Highway to Hell (1991)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Ate de Jong
met Chad Lowe, Kristy Swanson en C.J. Graham

Charlie en Rachel lopen weg van huis om te gaan trouwen in Las Vegas. Op de weg naar Vegas worden ze aangevallen door een zombie-agent die Rachel met zich meeneemt naar de hel, waar ze één van Satan's bruiden zal worden.

Soundtrack toevallig niet van AC/DC ?

avatar van narva77
Zou kunnen dat dat nummer er in zit ja, kan ik me niet meer herinneren.

Wat ik wel weet, is dat dit mijn 100e! toevoeging is op de site.
Mijn eerste was 'With Honors'.

FisherKing
Gefeliciteerd Narva

avatar van narva77
Thanxs FK

Gefeliciflapstaart, narv.

avatar van Anatolia
Ik heb ervaren dat je deze film zeker niet moet kijken als je niet ouder bent dan 10 jaar.

Misschien dat ik hem daarom 3* geef.

Ik verbaas me nog steeds hoe ik dat gedurfd heb... Alleen thuis nog wel.

avatar van mikey
Amusant en spannend. 3.

Dit is een vette film!! Een jaar of tien geleden op tv gezien en zou die heel graag op dvd willen hebben!!!!

avatar van Spartaan1986
Ik vond het vooral leuk om De familie Stiller samen in een film te zien

wat een film,gemaakt door een niet zo verre Zeeuwse buur

een eigenzinnige en humoristische fantasy film met een aparte kijk op HEL en de snelweg er naar toe
Het deed me bij vlagen denken aan Mad Max en the hills have eyes(lees landschappen),de humor was ook goed uitgewerkt zoals bij die praatpaal en die vuilnisopruimers die rotzooi maakten,die scene met dat vrouwenbeen deed me denken aan re-animator.
Let op de bijrollen van o.a. Jerry Stiller(King of Queens) als vervelende barklant,de grillende kok; Ben Stiller,Amy Stiller als Cleopatra en Gilbert Godfried als vervelende Adolf Hitler.Chad Lowe als held vond ik iets minder,maar Bergin als gladjakker Beezle maakte wel wat goed.

De scene met die kevers was mooi gemaakt en de andere special effects waren geslaagd zoals die scene dat er een gat in die kop van die gekke ijscoman word geschoten,of de altijd hotte Kristy Swanson die veranderd in een hitsige duivelsheksengedrocht. Minder geslaagde effects waren onderandere die driekoppige hond van hel en die zombieachtige wezens die eigenlijk gewoon een soort van balletpakken aan hadden.
Hell cop was supergaaf met zijn HANDboeien,super-gun en zijn ultra-wagen from hell.
Ja de film is goed jammer dat Ate de Jong niet verder is gegaan met zulke films maar zoals de eindsong zegt; maybe the next time...we will get what we want.

Waar heb je deze gezien Killerk??? Ik moet deze hebben!!! OOk inderdaad een jaar of 10 geleden op tv gezien en hij is op de een of andere manier blijven hangen....

avatar van Movie Topper
Ik heb deze jaren geleden op tv gezien. Ik zou hem graag op dvd willen hebben. Wie heeft deze op DVD?

Reinbo
Ik heb ;m op laserdisc. Ik geloof dat die niet snel op dvd zal uitkomen vanwege ruzie over de rechten.

Hier kan je een petitie tekenen: http://www.petitiononline.com/HWY2HELL/petition.html

avatar van Ammer
Een film die me jaren is bijgebleven vanwegen het lekkere onbezonnen sfeertje die er hangt, leuke mix van horror/komedie.
Heb hem onlangs weer gezien, (rip van vhs) stelde niet teleur. vooral de soundtrack en de weirde bijrollen maakte de film het aanzien waard. 3*

Manual schreef:

Manual schreef:

ist echt,ik heb deze film,is niet meer verkrijgbaar in belgie,ik ben deze film gaan halen in cz,(praag)
hij was wel engels gesproken,met cz ondertitels maar heb die cz ondertitels veranderd in nederlandse.dus keilang werk aan gehad maar dat was mij die film wel waard.

