• 8.554.607 stemmen

La Posesión de Emma Evans (2010)

Horror | 98 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: Exorcismus / The Possession of Emma Evans

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Manuel Carballo

Met onder meer: Tommy Bastow, Sophie Vavasseur en Richard Felix

Plot La Posesión de Emma Evans

De tiener Emma is haar thuissituatie helemaal zat. Ze heeft geen zin meer om thuis les te krijgen in plaats van op school en heeft een hekel aan haar overbeschermende ouders. Ze krijgt steeds meer psychologische problemen, maar Emma voelt dat er meer aan de hand is dan dat. Ze besluiten een priester in te schakelen om haar te hypnotiseren en ze nemen de sessies op met een camera.

image

avatar van Daan258

Daan258

Ik verwacht er niet veel van, maar toch binnenkort maar is gaan kijken.

avatar van Jeroenymus

Jeroenymus

Ik vond het een redelijk aardige film. Hij haalt echter bij lange na niet het niveau van The Exorcism of Emily Rose, wat m.i. de beste exorcism film van het laatste deccnium. La Posesion de Emma Evans is ook een in tegenstelling tot die film een volledig fictief verhaal welke op het verhaal van Anneliese Michel uit Duitsland is gebaseerd.

Op zich heeft het een goede plotwending, deze wordt wat mij betreft niet ingelost in de climax van de film en dat is jammer want dan had de film zeker een halve ster hoger kunnen scoren. Er zitten inderdaad niet zo veel special effects in deze film, maar soms kunnen die juist de film om zeep helpen en dan kun je ze beter weglaten. Hier is dat juist gedoseerd dus.

Wat ook soms aan het begin een beetje storend is, is het camerawerk. Ze hebben inderdaad van meer camstylen gebruik gemaakt en dat is het hem dan juist. Handheld wordt afgewisseld met steadyshot en dan weer grit-reallife cam. Hierdoor wordt het visueel een beetje rommelig.

De film komt immers te serieus over om als reallife of handheld shot te gebruiken. Films zoals blairwitch, REC of Quarantaine zijn wat dat betreft dus duidelijker in de cameravoering en dan stoort het ook opeens niet meer. Het acteerwerk is op zich in orde, in ieder geval die van de 2 hoofdrol spelers.

Al met al een redelijke film om een loze avond mee op te vullen.

avatar van Rene Je Weet Wel

Rene Je Weet Wel

Na de 60'ste minuut een vette grime tune, terwijl Emma op de schommel ging zitten. Voor de rest is het een veel gekopieerd concept en niks nieuws. Het had wat meer art-house moeten zijn, de cast is jong dus maak het wat moderner met meer actie, punk en gothic.

avatar van Daan258

Daan258

Ongelooflijke bagger film.

Nergens spannend, saai verhaal en vreselijk acteerwerk.

Heb hem echt met veel moeite af moeten kijken.