The Flamingo Kid (1984)

Drama / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Matt Dillon, Hector Elizondo en Richard Crenna

Jeffrey komt uit een simpele, maar eerlijke familie. Toch heeft hij heeft het gevoel opgesloten te zijn in zijn omgeving. Hij krijgt een baantje bij de Flamingo Beach Club, daar waar de jet-set zich begeeft. Hij ontmoet er Carla, dochter van een miljonair. Haar vader mag Jeffrey wel, vooral omdat hij hem al zijn gladde praatjes kan verkopen. Jeffrey's vader ziet het met argusogen aan, vooral omdat hij zich gaat schamen voor zijn eigen familie. Nadat hij een baantje krijgt aangeboden van de miljonair, blijkt dat deze man toch niet echt te vertrouwen is.

Ik ken de film niet, maar moet de actrice die op deze poster staat, niet bovenaan staan?

Ik vind van niet, heeft maar een marginale rol.

Ze staan alledrie bovenaan.

Nou kap, volgens mij zijn Matt, Hector en Richard toch echt geen meisjesnamen.

Dat zeg ik ook niet. Alle drie acteurs, ze, staan alledrie bovenaan.

avatar van narva77
Redelijk geslaagde film met jonge Matt Dillon.

Niet echt bijzonder deze "Flamingo Kid".
Het is niet echt een komedie, een drama ...
Meer een saaie speelfilm.
De film hobbelt zoetsappig door.

avatar van Werwolf
Wel een aardig filmpje..
***

avatar van Filmkriebel
Dramatische komedie over de vakantiejob van Jeffrey in de elitaire Flamingo Club. Het ideale scenario voor een clash tussen arbeidersmilieu waar de jongen vandaan komt versus de jetset die hem tracht te lokken in de geneugten van het rijkeluisleven. Goed geluimde film maar net iets te zoetsappig en te braaf om indruk te kunnen maken.

Matige film waarin een jongen een zomerbaantje krijgt bij een exclusieve strandclub. Een aardig coming-of-age verhaaltje dat zich afspeelt tijdens de zomer van 1963 (incl bijpassende soundtrack). De personages zijn wat voorspelbaar en daarmee het verloop ook. De beste momenten zijn die tussen het hoofdpersonage en zijn vader en nieuwe vaderfiguur.