Le Miracle des Loups (1961)

Alternatieve titels: Blood on His Sword | La Congiura dei Potenti | The Miracle of the Wolves

Frankrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door André Hunebelle
met Jean Marais, Rosanna Schiaffino en Roger Hanin

Charles le Téméraire vraagt de prinses Jeanne de Beauvais ten huwelijk, de dochter van koning Lodewijk de XI, om zo aan haar bruidsschat te komen, die bestaat uit waardevolle grondstukken. Lodewijk de XI schat deze vraag echter goed in en hij weigert toestemming te geven, omdat hij verwacht dat zijn dochter toch zal weigeren. Charles is daarop van plan Jeanne de Beauvais te ontvoeren, met de bedoeling de verdenking te laten vallen op de nobele Robert de Neuville, waar Jeanne de Beauvais verliefd op is. Robert weet echter Jeanne te bevrijden, maar Charles zet nieuwe vallen op.