Rookie of the Year (1993)

Komedie / Familie

geregisseerd door Daniel Stern
met Thomas Ian Nicholas, Gary Busey en Dan Hedaya

De twaalfjarige Henry wil graag een goede honkbalspeler worden maar is erg onhandig. Na een ongeluk met zijn arm blijkt hij ineens zeer goed te kunnen pitchen en mag hij spelen voor de Chicago Cubs.

avatar van nickvanzutphen
vond hem vroeger wel leuk , alleen lang niet meer gezien
is met Thomas Ian Nicholas die later nog in american pie speelde

avatar van DeCol
Mijn lievelingsfilm toen ik nog jong was! Zou hem graag nog is zien want het is al een lange tijd geleden.

avatar van Sportingerke
Op het ietwat onrealistische einde na (eigenlijk is heel de film ongeloofwaardig, maar die geopereerde arm is nu eenmaal het uitgangspunt), heb ik van deze film toch genoten.

Ik vind wel dat deze film niet echt het label komedie verdient. In mijn ogen is het eerder een familiefilm.

Anime Fan
Best wel saai.

avatar van tommykonijn
Leuke familiefilm, die prima vermaakt. Met leuk acteerwerk van o.a. Daniel Stern en John Candy, ik vind het trouwens raar dat hij (Candy) uncredited staat, zijn rol was toch vrij groot vond ik. Over het acteerwerk van Thomas Ian Nicholas was ik minder enthousiast, hij deed het soms echt vervelend, misschien dat bijv. Macaulay Culkin het wel wat beter had gedaan. De humor zit er soms best wel in en die komt voornamelijk van Stern, ik lachte me al kapot om hem in zijn rol voor de Home Alone reeks, ook hier was hij erg goed bezig. Nou goed, ik kan me voorstellen dat ik dit als 8 of 9 jarig kind waarschijnlijk helemaal te gek zou vinden, en ik vond hem nu ook wel vermakelijk.

avatar van ILDIB
ach, tis niet bijzonder, maar ook niet heel slecht. net aan voldoende in zijn soort.

avatar van Marshall1959
Leuke acteurs vooral Daniel Stern die al een geweldige rol had in Home Alone. Maar over het jochie was ik inderdaad ook minder te spreken..

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette film die lekker wegkijkt.