Couples Retreat (2009)

geregisseerd door Peter Billingsley
met Vince Vaughn, Jason Bateman en Jon Favreau

Het huwelijk van Jason en Cynthia dreigt op de klippen te lopen. Om hun relatie te redden boeken ze een vakantie-met-huwelijkstherapie op een paradijselijk tropisch eiland. Een dure grap, daarom halen ze drie andere stellen over om mee te gaan, om zo groepskorting te kunnen bedingen. Maar die blijken ook aan de therapie te moeten deelnemen.

avatar van soom
Jason Bateman... Irritant. Vince Vaughn net iets beter. De vrouwen weer wat beter dan de genoemde mannen. Jon Favreau vond ik verrassend, ken hem alleen als regisseur. Maar hoe dan ook vond ik de vrouwen net iets leuker, met name Malin Akerman, die echt een bepaalde liefheid heeft die wel redelijk goed werkt voor een film als deze. Al met al niet echt heel boeiend, maar het heeft wel een bepaalde charme in zich, en die charme kwam zeker op mij terecht.

avatar van Dtracedriver
Ja echt een goeie film mooi kijken voor je bijna op vakantie gaat haha

aardige film, heb me prima vermaakt, leek me in eerste instantie niet zo leuk, maar dat viel alles mee!

Zonde van de zendtijd ... Belerende en trage 'komedie' over hoe koppels eigenlijk dienen met elkaar om te gaan : het moralistische vingertje is nooit ver weg. Vreemd dat Vaughn zich heeft laten verleiden tot zo'n snertscenario, sterker nog : blijkbaar heeft hij het meegeschreven !
Het enige positieve aan deze flop was de ravisante verschijning van bloedmooie Kristen Bell en de Yoga-teacher Salvadore (Carlos Ponce). Te vermijden

avatar van modinator
Leuk maar niet hilarisch, wel de moeite waard.

avatar van Noodless
Het eerste gedeelte is best wel vermakelijk qua idee en handelingen van de personages, maar hoe verder de film zich ontwikkelt , hoe eentoniger en zwakker het idee werd. De redenen zijn vooral de stereotiepe uitwerking van de meeste personages, de niet altijd even geslaagde humor , de voorspelbaarheid van het verhaal, de flauwe rol van Jean Reno en het mierzoete einde. 5/10

avatar van Hollywood007
Ik had hier veel van verwacht. Spijtig genoeg kon de film mijn verwachtingen niet waarmaken.
Hier en daar zit er wel een leuke scène in, maar niet genoeg om de moeite te zijn.
Een serieuze tegenvaller. Jammer

avatar van RooieBloemkool
Wat een kutfilm. Vince Vaughn kan ik bij deze ook aan het lijstje eenzijdige acteurs voegen.

avatar van tommykonijn
Eerlijk gezegd verwachte ik er al niet veel van, maar toch besloot ik het een kans te geven. Het grootste pluspunt aan de film zijn de locaties op het eiland. Deze zagen er prachtig uit. Maar dan heb ik eigenlijk al het voornaamste genoemd. De humor is erg cliché en de film verloopt erg voorspelbaar. Daarnaast is het acteerwerk van de gehele cast eigenlijk niet echt goed. Ook kon ik er bijna niet om lachen. Scenes zoals bijv. die yoga cursus zijn grappig bedoeld, maar imo eerder vervelend. Een van de leukere scenes was die waar Guitar Hero gespeeld wordt. Zo zitten er nog enkele vermakelijke stukjes in, maar écht grappig werd het niet. Al met al is het toch een typisch Amerikaanse komedie. Soms kan ik die wel waarderen, maar in dit geval was het iets té 'gemaakt' allemaal.

avatar van Seifer
Opvallend dat Vince Vaughn en Jason Bateman altijd dezelfde soort personages spelen (misschien wel hunzelf?).

Wat jammer van de vele slechte recensies hier.
Ik vond de film namelijk best vermakelijk.

Inderdaad beetje feel good movie, maar dat was ook wel de bedoeling van de makers neem ik aan.

Voor mij moet een film leuk en vermakelijk zijn, deze was dat en ik heb anderhalf uur met plezier zitten kijken

Ik vind het eigenlijk één van de betere komedies van de laatste jaren. Ik vind het wel goed werken dat de film zich enigszins 'serieus' probeert af te spelen (i.t.t. veel andere komedies), maar dat alles toch steeds weer op een apart of komisch moment uitloopt. Er zit ook een redelijk aantal hilarische personages in. Vooral om die yoga-leraar heb ik dubbel gelegen. Wát een fout figuur!

avatar van Pazmaster
Een heleboel cliché's en zeer voorspelbaar. Je weet vanaf het begin al hoe het gaat eindigen. En dat Shane uiteindelijk z`n vrouw zou ontmoeten was ook te voorspellen. Verder zitten er wel wat grappige momenten in maar echt hilarisch wordt het helaas nergens. Ik kom niet hoger dan 2,5 ster

Grappige film, zeker de moeite waard

avatar van Sarasani
Leuke film! 3,5 voor de film maar, een half puntje eraf voor de (te) lange speelduur.

avatar van MizKriz
Leuk, maar niet vermakend.

avatar van gratis
Matige film, wel uitgekeken, maar niet erg geloofwaardig allemaal.

