Here Comes Mr. Jordan (1941)

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Alexander Hall
met Robert Montgomery, Evelyn Keyes en Claude Rains

Dit fantasievolle verhaal begint wanneer Joe Pendleton (Montgomery), die een poging gaat wagen de wereldtitel voor halfzwaargewichten te behalen, ongelukkerwijs gedood wordt in een vliegtuigongeluk. Al gauw blijkt dat de dood van de arme Joe veroorzaakt is door een misrekening van een gevallen engel (Hortons). En zo komt Joe vijftig jaar te vroeg in de hemel. De controleur van de 'heavenly express' Mr. Jordan (Rains), probeert de fout te herstellen door Joe het lichaam van een zojuist vermoorde miljonair te lenen. In zijn nieuwe outfit probeert Joe zijn vroegere wat verwarde manager te overhalen hem te helpen aan een nieuwe wereldtitel, en ondertussen wordt Joe ook nog verliefd. Uiteindelijk slaagt Mr. Jordan erin hem het lichaam van een proefbokser te schenken.

Deze moet ik zien. Ik ben dol op (goeie) fantasy. Remake : Heaven Can Wait, met Warren Beatty (1978).

avatar van Jordy
en daar weer een remake van: die slechte Chris Rock komedie

Deze film is in de bibliotheek van Haarlem met Nederlandse ondertiteling te vinden, dus ik denk dat je deze film ook in de andere bibliotheken kan vinden.

Hee. Dankjewel. Haarlem - dat is dichtbij.

avatar van Ibrahim
Een heerlijke film met veel leuke momenten.

avatar van Co Jackso
Het uitgangspunt van Here Comes Mr. Jordan is perfect. Dit vertaalt zich dan ook in een zeer goed begin van de film. Maar op een bepaald moment wordt het goede gevoel over deze film toch wat minder. Dit komt vooral door het gepraat van de hoofdpersoon. Ik weet niet of de beste man een IQ van 60 heeft, maar hij praat wel op die manier. Vooral het constant domme vragen stellen aan Mr. Jordan werkte niet goed bij mij. Het klinkt misschien niet logisch, maar als de hoofdpersoon iets slimmer was geweest, dan had ik de film minimaal 4 sterren gegeven. Dan was de film waarschijnlijk ook een stuk korter.

Aardige en zeker voor 1941 een orgineel screenplay. Goed geacteerd, maar wel gedateerd.

avatar van 606
Vond dit echt een geweldige film met een fantastisch fantasie verhaal en ook erg komisch.
Goed uitgewerkt en sterk acteerwerk.

4 sterren

gauke schreef:

De enigszins routinematige en aantrekkelijk, plezierige, amusante romantische fantasiefilm moest het vooral hebben van de acteurs (zowel Robert Montgomery als Claude Rains) en de aankleding. De humor was typisch jaren veertig. En aan het eind bleek dat het een en ander niet is gegaan zoals ik gedacht had.

avatar van Biosguru
Leuke comedy die wat mij betreft alles behalve gedateerd is. Mooi tempo, zeer goed vloeiend camerawerk. Leuke kleine beeldgrapjes en tot in de details verzorgd. Iemand die sterft en terwijl ie daarmee bezig is, nog een kleine spin aan een wereldbol geeft. Sure, sure lijkt heel plat en symbolisch. Maar het is in deze film erg subtiel gedaan. Als je het ziet is het daar, meesten zal het niet eens opvallen.

Zeer aardige film. Leuk verhaaltje en prima bijrollen. Toch mist de film iets. Bijvoorbeeld de regie van een groot komedietalent (Billy Wilder, Preston Sturges, Ernst Lubitisch) en zeker ook een hoofdrolspeler die de film draagt (Jimmy Stewart of Cary Grant of zo). Het had een van de leukste films ooit kunnen zijn, maar het is nog steeds wel de moeite waard voor liefhebbers van oude films.