Beastly (2011)

Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Daniel Barnz
met Alex Pettyfer, Vanessa Hudgens en Mary-Kate Olsen

De film - geïnspireerd door het klassieke verhaal van ''Beauty and the Beast'' - speelt zich af in een moderne setting. Nadat de arrogante tiener Kyle Kingson zijn Gothic klasgenote heeft vernederd, spreekt zij een vloek over hem uit die hem verandert van 'lekker ding' in een afzichtelijk monster. Om de toverspreuk te verbreken moet Kyle iemand vinden die van hem houdt zoals hij nu is.

avatar van Fieke_28
Op zich een leuk idee voor een film, maar de opzet was naar mijn idee niet overtuigend genoeg.
Natuurlijk weet je vanaf het begin al hoe het af gaat lopen, maar ik verwachtte persoonlijk toch wat meer dynamiek of wendingen in de film, die ervoor zouden zorgen dat de film naar een hoger niveau getild zouden worden. Nergens werd het ook maar enigszins spannend en dat is toch jammer.

Alex Pettyfer is wel weer een lust voor het oog en zet een prima acteerprestatie neer.
Al met al een redelijke film met een lekkere soundtrack.

Beastly slaat de plank toch wel mis. Het klassieke verhaal is erg mooi en het idee dit een modern jasje te geven is absoluut een leuk plan maar het wordt slecht uitgewerkt.
Het Olsen meisje vond ik overigens wel leuk ik vond alleen Vanessa's karakter te weinig uitgediept. Ik kan sommige gedachtengangen niet volgen. Ook vind ik dat ze sommige belangrijke verhaalstukken te snel doorskippen en daardoor komen ze wat raar over en je ziet de liefde tussen Vanessa en Alex nergens echt opbloeien. De romantiek komt niet over.
Ook de rol van Neil Patrick Harris vond ik vreemd.
De film had van mij langer mogen duren waardoor ze meer aandacht aan het verhaal en de opbouw van de liefde hadden kunnen besteden nu lijkt het allemaal wat uit de lucht gevallen.

avatar van bluewine
jeetje wat een lege film!

avatar van Dominootje
Geweldige film,, maar hoe kan het ook anders als je er al lang naar uit kijkt..
Mooie variatie op Belle & het beest!

En ja, de film had best langer mogen duren

Er zijn best veel slechte reacties op deze film,
en dat snap ik echt niet!
Ik vond het echt een super film, met ook nog een super knappe acteur.

wat een kinderachtig gedoe echte puberfilm zeg .
dan kijk ik liever disney's Beauty and the Beast

avatar van barcam
86 minuten van mijn leven verspild aan dit onding. Toch blijven kijken uit soort van masochisme. Verhaal en acteurs zijn barslecht. Misschien iets voor puberende tienermeisjes die graag Twilight zien.

avatar van m1701
Vond het een zeer aangename film.
Leuke versie van The Beauty and the Beast...
En wat blijft die Pettyfer toch sexy (met haar)
Ja vond het een erg leuke en lieve film.

avatar van arwenevenstar
hij is nergens echt lelijk! hij blijft een knappe dude die eruit ziet alsof hij in een ongeluk is geweest en heel veel rare tatoos heeft!
dat ergerde me het meest, op misschien het verschriiiiiiiikelijke dialoog na

avatar van Starlady
Leuke tienerfilm. Lekker amerikaans met veel disney cliche's natuurlijk. Het was wel erg leuk om Mary - Kate Olsen weer te zien acteren.

avatar van henkula
een film waar de plot al is van uitgestippeld kun je ook verknallen blijkbaar.

Tja, het is gewoon bijna exact alsof je naar Belle en het Beest zit te kijken, maar dan de "niet animatiefilm". Inderdaad nadat er sprake is van "the beast" is het verhaal aardig voorspelbaar. Maar ondanks de enigszins slappe verhaallijn, vond ik hem toch erg vermakelijk. Je moet van een mierzoete, beetje schattige film houden Vond Mary Kate een goed karakter neerzetten overigens.

avatar van SnakeDoc
Oei wat een mislukte film! Het plot klonk wel aardig maar ik vond het verder één en al misplaatste drama. Bijzonder slecht geacteerd ook!

Zonde!

De film was erg langdradig!
Wel leuk om een keer gezien te hebben maar niet de moeite waard.

een sprookje simpel vrouwen flickje maar keek wel lekker weg niet nadenken.

avatar van Semsoethot
Matig, langdradig liefdesverhaaltje met een onwaarschijnlijk vlak spelende vanessa hudgens.

Redelijke Fantasy / Romantiek film best te genieten.

avatar van miss_efron
Dit soort films zijn films waar je 9/10 het einde kan van raden.Ook al had ik het bij het rechte eind,ik heb zeker van deze film genoten.

Love is never ugly,dat is de slogan.De films begon zoals ik het niet had verwacht maar zat zeer goed in elkaar.Het ging 'gelukkig' niet alleen over beauty and beast.Het ging ook over de personen rondom hen.

Heel mooie film die ons allen een levensles kan leren.
No matter what...Love is never ugly.Op welk vlak dan ook.

