Accidents Happen (2009)

Australië / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Andrew Lancaster
met Geena Davis, Harrison Gilbertson en Harry Cook

Accidents Happen is een bittere - coming of age - komedie over de Conways, een doorsnee familie in een Amerikaanse buitenwijk. Aan het hoofd staat moeder Gloria (Geena Davis) liefhebbend, ad rem en af en toe enigszins cynisch. Haar jongste zoon Billy lijkt het noodlot aan te trekken en veroorzaakt ongelukken aan de lopende band. Wanneer één van die tragische ongevallen de hele familie treft, moet iedereen alle zeilen bijzetten om overeind te blijven. Als Billy daarna met zijn buurjongen kattenkwaad uithaalt, slaat het noodlot nogmaals toe.

avatar van Phille
Interessant verhaal, grappige en emotionele momenten, goeie soundtrack en ijzersterke acteerprestatie van Geena Davis! Zeer de moeite waard.

avatar van Esteban
Zonet de trailer gezien, deze heeft mijn volle interresse.

Interessante film , het begint misschien wat langzaam, maar weet wel te boeien.

avatar van ralfsjam
geweldige film waar de balans tussen Humor en drama perfect in het midden ligt. vooral Davis speelde een geweldige cynische moeder die vol zit met pijn, maar daar keihard mee omgaat. ook het acteer niveau was zeer goed (op de dialogen tussen de 2 vrienden na dan)
en inderdaad, de film begon traag, maar ondanks dat de traagheid bleef (waar ik geen moeite mee had) werd hij wel steeds boeiender.
kortom: zeer weinig op aan te merken, en verraste mij volledig!

aanrader voor mensen die van kleine pareltjes houden.

4 (dik)

avatar van RickZ
Komediedrama over jongen die ongeluk aantrekt, weinig grappen en redelijk drama, wel onderhoudend genoeg voor een voldoende

avatar van james_cameron
Tragikomische film over een disfunctioneel gezin in de jaren zeventig. Leuk tijdsbeeld, veel aandacht voor detail en goed akteerwerk van de grotendeels onbekende cast. Geslaagde ironische voice-over ook. Geena Davis is heel erg goed als de moeder- waar heeft zij toch gezeten de afgelopen jaren? Tegen het einde vervalt het script een beetje in te melodramatische toestanden, maar het blijft gelukkig binnen de perken. Bijzonder mooi camerawerk overigens.

avatar van jorriroosen
Verder wil ik deze film nog heel graag zien. In de bios gaat niet lukken dus dan word het maar een dvdtje. Ik verwacht er veel van in ieder geval.

avatar van top030
fijn om Geena Davis weer eens in een film te zien. De film die de jaren 70 goed weet neer te zetten pakt mij 100 % .
zwarte comedie is hierbij op zijn plaats omdat tussen alle dingen die er in billy zijn leven voorvallen er vreemdgenoeg een soort van cynische humor om de hoek komt kijken. De mannier van filmen pakt me vanaf de 1ste minuut. mooie film in het genre comming of age .....

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Trolbericht en enkele reacties daarop verwijderd.

avatar van Phantasm
Redelijke film waar je van moet houden, niet echt mijn soort.

avatar van badfans69
Phille schreef:

Lang geleden dat Geena zo'n overtuigende rol heeft neergezet.!

drie sterren voor de rouwe geena davis.

Gemengde gevoelens en weet ook niet echt wat ik er mee aan moet; de film blijft wel boeien, maar wat precies de eindbestemming van de film is?

Toch een 3,5 voor het algehele plaatje, maar het blijft een mysterieuze film.

avatar van Keane1983
Een goede film, met behoorlijke zwarte humor, mooie scenes doormiddel van slo-mo en een zeer goed uitgezochte score en soundtrack.
Het verhaal is behoorlijk duister en depresief te noemen, maar wordt nergens echt zwaar.
De film weet een goed balans te maken tussen drama en humor (git-zwart wel te verstaan). Met name de opmerkingen van de moeder van Bill kan je wel eens versteld laten staan.
Ook weet de film je te ontroeren door een aatal voorvallen die er gebeuren.
Het verhaal is opzich vrij orgineel maar toch wel voorspelbaar zo was op de klopen aan te voelen dat de bowlingbal gevonden zou worden door de buurvrouw.
De film heeft een lekker jaren 80 sfeertje en houd dit ook goed vast.
Acteerwerk is overtuigend en goed gedaan.
Van mij krijgt deze film een 3.5*

avatar van eppo349
Ik heb op de één of andere manier het gevoel dat ik naar een tv serie heb zitten kijken. Waarschijnlijk heeft het te maken met de voiceover in het begin van de film. Wel een zeer goede setting en zeer stijlvol gefilmd.