EmDee schreef:
Soundtrack toevallig niet van AC/DC ?

neen,verkeerde soundtrack,en ik kan het weten,deze film is niet meer verkrijgbaar in belgie,ik ben hem zelf daarom gaan zoeken in cz.(praag),
waar ik na 2 weken deze film eindelijk in mijn 2handen had, de film was wel engels gesproken maar met cz ondertitels.
ik heb de cz ondertitels vertaald in nederlandse en ik heb een unieke film,die je nooit nergens meer gaat vinden.
Maar voor deze film had ik het enorm hard voorover.

avatar van Vascago
Heerlijke horrorkomedie met een geweldige soundtrack. Acteerwerk was goed te doen en de sfeer is fantastisch. De make-up en special effects zijn soms erg goed, maar soms ook een beetje kinderachtig, wat het enigste minpuntje is.
Heerlijk vermaak zo op de zondagmiddag met een lekker witbiertje en een peukje

kenn morozov schreef:

Maar voor deze film had ik het enorm hard voorover.

Hallo kenn morozov,
Vraagje: heb je de ondertitels in een bestand, zo ja, ik ben al tijden op zoek hierna. Ik heb net als de meeste mensen hier alleen de engels gesproken versie zonder ondertitels.
De film is al enigzins gedateerd, maar nog steeds de beste in z;n genre.
Groetjes: Sannat

avatar van perceived
Erg vermakelijk! Lijkt wat op een extra lange aflevering van the Twilight Zone. 6.5/10*

Maffe film vond ik dat destijds. Het verhaal vond ik best leuk verzonnen en was ook wel redelijk boeiend. De sfeer vond ik best goed en ook de cast deed het wel aardig o.a. met de fraaie Kristy Swanson. Ook de beelden van de hel vond ik best aardig uitzien. Het is wel een hele tijd geleden dat ik deze voor het laatst gezien heb.

P.S. in deze film speelt trouwens ook de fraaie gitariste Lita Ford in mee.

Net gezien, dacht dat ik een horror uit '90 aan het kijken was maar blijkbaar is het een andere film uit '91 (volgens imdb) en volgens Moviemeter zelfs uit '92! Mooie mooie beelden en zeer avontuurlijk!

avatar van Askikker
Toxic avenger, AC//DC, The twilight zone, ZZ top, the Runaways, er kon van alles in zitten, maar het was het niet.
Slecht? nou dat ook weer niet, maar geen pulp met een grote P, meer Camp met een kleine c.

Maar wat een slappe muzak onder een kwasi heftig bedoelde film.....

Donderdag 21 april te zien in het Ketelhuis

Onlangs in de VS verschenen op blu-ray.

avatar van PEN15
Dit is weer typisch zo'n; allemamagies, was dát deze?! Dit moet ik ergens tussen '91 en '93 als enige keer op teevee gezien hebben, maar vond het toen eigenlijk ook maar een rommeltje.
Het wisselt leuke momenten af met vele vervelende. Ik vond bijvoorbeeld het wegrestaurant der gevallen politieagenten wel wat hebben, de handboeien (snap je), dat schot van dichtbij tussen de ogen om even wat te noemen, maar die reteirritante madmax bende en madmax races vind ik niet echt origineel. Ik vond bepaalde ideetjes behoorlijk nutteloos, zoals dat "museum" met roodrok soldaten geen doel had buiten dat het er gewoon was, Cerberus de driekoppige hellehond voor... wat? Die Adolf liep ook maar een beetje te ratelen, meer dan hey daar heb je der Führer, har har moest het niet voorstellen.
Ik vond de setting woestijn eerder al cheap, maar ik zou het kunnen zien als de plaatsvervangende dimensie. Echter mocht die Beezle voor het restant in duivelvorm te zien zijn. Waarom nou niet, we weten het toch al? Vooral ook omdat hij zo op de poster staat. Verder ook het einde erg afgeraffeld, Hell Cop was een afschrikwekkend figuur, maar de ene keer loopt hij alleen maar te gooien en de andere keer als hij schiet overleeft die Charlie het gewoon. Wat is dat nou voor spanning??
Ik hoorde dat deze het steeds beter doet bij de liefhebbers en het een paar jaar terug nog onder de 5.5 scoorde op imdb. Alhoewel ik eigenlijk het meest van dit soort buitengewone fantasy houd zie ik makkelijk wat door de vingers, maar ik heb er wat teveel klachten over voor drie sterren.

nb: Hell Cop werd gespeeld door C.J. Graham, die ook Jason Voorhees speelde in Jason Lives. Grote vent. En de film was al voltooid in '89. Dat.. maakte Kristy Swanson nog een paar jaartjes jonger, hè