• 8.346.817 stemmen

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Irvin Kershner

Met onder meer: Sean Connery, Joanne Woodward en Jean Seberg

Plot A Fine Madness

"We should all be so crazy."

Samson Shillitoe is een gefrustreerde dichter die als een magneet op vrouwen werkt. Hij ligt achter met betalingen en woont samen met zijn vrouw Rhoda. Als Samson op een dag niet meer kan schrijven, brengt Rhoda hem naar een dokter die hem probeert zijn vaardigheid weer terug te krijgen.

imageimageimage

Dr. Freddie Vorbeck

Daniel K. Papp

avatar van FisherKing

FisherKing

Naar Elliot Baker's boek . Sean Connery borduurt hier in feite door op zijn macho succes als 007. Ik vind hem hier briljant spelen als getormenteerde dichter.

avatar van Erick1985

Erick1985

Bijna cult zou ik willen zeggen... toch leuk!

avatar van klara

klara

Geslaagde geestige komedie met Sean Connery die zich hier helemaal lijkt thuis te voelen en vooral

ook een verrukkelijke rol van Joanne Woodward als drukke fladder.

scorsese

Matige film over een dichter met writer's block die naar een psychiater gaat. Het duurt nogal even voordat de film goed op gang komt, en de meest vermakelijke scenes zijn dan ook bewaard tot het laatste gedeelte. Wel wat onevenwichtig (zowel qua toon als in de uitvoering). Zo is Sean Connery hier ook niet helemaal op zijn plek.