goeie trailer. Bale lijkt ook een keer een goede rol te spelen, geen helden-rolletje, deze keer.

Albus Dumbledore schreef:
Bale lijkt ook een keer een goede rol te spelen...
''ook een keer''?

Titels als o.a. Rescue Dawn, The Machinist en American Psycho (!) gemist zeker?

88Fabian schreef:

Million Dollar Baby was perfect

avatar van doodah
Mark Wahlberg en Christian Bale, dat kan niet misgaan. Ik zie ze beiden zeer graag bezig.
De trailer overtuigt me hier nog meer van! Laat maar komen zou ik zeggen!