Chôjin Densetsu Urotsukidôji (1989)

Alternatieve titels: Urotsukidoji | Legend of the Overfiend

Japan
Animatie / Horror

geregisseerd door Hideki Takayama
met de stemmen van Tomohiro Nishimura, Hirotaka Suzuoki en Yumi Takada

Het heelal bestaat uit 3 dimensies: de Menselijke wereld, de Half-Demon wereld en de Demon wereld. 3000 jaar lang is er een profetie over de komst van de Chojin die de 3 werelden kan verenigen. De Half-Demon Amano is in het huidige Tokio op zoek naar de Chojin, evenals een groep Demonen. Hij komt erachter wie de Chojin gaat worden, maar het blijkt dat dit wezen niet zo vriendelijk is, als werd gedacht.

Na het zien van deze film lijkt Baise-moi op een Kabouter Plop aflevering..

avatar van Goodfella
Urotsukidoji, Baise-Moi en een gemiddelde aflevering van Kabouter Plop ontdoen elkaar qua niveau idd niet zoveel nee.

Herald
Eerst mangafilm die ik zag. Volgens mij zorgde deze film ook voor het beruchte imago dat manga kreeg toen het midden jaren 90 populair begon te worden hier.

Nadeel van deze als eerste te hebben gezien is dat alle andere films tegenvallen qua verkrachtingen door demonen. Zelfs La Blue Girl kon er niet aan tippen

Jammer dat Amano niet in 'actie' komt (hij is lekker ^_^) Na het zien van deze en Legend of the demon womb ben ik nu wel heel nieuwsgierig naar de rest, tot op heden begrijp ik er maar weinig van...

Elise schreef:

Ben je nu echt benieuwd hoeveel wezens er nog tevoorschijn komen waarvan ze allen tienduizend lullen hebben waarmee ze 20.000 vrouwen misbruiken. Dat is namelijk z'on beetje de clue van deze films.

Da's wel erg kort door de bocht Padd0. Overigens kan ik me herinneren dat ik hier een trilogie van gezien heb. Zal die andere delen nog eens opzoeken, want die moeten er wel bij natuurlijk.

kos schreef:

Da's wel erg kort door de bocht Padd0.

Ja ok maar dat is deze film ook .

Best vermakelijke film, niet super maar wel gewoon cool....ben trouwens blij dat ik hem bij vrienden heb gekeken en niet bij paps en mans in de huiskamer.

Ik zag de video vandaag trouwens bij iemand thuis staan...geeft je wel een idee van iemands innerlijk...

avatar van mikey
Na een klacht bij de videotheekhouder ontstond een harde discussie over deze pulp (hij vond het maar walgelijke porno).
Soms extreem lelijk getekend, maar vaak hilarische manga over politieke spelletjes in limbo, hel en aarde. jammer genoeg zijn er teveel gecensureerde versies in omloop. koop of huur nooit de engelse versie, die is kompleet verknipt en heel lelijk. Deze film is nogal puberaal, heeft een pedofiele inslag, gewelddadig en bevat veel gore. Klassieker uit mijn jeugd. Japanners hebben een rare kijk op jonge schoolmeisjes. Jij ook? gaat dat zien!!! Cult. 3,5

als je je geweldig gefrustreerd voelt, moet je deze zeker zien. gegarandeerd dat je na het zien van deze film je al veel beter voelt. soms wat vies getekend en iets te veel close-ups, maar zo absurd dat het gewoon zalig wordt.
*** 1/2

avatar van SmuttWars
Het is gewoon een serie!

avatar van SuperSideSwipe
kos schreef:

Urotsukidoji 3 Final Inferno

Urotsukidoji 4 Legend of the Demon Womb

Urotsukidoji 5 Battle at the Shinjuku Skyscrapers

Ik zou ze er zeker opzetten, want ook al zijn ze wat minder dan het eerste deel, blijfen het zeer harde en goede Anime's

4,0 voor deel 1

avatar van Rujar
Wat een film. Niemand weet meer hoe die gaat maar dat er porno in voorkomt weet iedereen weer. Is toch die gast met die drie lullen? waardeloos

SuperSideSwipe schreef:

Urotsukidoji 3 Final Inferno

Urotsukidoji 4 Legend of the Demon Womb

Urotsukidoji 5 Battle at the Shinjuku Skyscrapers

4,0 voor deel 1
Urotsukidoji 3 heet return of the overfiend, en deel 4 heet inferno road, weet niet hoe deel 5 heet

avatar van Sam_Bracke
vind het zeker een coole film, vind manga zowiezo altijd kiks om te zien, vechten, bloed, seks, is echt kiks

avatar van Prudh
Ja man! Echt kiks!

