Dunston Checks In (1996)

Familie / Komedie

geregisseerd door Ken Kwapis
met Jason Alexander, Faye Dunaway en Eric Lloyd

Een uiterst deftig hotel verwacht een hoogwaardige criticus die het een zes-sterren-classificatie zou kunnen geven. Juist op dat moment ontdekken de zonen van de manager dat een van de gasten een orang-oetan heeft binnengesmokkeld.

Ach ja wat voor film kun je nou verwachten met een aap en een kind in de hoofdrol

avatar van sn@ke
Dunston checks in ***

Kinderfilm met in de hoofdrol een aap die geforceerd z'n kunstjes ten toon spreidt. Acteerprestaties zijn van een te verwachten niveau. Voor de allerkleinsten is deze film natuurlijk wel de moeite waard , en daar draait het toch om ...

Een beetje irritant.
Het jongetje doet mij een beetje denken aan het jongetje van Home Alone.
Erg overacteerd door Rupert Everett (Lord Rutledge)

avatar van seanpuffy
goede film.

ik vind de aap echt megagrappig. films met dieren vind ik meestal al goed ik vind het gewoon prachtig hoe die mensen een dier zo mee kan laten spelen in een film dat moet ongeloofelijk moeilijk zijn. en het jongetje doet me ook erg denken aan die van home alone 4.
wel nog een vermakelijke kinderfilm.
lekker ontspannend voor op een zondag naar te kijken.

avatar van Leland Palmer
Leuke jeugdfilm! Leuke locatie om te filmen in dat hotel! Die aap is wel grappig en ik heb me opzich wel vermaakt!

* * *

avatar van JTV-kijker
ik heb deze film gezien toen ik ongeveer 8-9 was, ik vond het toen een geweldige film, vooral die aap die het hele hotel verpest
ik geef hem toch een 3.5

avatar van lucdecoster
Ik vond dit niet slecht. Er waren natuurlijk flauwe scenes maar dit is een jeugdfilm. Zeker 3,5* waard. Films waar dieren in voorkomen zoals hier een aap zijn echt vermakelijk.

avatar van Mr. Chiel
Hele goede jeugdfilm! Erg vermakelijk en grappig. "Leuker dan Home Alone" werd gezegd. We (kids 8-13) hebben er erg om gelachen. *3,5

avatar van JakobFugger
Vroeger vond ik deze film al vreselijk. Dit is één van de beroerdste films die ik ooit heb gezien.

avatar van Bokito
Ik heb de film niet gezien en ga dat zeker zo houden.
Schandalig en verwerpelijk om apen op deze wijze uit te buiten. Met apen kun je geen leuke films maken. Je krijgt er getraumatiseerde dieren van maar men wil het beeld geven dat het van die leuke lieve knuffeldieren zijn. Het zijn wilde dieren en die moet je niet knuffelbaar willen maken.
Verbieden dit soort films!.....dussss

avatar van Aapje81
Leuk aapje, laat ik het daar maar op houden.

Erg leuke kinderfilm, die dankzij de vele knipogen ook voor volwassen erg onderhoudend is.

De lage score hier op deze site snap ik niet helemaal, maar ik zat toch te twijfelen tussen een hogere score van 2,5 en 3,0. Dat laatste weet de film net niet te halen, door de voorspelbaarheid, maar er blijft nog genoeg over om van te genieten.

Een filmpje dat lekker wegkijkt. Prima videovoer is voor een blauwe maandag.

avatar van DonOswaldo
in me jeugd gezien, en toen was hij uiteraard veel en veel leuker.

voorspelbaar is het uiteraard, maarja die aap was wel leuk.

voor wat het wil zijn (een kinderfilm) zeker geslaagd (en ja er zijn idd ook leukere kinderfilms, maar ook slechtere). als je niet van dat kinderlijke houd, zou ik hem niet kijken!

avatar van tommykonijn
Een erg leuke jeugdfilm. Maar wat een laag gemiddelde! Mag wel wat hoger vind ik. In ieder geval : het acteerwerk was niet van iedereen nou bepaald fantastisch, maar opzicht wel aardig. De grappen zijn wel vaak erg geslaagd, maar dit komt vooral door die geniale oerang-oetan, haha vaak heb ik me echt kapot gelachen om dat beest . Niet echt een hoogvlieger maar gewoon een leuke, vermakelijke jeugd-komedie.

avatar van 606
Aardig concept maar voor de rest niet bijzonder leuk.
Het kind is zwaar irritant, en alleen de aap is grappig.

2 sterren

avatar van MovieHolic
Misbruik van die aap... zeer kinderlijke film voor naar het zich laat aanzien alleen 4- kijkers

avatar van lars-pixar
Apen goed.Redelijk verhaal.Gewoon leuk voor de familie om samen te kijken.Verder stelt het weinig voor. 3,0*

avatar van Phantasm
Aardige film wat kinderen vast wel leuk zullen vinden, redelijk verhaal.

avatar van Marlon Aarssée
HAHAHA wat een FEEL GOOD movie zeg
echt te gek met een leuke cast

de aap steelt de show en dan heb ik het niet over het jongetje uit de film

avatar van teigertje
Zo jammer deze film hier zo lage rating heeft, onverdiend naar mijn mening.
En voor de tijd in the nineties.

Maar uiteraard, ieder zijn mening.

Men moet het zien, als een film voor kinderen.

En toch ook heel leuk voor volwassenen, die hier van houden.

Jeugd sentiment.

Blijft genieten, voor de liefhebber van dit luchtige genre.

Ontzettend leuke familie film.