Dick2008
Was het nou bij deze film dat in het omroepblad stond dat het een film was die maar niet leuk wilde worden? Zo ja dan klopt dat, zo nee dan klopt dat toch.
De lange speelduur is al een slecht teken, een goede komedie is in anderhalf uur wel klaar, er zijn natuurlijk wel uitzonderingen.

De film kent al een enorm lange aanloop naar het eigenlijk onderwerp van de film. Maar het kletsgehalte in de film is continue aan de hoge kant, met zo'n Vince Vaughn die weer lollig moet gaan doen..... Toen de haaien werden gevoerd en de massage die erop volgde dacht ik even maar daarna zakte de film vrij vlug weer naar beneden. De yoga-training is dan misschien nog een beetje grappig. Wel een knappe Malin Akerman en een zonnige omgeving maar die redden zo'n film echt niet. 2.0.

avatar van jippie2010
Er zitten een aantal acteurs in die je of leuk vindt, of irritant...
Ik vond ze leuk
Goed sfeertje, leuke komedie, maar inderdaad wat te lang, en hij kakte tegen het einde wel degelijk wat in. Zonde!
Toch heb ik me prima vermaakt *3.0

avatar van StevenMighty
Ik vond de acteurs ook wel allemaal leuk, net als de film zelf.

Veel stukjes waar ik om kon lachen zoals dat stel met hun powerpoint presentaties en de stukjes met Salvadore

Een leuke komedie, niet meer of minder.

3,5 sterren

avatar van balrog
Spijtig dat er zo weinig te lachen valt met deze film die toch komisch bedoeld is. Dat er een hoop clichés in de film zitten is nog wel vaker het geval met dit soort komedies, dus te verwachten. Maar ik verwachtte toch een aantal keer goed te kunnen lachen. Dan zijn "The Hangover" of "Forgetting Sarah Marshall" toch wel een pak beter ...

avatar van mikey
Moralistische drek.

avatar van muse
Onlangs deze film gezien op TV.
Ik moet eerlijk bekennen dat dit soort films al niet erg in trek zijn bij mij. Maar om het vrouwtje te plezieren, moet ik soms toch ook eens toegeven.
En zoals dikwijls, was het weeral niet veel soeps. Het begin vond ik nog tamelijk meevallen. Maar hoe meer de film vorderde, hoe meer het niveau naar beneden ging. Met het einde als absolute dieptepunt.
1,5 is echt het absolute maximum hiervoor!

avatar van Glennekeeeee
de teaser op tv zag er leuk uit en met Chef net gezien te hebben wou ik wel meer van de acteur achter favreau zien. spijtig genoeg is de film niet echt een topper te noemen. op zich vond ik favreau er nog wel als beste vanaf komen, bij hem zaten nog een paar geslaagde moppen maar voor de rest viel er amper te lachen. de film blijft teveel in hetzelfde hoekje ronddwalen en het onderwerp dat ze aanvatten nemen ze naar mijn gevoel ook te serieus en overschaduwd de hele film.

Ik heb me, in tegenstelling tot vele anderen, prima vermaakt met deze film. Ik vind Vaughn en Favreau meestal wel fijne acteurs om naar te kijken. Ook Akerman en Bell kijk ik graag naar, maar dan toch om andere redenen.

De film speelt zich af op een prachtige locatie (volgens mij op Bora Bora). Ik vind de film nergens te saai worden of te lang duren. Grapdichtheid is wellicht wat lager dan je zou verwachten, maar dat heb ik niet als storend ervaren.

avatar van IH88
“Encouragement, Yes!”

Aardig. Couples Retreat zet een aantal bevriende echtparen in een zonovergoten resort, en allemaal hebben ze zo hun eigen huwelijkse problemen. Echt grappig wordt het nergens en alleen de therapeutische sessies leveren nog wat komische situaties op. Van de acteurs zijn Vaughn en Akerman als echtpaar goed op dreef (en Kristen Bell ook), maar de andere acteurs nemen het allemaal iets te serieus. Favreau, Davis en Bateman kunnen grappig zijn, maar ze komen hier niet helemaal goed uit de verf. De zomerse omstandigheden en sommige leuke bijrollen vergoeden wel wat.