Krush Groove (1985)

Drama / Muziek

geregisseerd door Michael Schultz
met Blair Underwood, Sheila E. en Joseph 'Run' Simmons

Semi-autobiografisch verhaal over Def Jam oprichter Russell Simmons, in de film Russell Walker genoemd. Op zijn label Krush Groove contracteert hij al het jonge talent van de straat. Wanneer één van zijn acts (Run DMC) een hit scoort wordt het tijd de zaken wat groter op te zetten. Russell heeft echter geen geld zoveel platen te drukken en leent het van een drugdealer annex woekeraar Jay. Het terugbetalen wordt alleen een probleempje... Tegelijkertijd vallen Russell en zijn broertje Run voor dezelfde dame (Sheila E.)

Filmisch gezien te verwaarlozen, maar historisch interessant door optredens van o.m. een zeer jonge LL Cool J en de Beastie Boys.

avatar van ewalk
T.O. schreef:

inderdaad bovendien zeer slecht acteerwerk van de gehele cast, maar niet de minste hiphop historisch gezien(Run-Dmc, Kurtis Blow, LL-Cool J, Fat boys, Beasty boys, etc.)

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Verhaaltje is flinterdun en stupide, camerawerk en montage is hopeloos en acteerwerk vreselijk.

Maar het is gewoon heerlijk de oude helden eens te zien. Geweldige opvoeringen van A Love Bizarre en de originele It's Like That wisselen elkaar af met de piepjonge Beaties en LL die nog ven langs komen om te vlammen. Fijn!
En dan ook nog Run die gewoon Sheila E. probeert te versieren, haha.

Daarentegen is het verhaallijntje met de Fat Boys wel TE irritant.

avatar van ewalk
De fatboys...hahaha inderdaad zeer slecht geacteerd!

Heb 'm afgelopen weekend gekeken. Wat een belabberd acteerwerk, maar wat een topmuziek. Sheila E, New Edition, Kurtis Blow. Kan me nog een interview met Kurtis Blow vlak na deze film herinneren waarin hij zij dat ie in meer films ging spelen... nooit meer iets van gehoord dus. Wat verder ook wel geestig is in de film is dat een van de Beastie Boys al een jas aan heeft met DefJam logo erop...