Def by Temptation (1990)

Horror

geregisseerd door James Bond III
met James Bond III, Kadeem Hardison en Samuel L. Jackson

Een kwaadaardig schepsel spreekt een vloek uit over een zwarte man die in New York woont. Het enige wat haar plan in de weg kan staan is een acteur en een agent die gespecialiseerd is in het bovennatuurlijke.

avatar van Macmanus

neo (crew)
James Bond III????????????????????????????

ja dat dacht ik ook al toen ik die naam zag staan

En Edgar Davids op de poster! (MET zonnebril)

avatar van Jordy
haha sprekend

En Edgar Davids op de poster! (MET zonnebril)
LOL

dit is een saaie film

Macmanus schreef:

ik dacht ook dat het jammes bond 111 was

avatar van mierenmark
ik help deze film wel effe de ondergang in

avatar van persiansjr
lijkt me verkeerd men

avatar van Triztan
Hoe kan het dat een acteut als Samuel L. Jackson in een butt film als deze speelt? =')

avatar van Thorak
Triztan schreef:
Waarschijnlijk omdat hij pas sinds Pulp Fiction fatsoenlijkere rollen speelt? Voor de tijd van deze film (en er na ook nog een tijd) heeft hij alleen maar hele kleine bijrolletjes gespeeld.

avatar van Mr-Mcmovie
Thorak schreef:

Corectie en Menace 2 Society dan ?

avatar van Thorak
Nou, laat dat dan een enkele uitzondering zijn...

avatar van PapaBeartje
Pfff wat vond ik deze film ontzettend bagger, de special effects waren niet om aan te zien (Zelfs voor die tijdsperiode) Ik zag eigenlijk niets positief aan deze film, en dat gaat geheel tegen mijn principes in, maar helaas dit was er wel zo eentje. Laat je overigens niet misleiden door de cover. Samuel L. Jackson heeft een kleine bijrol Als een soort priester en komt nauwelijks in beeld.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik heb geen idee wat men hier nou van tevoren verwacht... de score is weer shocking (en van enige onderbouwing is geen sprake). Het is oprecht een belangrijke, interessante black cultfilm die bijzonder fraai is opgepoetst voor de Vinegar Syndrome release. Echt geen vuiltje te bekennen in deze bloedmooie nieuwe transfer. Cinematografie van de destijds al relatief ervaren Ernest R. Dickerson, een grote naam in 'zwarte' cinema. Zelfs in een soort side-project zoals deze Def by Temptation maakt hij er iets fraais van. Bekend van o.a zijn werk met Spike Lee, de man die in deze periode (einde 80's begin 90's) weer nieuw leven pompte in black cinema. Def by Temptation is daar ook een resultaat van (James Bond III speelde bijvoorbeeld in Lee's ''School Daze'' en niet geheel verrassend was Dickerson daar de DP). Het was dan ook één van de eerste black horror films die in een zeer lange periode verscheen, na de enorme vloedgolf aan zwarte genrefilms in met name de jaren 70.

Er was -ondanks het beperkte budget- gelukkig genoeg ruimte om nieuwe dingen uit te proberen, zowel op gebied van belichting, special effects (die Videodrome-esque TV-scene is fenomenaal) als cameravoering zitten er genoeg opvallend creatieve momenten in. Verder tjokvol met fijne r&b, soul en hip hop, interessante performances (Cynthia Bond als de succubus) en wat leuke details in bijvoorbeeld de aankleding van de huiskamer met o.a posters van Demonwarp (1988) en Murder Obsession (Follia Omicida) (1981) .

Verder niet heel boeiend dat Samuel L. Jackson erin speelt... de film is om vele redenen de moeite waard, maar hij is er niet één van.

Lloyd Kaufman noemt dit terecht één van de beste films die Troma ooit heeft uigebracht.