Maar er bleek zowaar nog een verhaal tussen de porno te zitten... Ik begrijp het nut van deze film denk ik niet helemaal...

lekker zieke gore over the top manga met een grote cultstatus, de lekkere 80 graphics en de melige dialogen dragen alleen maar bij tot de fun heb hem voor 6 euro gekocht in de mediamarkt in ongescensureerde versie

Iedereen zeikt hier in het westen altijd alleen maar over de seks en geweld dat in deze film voorkomt. Natuurlijk speelt seks een zeer belangrijke rol in Urotsukidouji, maar kruip eens uit je calvinistische schulp en probeer in te zien hoe ze in andere culturen met seks omgaan. Dat is namelijk heel interessant om te ontdekken. Oh ja, de mensen die opmerkingen hebben over de expliciete seks in deze film mogen NOOIT meer betweterige opmerkingen hebben over vrouwen met hoofddoekjes.

De film is trouwens niet zo goed naar mijn mening...

avatar van mikey
Stem maar eens verhoogd ->**** , wat een topfilm is dit toch. hoe mensen zoiets verzinnen, een godswonder:zo bedenkelijk. Vooral de muziek zeg!! geniaal,zo'n nihilistich syntersizertje die zo clichematig de stemming moet uitdrukken. Vooral tijdens de turnwedstrijden , om nog maar te zwijgen als het opperwezen zich boven het maaiveld uitsteekt.

vat ik niet, zorry

Reinbo
Waar is deze te koop?

avatar van Prudh
Ik heb deze film volgens mij eens in de FRS zien liggen...

Reinbo
Gevonden Thanks.

avatar van Ramon K
Ik weet juist niet welke release ik moet hebben. Ik weet dat er in de Uk-release gesneden is, maar ik vraag me af of dat ook geldt voor de Nederlandse uitgave.

avatar van psycholamp
Een van de eerste Japanse tekenfilms die ik zag. Maakte toentertijd wel veel indruk. Echt mooi getekend is ie niet, maar wel geinig. Lekkere niks-aan-de-hand-film voor tussendoor.

avatar van INSTITUT777
een vande eerste anime series die ik zag (na Violence Jack en Detonator Orgun Live action). Vooral het horrorgehalte is vet, en de animaties zijn van hoge kwaliteit. 5*

avatar van Roodkapje
Dit is iets voor liefhebbers van de meest onmogelijk goor en bizar getekende porno. :s Het apocalyptische einde (jaja, 'k heb em uitgezien... ) vond ik wel nog te pruimen. Lekker underground sfeertje.
ps: Nu begrijp ik wel waar anime zijn naam van seks en geweld vandaan gehaald heeft.

avatar van Ramon K
Ramon K schreef:

En dat vraag ik me nog steeds af. Wil deze graag nog eens zien, maar dan wel uncut.

avatar van psycholamp
Ramon K schreef:

De Nl versie die ik heb is gewoon uncut.

avatar van sacha77
Fantastish! Een goed verhaal, erg mooi geanimeerd en extreme sex en geweld... een spekkie naar mijn bekkie. Toen ik deze film voor het eerst zag, de gecensureerde UK editie van Manga video, keek ik de ogen uit mijn hoofd... dit had ik nog nooit gezien. Na nog een keer gekeken te hebben kwam ik erachter dat de film (eigenlijk 3 afleveringen van een OVA) een ijzersterk plot had. Het einde wat ik niet had verwacht was ook een van de beste die ik in een Anime gezien heb.
Als je niet van sex & geweld houd moet je deze absoluut niet kijken maar als je daar overheen weet te stappen is dit absoluut een van de beste Anime ooit.