Crazy in Alabama (1999)

Drama / Komedie

geregisseerd door Antonio Banderas
met Melanie Griffith, David Morse en Lucas Black

Alabama, 1965. Lucille wordt al jaren mishandeld door haar echtgenoot. Uiteindelijk besluit ze haar geluk in Hollywood te gaan zoeken om het te maken als tv-vedette. Nadat ze haar man vermoord heeft, laat ze haar zeven kinderen achter bij haar moeder en rijdt naar Hollywood. Elders wordt haar 13-jarige neef Peejoe geconfronteerd met de rassenongelijkheid. Een corrupte sheriff doodt een zwarte jongen omdat hij een duikje had genomen in het plaatselijke zwembad. Peejoe is de enige getuige die het tegen dit onrecht wel opnemen.

Verrassend debuut(?) van Banderas, die d'r niet bang voor was om zijn eigen vrouw de hoofdrol te geven... 3,5*

avatar van Halcyon
Mooie impressie van het zwoele Alabama uit de jaren '60. Verder een leuke combinatie tussen een road-movie en een sociaal drama waarbij de aanklacht tegen het racisme centraal staat.

avatar van Ché Cliché
Net gezien op HBO. Een redelijk grappig drama met leuke elementen. Enige nadeel is dat het verhaal twee hoofditems kent, waardoor het verhaal over de corrupte sherriff aardig is onder gesneeuwd. Krijgt van mij 3 sterren. Ik heb mij prima vermaakt.

en niet te vergeten, meat loaf

avatar van jumpstylemovie
Heel goede film. Vooral het rascisme speelt een grote rol en Banderas doet het beter als regiseur dan als acteur.

Dick2008
Vind dit toch maar een heel matige film. Melanie Griffith zet hier maar een vrij irritante rol neer. Werd nergens echt boeiend of grappig. De rechtbankscene met Rod Steiger was helemaal verschrikkelijk

avatar van Norma
Ik herrinner me deze films als nogal vervelend, ook omdat ik destijds de komedie en kluchtige situaties helemaal niet kon plaatsen t.o.v. het toch best zware onderwerp. Misschien zou je in zo'n geval een film nog eens moeten herzien, soms wil na verloop van tijd één en ander wat anders/beter vallen, maar feit blijft dat ik Griffith doorgaans niet echt een prettige actrice vind met die meisjesachtige fluisterstem van haar.

avatar van Phantasm
Aardige film om voor 1 x te bekijken

Toch wel een goede film. 2 Verhaallijnen en zoals aangehaald wat voor wat verwarring kan zorgen.
Ik heb ervan genoten.