Les Beaux Gosses (2009)

Frankrijk

geregisseerd door Riad Sattouf
met Vincent Lacoste, Anthony Sonigo en Alice Trémolière

Hervé is 14 jaar, een leeftijd waarop zijn leven wordt beheerst door zijn hormonen. Hij woont alleen met zijn moeder en probeert elke schooldag heelhuids door te komen. Hoewel Hervé niet echt handig is met meisjes, weet hij toch de aandacht te trekken van Aurore, het mooiste meisje van zijn klas...

Aparte Coming of Age film die de aandacht goed weet vast te houden de moeder is soms echt leuk om telkens maar te vragen of de zoon zich al heeft afgetrokken.

Een energieke en begripvolle coming of age komedie die aan de ene kant origineel oogde maar ook een aantal stuntelige delen had. De regisseur was niet al te pretentieus en bleek in staat om, in het verhaal over de hoogtes en dieptes van een 14-jarige tiener, de gevoelschaos en hulpeloosheid treffend weer te geven. De stampende elektronische muziek werd op een gegeven moment teveel van het goede.