Cop Out (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Kevin Smith
met Bruce Willis, Tracy Morgan en Seann William Scott

Twee ervaren partners van de New York Police Department moeten het opnemen tegen een meedogenloze crimineel in hun jacht op een zeldzaam honkbalkaartje. Voor veteraan Jimmy (Bruce Willis) is het kaartje zijn enige hoop te kunnen betalen voor de aankomende bruiloft van zijn dochter (Michelle Trachtenberg). Hij wordt bij deze bijzondere missie vergezeld door Paul (Tracy Morgan).

avatar van oemoemenoe
grappig maar voorspelbaar , vervalt soms in traagheid dat je bijna doet besluiten om em af te zetten.
leeft dan weer op in leuke funny scenes die je laten lachen.
afwisselend dus....whahaa

Laks
Wat een lage score hier? Ik vond de film best wel geinig, standaard verhaal, maar de humor was prima en Willis en Tracy Morgan doen het uitstekend. Geinige droge humor en een film die zichzelf gelukkig niet al te serieus neemt. Uitstekend tussendoortje als je eens een komedie wil zien waar je niet te veel hoeft bij na te denken. Yippie Kayee Motherfuckers - No idea what movie that is from 3,5*

avatar van Elminius
Ik snap de lage score ook niet. Iedereen die ooit 30 rock heeft gezien weet toch wat een geniale acteur Tracy Jor... euh Morgan is.

Dit is gewoon een standaard komedie die misschien naar het einde toe een beetje langdradig wordt. 4* voor een aantal hilarische momenten (Morgan en Willis aan de telefoon, Sean William Scott achterin de politiwagen en in de cel). Echt tranen gelachen bij deze scènes.

avatar van moviemafketel
Heb niet heel veel hoeven lachen, maar ik vond het ook geen slechte film. Paar situaties waren best komisch. Het is erg jammer dat er geen chemie tussen Willis en Morgan is. Zet hier bijvoorbeeld Will Smith en Martin Lawrence of Mel Gibson en Danny Glover neer en je hebt meteen een leukere film. Willis had er gewoon niet erg veel trek in had ik het idee en Morgan heb ik altijd al een irritant mannetje gevonden. Scene met Willis zijn dochter, ex-vrouw en de stiefvader in het restaurant vond ik persoonlijk wel grappig, omdat dat soort pijnlijke onderonsjes het altijd goed doen mits goed uitgewerkt. Teveel geforceerde humor verder, dus kan geen ruim voldoende geven.

Wel vlotjes, maar overall matig.

Mijn idee? Dat Smith met dit projectje z'n Red State heeft willen financieren. Zou anders niet weten waarom hij hier als regisseur optreedt. Niet echt zijn type film, hij doet er dan ook niet geweldig veel mee.

Wel oké is de timing, waardoor de humor beter uit de verf komt dan de grapjes op papier doen vermoeden. Daar teert de hele film dan ook op, verder kan je je verwachten aan alle typische buddy-cop clichés.

Ook maar gezien omdat dit de laatste Smith film was die ik nog moest zien. Had zeker wat korter gekund en had ook zeker iets frisser gemogen, maar verder is het wel vermakelijk en dom wegkijkvoer.

avatar van The Beast
Lage score is onbegrijpelijk, ik hou normaal niet zo van actie comedy's, maar voor deze maak ik een grote uitzondering.
De Chemie tussen Bruce Willis en Tracy Morgan is geniaal, Bruce speelt zoals meestal een leuke rol, maar in deze film was Tracy Morgan toch wel de uitblinker.
Ook leuk dat Seann William Scott hier een rol inheeft, die hij trouwens ook goed speelt.

3.5

Tegenvallende film waarin twee politie-agenten het opnemen tegen het tuig uit de stad. Alle clichés van het toch al uitgemelkte buddy-cop genre komen voorbij. Het verhaal weet niet te boeien en ook de paar actie-scenes stellen teleur. Veruit de slechtste film van Kevin Smith. Waarschijnlijk omdat dit ook de enigste film is die hij niet zelf heeft geschreven.

avatar van T-man
Ook ik begrijp de lage score niet. ik vond dit een hele leuke actie/comedy.

avatar van Daan258
Aardig filmpje.
Het verhaal was behoorlijk standaad, maar toch heb ik wel een paar keer goed kunnen lachen.
Ook een erg leuke cast: Bruce Willis, Tracy Morgan en ook heel erg tof dat Seann William Scott
erin speel, wel jammer dat hij maar erg weinig in de film zat.

