ad

Geregisseerd door: Kevin Smith

Met onder meer: Bruce Willis, Tracy Morgan en Seann William Scott

Releasedatum: 18 maart 2010

Over Cop Out

"Rock out with your Glock out"

Twee ervaren partners van de New York Police Department moeten het opnemen tegen een meedogenloze crimineel in hun jacht op een zeldzaam honkbalkaartje. Voor veteraan Jimmy (Bruce Willis) is het kaartje zijn enige hoop te kunnen betalen voor de aankomende bruiloft van zijn dochter (Michelle Trachtenberg). Hij wordt bij deze bijzondere missie vergezeld door Paul (Tracy Morgan).

imageimageimageimageimage

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1936 stemmen

Best saai, soms grappig. 'Cop Out' in het 'verleden' eens gezien waar ik hem helemaal geweldig vond maar de oudere mindset die ik nu met mij mee draag vond er eigenlijk geen klap meer aan. Het is te flauw, te voorspelbaar en te traag dat het toch echt doelt op een jeugdige actie/komedie film. Daar bij ook nog eens een ontzettend cliché verhaal maakt het niet beter, en het onderwerp was ook vrij nuchter maar erg dun. Een zit die je dan wel snel door komt, dankzij een kortere tijdsduur maar een film met te weinig inhoud. 'Cop Out' herinnerde ik mij leuker dan dat hij daadwerkelijk is!

avatar van Bassie83

Bassie83

Heerlijke film op een herfstdag, bakkie chips erbij.

Prima vermaakt met deze actie/komedie. Tuurlijk is alles beetje voorspelbaar en humor in de film is soms beetje flauw maar daar hou ik wel van. Niks mis mee.

avatar van Rob robson

Rob robson

Er is maar 1 eddie murphy.

Tracey doet net iets teveel zn best.

avatar van Xastur

Xastur

Heerlijke film flinke dosis humor.

En zeker als je aardig wat spaans verstaat

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Ik ben wel blij dat ik niet eerst Cop Out zag voordat ik aan Red State begon. Ik denk dat Red State nog even terug de kast inging mocht ik deze eerder gezien hebben. De actieregie hier is toch wel beduidend anders dan in Red State. Ook de enige film die Smith niet zelf heeft geschreven maar wel geregisseerd, en wat mij betreft hoeft hij dat niet nog eens te doen.

Ik kwam ergens op het internet tegen dat Smith en Willis geen ideaal duo waren achter de schermen, en dat blijkt, want Willis acteert alsof hij er totaal geen zin in heeft. Zijn delivery van dialogen en komedie was serieus zwak en ik schrok er zelfs van, want hij heeft toch echt goede en enthousiaste rollen gespeeld in klassiekers.

Maar ook de regie van Smith is wat terughoudend. De komedie is niet al te grappig, ondanks de enthousiaste pogingen van Morgan. Enkel William Scott komt met een aantal grappige stukjes, maar in het algemeen kon ik weinig lachen om het duo die de hoofdrollen vertolkte. Er zat geen enkel gevoel voor timing of vaart bij helaas.

Film duurt ook wat lang met een speelduur van 107 minuten. Ik zou het bijna ridicuul noemen, want deze film wijkt geen enkel moment uit voor een typisch Amerikaans buddy-cop filmpje. Vrijwel op elk gebied worden elementen vertoond die we al hebben gezien, zelfs qua schurken. Als het de Russen niet zijn, dan zijn de Mexicanen het wel.

Dan hoop je dat er wat gave actie inzit, maar ook op dat gebied wordt je teleurgesteld. Actie wordt met weinig overgave in beeld gebracht en komt met niet al te spectaculaire beelden. Vond het eigenlijk maar een tam gebeuren allemaal. Ook de slotfase, waar genoeg ruimte wordt gegeven voor een lekkere shoot-out, slaat de plank mis.

Ik moet wel zeggen dat ik hier en daar heb kunnen lachen, maar dat kwam (meestal) niet door het duo, maar vooral door de random gebeurtenissen door de film heen. Smith heeft ergens wel een goed gevoel voor humor, en soms komt het eruit, maar in het algemeen houdt hij zich te veel in. Dat resulteert in een licht vermoeide en vooral tamme 107 minuten aan komedie met wat tintjes aan actie.

Omdat ik soms wel heb kunnen lachen en de film er visueel voor de rest niet heel verkeerd uitziet, ken ik het nog een 2,0* toe.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.