Girl 6 (1996)

geregisseerd door Spike Lee
met Theresa Randle, Isaiah Washington en Spike Lee

Een actrice trekt naar Hollywood om 't te maken. Ondanks een nogal vrouwonvriendelijke auditie bij Q.T. (Tarantino), zit ze zonder geld. Ze besluit een 06-sexlijn baantje aan te nemen, en wordt Girl 6 genoemd. Al snel verdwijnen de grenzen tussen realiteit en fantasie en Girl 6 gooit al haar eigen fantasieën in de strijd. Ondertussen wil haar ex-geliefde een nieuwe kans en probeert haar buurman (Lee) haar over te halen eens wat nuttigs met haar leven te doen.

Met geweldige soundtrack van Prince!

avatar van jackie
Leuk rolletje van Tarantino.

film net gezien.....Redeleijk filmpje over meisje die gaat werken bij een telefoonsekslijn...De cameo's van Madonna, Quentin Tarantino, Halle Berry en Ron Silver fleuren de boel nog een beetje op.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een overdaad aan cameo's en een geniaal goede soundtrack maken helaas nog geen goede film. Wat overblijft is een middelmatige komedie. Lee kan veel beter.

avatar van Ebenezer Scrooge
No inhibitions. No restrictions. Total freedom. No taboos.

Dat Madonna wel degelijk kan acteren bewijzen haar cameo's in films als Four Rooms, Blue In The Face en deze van Spike Lee. Het zijn vooral de serieuzere rollen die haar niet liggen, denk aan Shanghaï Surprise en Swept Away. Ik vind haar overigens meer een comédienne dan een drama-actrice. Ze is gewoon veel beter in haar element in een rol die dicht bij haarzelf ligt: komisch, uitdagend, rebels..