Prima mee vermaakt, maar als ik eerlijk moet zijn had ik er toch wel ietjes meer van verwacht.

avatar van jipt
Beetje flauwe film van Kevin Smith, het schiet allemaal net te kort om een goede buddycop film te zijn. kleine 2,5*

Meneer Bungel
Heb een stukje gekeken, maar dit gaat 'm niet worden. Jordan is grappig in een semi-absurde serie als 30rock die per keer niet langer dan zo'n 20 minuten duurt (en hij niet meer dan zo'n 5 à 10 minuten te zien is), maar in een speelfilm als cop in combi met cop Willis... nee. De openingsscène met alle filmverwijzingen is meteen al tenenkrommend. Geen cijfer dus.

avatar van Ace Hanlon
Ik heb het nog lang volgehouden, maar na een uur had ik het toch wel gezien. Normaal kan ik Bruce Willis best goed zien. Deze film werd echter steeds irritanter. Dus dan maar uitgezet.

avatar van marvelfreak85
Eerste film van Bruce Willis waar ik echt moeite mee had om hem af te kijken.
De humor is ver te zoeken in deze film, ik heb nergens om kunnen lachen.
Tracy Morgan die het acteren echt forceerd en totaal niet leuk of overtuigend overkomt.
De actiescenes vielen van Willis nog wel mee maar Tracy verknalt alles met zijn geschreeuw.

avatar van Saving Pvt. Pyle
Ik hou van Kevin Smith zijn films maar de laatste 2 (Red State heb ik nog niet gezien) vind ik echt beneden zijn normale niveau. Ook Bruce Willis zijn films zijn vaak van een goed niveau. De Die Hard reeks, Pulp Fiction, Grind House, Lucky Number Slevin, Sin City, Twelve Monkeys...zeer behoorlijke films.

Maar dit....Een verschrikkelijk irritante Morgan. Een slap verhaaltje. Geforceerde humor.
Nee, dieptepunt voor Willis en Smith. Helaas. 1*

avatar van Aazhyd
Ik hou doorgaans wel van Bruce Willis, maar oh mijn god, wat is dit een kutfilm. Totaal niet grappig en de actie is ook om te huilen.

avatar van m1701
leuke en grappige film!
Deze film moet het vooral hebben van de grappen want verhaal
zelf is niet zo heel bijzonder.
De chemie tussen Willis en Morgan is perfect! Goed duo.
3* leuk om te kijken!

avatar van Timothyvdmeer
Was nog wel grappig. Blijf altijd wel fan van Willis zijn films.
Genoeg actie en humor in elk geval. Vond de rol van Morgan soms wel erg flauw maar daarintegen was de rol van Scott geniaal. Kort maar krachtig.

avatar van schram101
Ik ben al niet zo van de buddycop movies (uitzonderingen daargelaten) en Cop Out weet daar geen verandering in te brengen. Willis vult zijn zakken tegenwoordig met films als Setup, Catch. 44 en Fire with Fire. Het lijkt een trend, want ook Cage en DeNiro duiken steeds meer op in de kleinere films. Af en toe wil dat nog wel eens verassen, maar over het algemeen passen ze zich aan het niveau. Zo ook in deze prent van Kevin Smith.

De film begint nog wel aardig, maar Tracy Morgan wordt alsmaar flauwer en dus irritanter en dan komt ook Stiffmeister Scott er nog eens een schepje bovenop doen. De humor is bij tijd en wijlen zelfs infantiel te noemen. Sorry, maar er zijn grenzen.

Gelukkig is er nogal wat eyecandy gecast wat het kijken iets dragelijker maakt.

avatar van brabusRUS
Jammer van Tracy Morgan

Normaal gesproken vind ik dit soort films echt heerlijk. Jammer genoeg is deze film niet altijd even leuk en dat komt vooral door Tracy Morgan. Tracy Morgan is gewoon niet grappig. Het begon al slecht met de overhoring. Daarna was hij ook irritant in z'n telefoon outfit. Ik vind het een zeer irritante acteur die niet bij deze film past. Ze konden beter Eddie Murphy nemen. Ook de slechterik, Poy Boy, vond ik een grote miscast. Ik kon 'm totaal niet serieus nemen met z'n oorbelletjes en domme kop.
Voor de rest was de film wel oke. Willis deed het goed als buddycop. Ook Sean W. Scott was een leuke toevoeging. Hij was toch degene om wie ik het meest heb gelachen Mede door de muziek had de film een 80's sfeer, wat ik wel vond passen bij de film.

Ondanks de zeer irritante Tracy Morgan geef ik de film een krappe 3*.

avatar van nclo
Een lekkere film die wel wegkijkt, maar de humor is soms echt té flauw en te niet-subtiel om het echt een topfilm te vinden. Morgan is tot op zekere hoogte grappig, maar hier gaat hij die grens wel voorbij naar ronduit irritant. Willis doet leuk mee, maar is en blijft ''the man of action'' en hij schittert ook niet bepaald in deze film. Nu moet ik ook eerlijk zijn, mijn verwachtingen waren ook niet al te hoog, maar de film leek in geen moment mijn negatieve prognose de mond te hebben gesnoerd. Jammer, had beter gekund.