avatar van Keane1983
eppo349 schreef:

Ja, dat vond ik nou ook. Ik zei op een gegeven moment tegen mijn vriend....het is net als we naar een lange aflevering van desperate housewifes aan het kijken zijn!!!!
Ik voel herkennig in wat jij zegt.

avatar van Diederik58
Een uitstekende film. Een zwarte komedie, maar ook veel drama.
Vooral Geena Davis zet haar rol treffend neer.
Het camera werk is prachtig met de slow motions. Ook de edit is op enkele schoonheidsfoutjes na mooi gedaan.
En dan de prachtige muziek.
In de jaren 90 was er een TV serie van de VPRO "The Wonder Years" met dezelfde uitstraling.

avatar van vranque
ralfsjam schreef:
kleine pareltjes

Spijker op een iets te grote kop.

Geen 4* maar prachtig gefilmd en zeer ontroerend.

avatar van tal1b
opzich leuk verhaal, echter die voice over kon ik niet helemaal plaatsen, ook kon ik me niet echt helemaal vinden in de genre, sarcastische humor van Geena Davis (wat ze overigens best ok deed!) en dan weer omschakelen naar wat tragisch drama.
die combi in deze film vond ik persoonlijk niet helemaal geslaagd.
maar naar mate het eind naderde vond ik 't gelukkig beter worden.
dikke 3.

avatar van Bubblez
Erg mooie, sfeervolle film. Goede karakters, prima verhaal. Heerlijk!

ralfsjam schreef:
Ook het acteer niveau was zeer goed (op de dialogen tussen de 2 vrienden na dan)

Mee eens! Het viel me op dat Doug niet geweldig acteerde, waardoor die dialogen stroef verliepen.

In tegenstelling tot anderen voelde het tijdsbeeld niet helemaal goed voor mij. Maar buiten dat alle lof.

avatar van voskat78
Leuk filmpje waar ik me betreft commentaar aan sluit bij james_cameron.

avatar van HASCH
Meer tragisch dan komisch. Als je een depressieve bui hebt moet je niet naar deze film kijken.

avatar van Mezelf
hulseman schreef:

Toch een 3,5 voor het algehele plaatje, maar het blijft een mysterieuze film.

Dit is eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen..
Ik vond het een mooie film, maar tegelijkertijd heb ik ook zoiets van, huh, waar heb ik naar zitten kijken?

Ook 3,5 voor de film

Ik had me zo verheugd op eindelijk weer eens een film met Geena Davis, maar deze valt erg tegen. Het acteren is best in orde, maar het verhaal deed me te veel denken aan die oude tv-serie Dennis the Menace. Jammer.

avatar van komerad
Hier zat zoveel meer in. Het leek me een leuk idee, was het dat ook maar. Pas gezien en al weer half vergeten. Niet dat het slecht was, dat zeker niet. Ik vond het nog net een voldoende waard een zeer middelmatig filmpje.

Hoe kan ik hem best omschrijven :
Vertederend drama'tje dat eigenlijk nergens heen gaat.

Uitstekende film over een ontwricht gezin na een dodelijk ongeval. Een sterke opening die me deed denken aan Magnolia, compleet met de monotone en licht sarcastische voice-over. Een origineel verhaal waarbij de tragikomische gezinsdynamiek goed overkomt. Verder mooi gebruik van slow motion en het is weer eens leuk om Geena Davis te zien na een lange afwezigheid op het witte doek.

avatar van david bohm
Redelijk geinige film over een gezin dat van het ene onfortuinlijke in het andere belandt. Paar humoristische situaties en dito dialogen waarbij vooral het personage van Geena Davis grappige en vaak grove teksten spuit. Aardig, probleem is wat mij betreft dat het hele gebeuren wat richtingloos is.

Ellende en humor in een bonte mengeling in een film die in zijn geheel wel kan bekoren, temeer daar dergelijk uitdaging niet zo voor de hand licht en de film er toch in slaagt, ondanks enkele tragische gebeurtenissen en toestanden, humor in scenes en dialogen te brengen.
Evenwel geen zuivere komedie. Getuige hiervan de doorgaanse weinig uitbundige muziek.

avatar van wendyvortex
Comedy? Volgens mij is het toch puur drama, maar schijnbaar weet er ergens iets niet helemaal goed over te komen.
Doet een klein beetje denken aan "The Wonder Years" maar waar die serie slaagde weet deze film me nergens te raken, nou ja we veren even op bij The Steve Miller Band en Split Enz.
Mooi gefilmd verder, maar daar trek je geen film mee op gang.