9****

avatar van gillie24
Eigenlijk best wel vermakelijk, deze tienervariant op 'Beauty and the beast' ondanks dat het allemaal wel erg voorspelbaar is.
De eerste 15 minuten waren verschrikkelijk en was de verleiding om een andere film te gaan kijken groot, maar daarna wordt het toch nog leuk met wederom een oogverblindende Vanessa Hudgens. Neil Patrick Harris uit How I met your mother zorgt voor de komische noot.

avatar van Katharina
Hier had veel meer van gemaakt kunnen worden. Maarja, wat wil je...Vanessa Hudgens speelt erin. Die blinde leraar was wel supertof!

Redelijk mooie film.
Hij heeft me zeer aangenaam verrast deze prent.
Mooi verhaal, mooie locatie en goede vertolkingen.

avatar van J.Ch.
Belle en het Beest is mijn favoriete kinderfilm en ik heb voor zo lang ik mij kan herinneren een zwak voor het verhaal. Daarom wilde ik Beastly ook graag zien. Voor de meeste meisjesfilms ben ik te cynisch, maar omwille van het verhaal wilde ik deze film dus graag proberen.

Beastly is zo ongeveer wat ik ervan verwacht had. De plotwendingen kun je goed zien aankomen als je het verhaal van de Disneyfilm zo goed kent als ik. Dat vind ik eigenlijk nog niet eens zo erg ook, ik was gewoon erg benieuwd hoe ze de verschillende verhaalelementen naar deze eeuw zouden vertalen. In het merendeel der gevallen vind ik die overgang best geslaagd, soms is het iets te ongeloofwaardig of te dik aangezet. Kyle is in het begin wel heel overduidelijk een egoïstische zak, het is dan ook nauwelijks te bevatten dat hij nog zo populair is. Ze hadden hem ook wel wat subtieler een egoïstische zak kunnen maken. Maar goed.

Het acteerwerk was redelijk tot goed. Vooral Mary-Kate Olsen vond ik erg leuk; ze had zichtbaar plezier om de heks uit te hangen. Ook leuk vind ik hoe we nog een heel klein stukje van haar te zien krijgen in de laatste scène van de film. De huishoudster en de leraar vormden een aardig substituut voor Lumière en Pendule uit Belle en het Beest (zo zag ik ze tenminste).

Alex Pettyfer ziet er geslaagd afschrikwekkend uit. Zijn bloeiende tatoeage is op een vreemde manier nog wel mooi, maar de holen en strepen op zijn gezicht zijn verre van aantrekkelijk. Ik vond eigenlijk wel dat hij dusdanig veel op zijn oorspronkelijke zelf leek dat Lindy hem eigenlijk wel had moeten herkennen toen hij er weer normaal uitzag. Helemaal aangezien zijn postuur en zijn stem verder gewoon hetzelfde gebleven waren.

Ach, een cinematografisch hoogstandje is Beastly misschien niet, maar dat neemt niet weg dat ik er met plezier naar gekeken heb. Voor de doelgroep is het vast en zeker smullen.

Mooi verhaal, vooral als je van sprookjes houd! Wel zeer rustige film.

avatar van Hollywood007
Zeer leuke film voor meisjes tussen 8 en 14. Sprookjesachtige romantiek. Best wel ok!

avatar van soom
You come near me, I taser your ass.

Dat zou Belle nooit zeggen.

Deze film stond triljoen keer bovenaan mijn wenslijstje voor wat betreft Zien. Met een grote hoofdletter Z, jawel. Vanwege Alex en vanwege mejuffrouw Hudgens, en een klein beetje vanwege Mary-Kate en het verhaal. Maar als ik keek op bol.com, kon ik alleen een import dvd vinden, dus dat partijtje ging niet door. Ik ga niet zonder ondertiteling kijken, potverdorie.
En juist nu ik 'm voor morgen geprogrammeerd zag staan voor de Nederlandse televisie, lukte het me ineens om 'm wel te zien via een andere weg. Het is me toch wat. Dan wel met Engelse ondertiteling, maar eigenlijk kon ik dat nog wel goed volgen.

Wauw. Ik ben echt helemaal blij dat ik dit kon zien. Ik houd van de hele setting. Ik houd zoveel van het paar. Alex is heel mooi, heel goed, helemaal op zijn plaats, en Vanessa weeft haar spel op zo'n dusdanige manier in dat van hem, dat het puur genieten is, de volledige speeltijd lang. Het mag dan wel een pietsie mager zijn qua opbouw en een beetje ongeloofwaardig ook, maar het dondert helemaal niet. Want wat zijn die twee lief. In de momenten dat ze samen te zien zijn, spetteren ze allebei door het beeld heen, recht op de kijker af. Ze acteren naar believen en laten zien dat ze er plezier in hebben.
En dan te denken, dat ex-van-Vanessa, ook wel Zac, in gedachten was om de hoofdrol op zich te nemen. Eigenlijk ben ik wel blij dat dat niet het geval was. Geen nadeel ten opzichte van Zac (niet meer, althans), maar dan zou het net wat meer ongemak geweest zijn. Je ex als tegenspeler in zo'n setting, dat maakt de boel wat apart.

Heerlijke boel, met nog een mooie scene, wanneer Lindy en Kyle het hebben over Korea, met dat kookgedoe. Dat vond ik echt wel mooi..

avatar van Decec
Een goede drama/fantasie/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Neil Patrick Harris ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van missl
Leuk idee om mijn lievelings Disney modern te maken, maar in deze versie kon ik me niet goed vinden. Verschrikkelijke dialogen en nergens verrassend, helaas. Ik hoop dat de nieuwe variant (die nieuwe met Watson) leuker is.