Gewoon een leuke film.

avatar van Anjin
Vond hem leuker en beter,dan bv. de laatste Die Hard film..

avatar van tattoobob
Matig filmpje zoals bijna al de laatste films met Willis.
Lekker overslaan.

avatar van missl
Tracy Morgan begon wel grappig maar hij doet de hele film lang hetzelfde grapje en dat maakt hem op een gegeven moment zelfs een beetje irritant. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik vind dat Seann William Scott hier de show steelt, ik moest echt om hem lachen en dit had ik nooit verwacht van Stiffmeister. De film is wel vermakelijk maar de Stiffmeister is als enige echt grappig maar helaas heeft hij te weinig speeltijd. Willis speelt zoals zo vaak de coole politieman en hier is niets op aan te merken.

avatar van ILDIB
jatwerk en goedkoop scoren. Maar voor mij werkt t. Soms echt lekker droog.

avatar van Daniël44
De combinatie Willis/Morgan werkte voor mijn gevoel niet echt. Morgan werd af en toe een beetje irritant. Ook het verhaal is niet zo sterk. Maar door Bruce Willis krijgt ie toch 2,5 sterren.

avatar van Gang_Star
Een grote tegenvaller. Deze buddycop actie/komedie is vooral veel standaardwerk. Het verhaal is matig, het acteerwerk valt tegen en Tracy Morgan was vooral erg irritant. De samenwerking tussen Willis en Morgan is er één die je gerust snel mag vergeten. Het humor gedeelte was nauwelijks grappig en de actiescènes stellen teleur.

avatar van VincentL
Cop Out

Behoorlijk slecht concept dat behoorlijk slecht uitpakt: dat was het resterende gevoel na een saaie ruime anderhalf uur, of krappe twee uur. Helaas moest ik deze aanschouwen omdat de meerderheid van het gezin vóór stemde, iets dat ik me geen tweede keer ga laten gebeuren.

Het geheel begint niet eens zo super slecht. Met een relatief normale opening voor dit soort films steekt het geheel aardig van wal. Als de plotontwikkeling echter duidelijk wordt zakt het baksel van Smith ineen. Dit probeert hij dan met een grote dosis lucht op te vullen, gevormd door zeer zwakke humor, van vooral Morgan, maar Kevin Pollak en Adam Brody kunnen er ook wat van. Voor de rest weet de film te imponeren door één grote aaneenschakeling van clichématigheden te zijn. Dit geeft een creatie die niet alleen saai, maar ook voorspelbaar en vooral niet grappig is. Helaas, want Willis heeft wel goede humor.

Die is dan ook de enige die relatief goed speelt en vooral afsteekt tegen de rest. Met als enige een redelijk verstand en ook nog de beste humor van het stel weet hij het al met al tot een goed einde te brengen. Zijn compagnon, Morgan, is echter niet uit te staan. De man is hyperactief, saai en bovenal komt geen enkele grap goed geplaatst. Zijn hele karakter voelt loos en leeg aan. Dit probeert hij te maskeren met een onuitstaanbare jaloezie jegens zijn vrouw, die hem overigens goed terug pakt.
Juan Carlos Hernández speelt een aardig rolletje, maar is niet heel bijzonder. Cory Fernandez was ook niet heel slecht, al komt hij met vlagen ook niet helemaal goed uit de verf.

Cinematografisch is het mager. Ook de actiescènes zijn wat pover. Voor de rest heeft Smith vrij veilige keuzes gemaakt. De montage is mager, maar op orde en visueel is er geen risico genomen. Hierdoor krijg je echter wel een sfeerloos geheel, die door het gebrek aan goede humor nog eens extra geaccentueerd wordt.

Cop Out is een saaie brij van aaneengeschakelde, dode scènes geworden die geen moment boeit of leuk is.

Leuke actiekomedie, met een goed samenspel tussen Bruce Willis en Tracy Morgan.
Het verhaal is simpel, maar verveelt nooit.
Ben geen liefhebber van komedies, maar wel van actiefilms en dan is het wel eens leuk een film als deze te bekijken.

avatar van FunkStarr
Die Tracy Morgan staat hoog op mijn lijstje met irritantste acteurs ooit. Hij krijgt het ook hier weer voor elkaar om niet 1 keer grappig te zijn en de film nog meer om zeep te helpen door zijn irritante aanwezigheid. Dat Willis zich hiervoor leent zegt ook veel. Bagger van de bovenste plank.

avatar van Kondoro0614
Best saai, soms grappig. 'Cop Out' in het 'verleden' eens gezien waar ik hem helemaal geweldig vond maar de oudere mindset die ik nu met mij mee draag vond er eigenlijk geen klap meer aan. Het is te flauw, te voorspelbaar en te traag dat het toch echt doelt op een jeugdige actie/komedie film. Daar bij ook nog eens een ontzettend cliché verhaal maakt het niet beter, en het onderwerp was ook vrij nuchter maar erg dun. Een zit die je dan wel snel door komt, dankzij een kortere tijdsduur maar een film met te weinig inhoud. 'Cop Out' herinnerde ik mij leuker dan dat hij daadwerkelijk is!

avatar van Bassie83
Heerlijke film op een herfstdag, bakkie chips erbij.
Prima vermaakt met deze actie/komedie. Tuurlijk is alles beetje voorspelbaar en humor in de film is soms beetje flauw maar daar hou ik wel van. Niks mis mee.