• 8.347.392 stemmen

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Dylan Kidd

Met onder meer: Campbell Scott, Jesse Eisenberg en Isabella Rossellini

Plot Roger Dodger

"The naked differences between men and women."

Reclameman Roger (Campbell Scott) heeft zijn wereldbeeld opgebouwd uit overzichtelijke slogans. Die botsen regelmatig met de realiteit, bijvoorbeeld met het feit dat hij de bons heeft gekregen van zijn vriendin en bazin (Isabella Rossellini). Dan klopt bij hem Nick (Jesse Eisenberg) aan, zijn zestienjarige neefje. Nick heeft gehoord dat zijn oom een 'ladies man' is en vraagt om een stoomcursus vrouwen versieren.

image

avatar van tovenaar

tovenaar

Leuke, frisse low budget-film! De film is echter wel een rommelig geheel, (te) veel donkere shots, weinig aandacht voor het beeld. Dat zorgt er wel voor dat de aandacht compleet wordt verlegd naar de dialogen, waar deze film op draait.

Leuk debuut van Dylan Kidd... Campbell Scott is perfect als Roger.

avatar van longdragon

longdragon

Heel jammer van het misselijkmakende gewiebel van de camera, moet lijken op een handycam shot? Leidt enorm af in ieder geval....

avatar van Blokland

Blokland

Wat een ontzettend leuke verrassing, deze film! *****

avatar van mikey

mikey

Zo hoor je films te maken: leuk verhaal, gevatte dialogen. Dit is echt een verassende film met wellicht het beste einde aller tijden. Het is wel met hand held opgenomen maar in dit geval was het prima te verteren omdat het hierbij (itt andere films) wel echt past. Inderdaad een verrassing. 4

avatar van Boothead

Boothead

Toffe film en een heerlijke poster.

avatar van renetemmink

renetemmink

Had niet verwacht dat hij mijn aandacht zo vast kon houden.

Maar een sensatie was het niet.

avatar van Quido

Quido

Vannacht op televisie, aanrader!

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

Hmm.. gemengde gevoelens bij deze prent.

Langs de ene kant was het allemaal wel vermakelijk en vooral de dialogen waren bij momenten zeer goed.

Maar langs de andere kant moest ik me door het laatste halfuur slepen. Ook visueel was het niet bijzonder.

avatar van Roodkapje

Roodkapje

Ik vond het ook niet zo superbijzonder maar het is wel leuk eens in het brein van een player te kijken. Al bij al toch maar een saai filmpje waar er erg weinig gebeurd en die het vooral moet hebben van de acteerprestaties.

avatar van puckb96

puckb96

Ik heb deze film op televisie gezien een paar jaar geleden. Ik herriner me Jesse Eisenberg in deze film. Ik ging meteen kijken in de veronica-magazine om de titel en informatie over deze film te weten om hem te onthouden in mijn film-collectie. Er komt veel seksualiteit in deze film voor, maar niet dat dit een teen-sex film is, want dat is hij namelijk niet.

Jesse Eisenberg speelde goed in deze film. Zijn acteerwerk was briljant. Ook Campbell Scott was goed. I LOVE HIS ACTING. Deze film is vet cool, dude! Hij was te gek. De acteurs zijn goed en het is gewoon een leuke film. Ik zit te denken om deze film op dvd te kopen. Het regisseur- en schrijfwerk was goed. Ook de cinematogragie (hmmm) was goed. Deze film is echt genieten en grappig!

Dus ja, ik vond deze film zeker leuk en geslaagt.

avatar van Rodney9

Rodney9

grappige film

eerste film van jesse eisenberg die ik heb gezien

vind hem echt cool

af en toe erg grappig en mooie cinematografie

ik kan deze film erg aanraden

leuke sexfilm

avatar van david bohm

david bohm

Cool filmpje met interessante dialogen en prima acteren, met name van Jesse Eisenberg. Film begint sterk om vervolgens wat in te kakken en dan weer sterk af te sluiten. Aanrader.

avatar van danuz

danuz

De parkscene met als climax de first kiss:
Verder een eigenzinnig geschoten film, maar met een nogal hinderlijke Roger (maar dat is natuurlijk zo bedoeld) en een aardige Eisenberg. Toch kon ik er niet geheel in meegaan..

scorsese

Uitstekende film waarin een jongen les krijgt van zijn oom in het versieren van vrouwen. De film heeft geen plot en ook niet echt een verhaal, maar is meer dialoog-gedreven over onderwerpen zoals seks en mannen en vrouwen. Gelukkig zijn deze dialogen dan ook boeiend, goed geschreven en bij vlagen scherp. Visueel gezien is de film wat aan de saaie en, soms zelfs, lelijke kant. Goed acteerwerk en voor Jesse Eisenberg betekende dit zijn filmdebuut.

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Ik hoop dat alle puberjongens die deze film kijken 'm ook helemaal uitkijken, zodat ze geen rare ideeën krijgen.

Leuke film met een wijze les! (Al heb ik niet het idee dat iedereen hier die les heeft meegekregen.)

avatar van _Casper_

_Casper_

Goeie film!!

Verhaal gaat over een 16 jarige jongen zonder vader die bij zn oom op bezoek gaat.. En dan aan hem vraagt om een cursus ''vrouwen'' Want hij heeft nog nooit seks gehad, gekust en wilt leren hoe te versieren.

Film is grappig en doet het net wat anders dan andere films.

dikke 3*

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Vlakke humorloze cynische film, niet aan mij besteed.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Was op zich wel een aardige film maar wel erg donker en ik zit nog te wachten tot hij komisch wordt.

avatar van missl

missl

In het begin van de film waren de dialogen wel goed, maar eigenlijk is het een langdradig monoloog van een player die het zijn neefje ook gaat leren. Wat een vervelende man.

avatar van K. V.

K. V.

Hm, 'k weet niet echt wat 'k er moet van vinden. De film heeft niet echt een verhaal, maar weet toch op de één of andere manier toch te boeien. Dit kwam grotendeels door de cast en dialogen en die waren wel goed.

Tja, het was eens iets anders, 'k heb me er zeker niet mee verveeld.

BBarbie

Zelden of nooit een irritanter hoofdpersonage gezien als Roger Dodger in deze film. Campbell Scott’s nagenoeg perfecte invulling van deze rol haalt het bloed onder je nagels vandaan. De film vertelt het aanstootgevende verhaal over een mannelijke chauvinist/narcist, die zijn jonge neef wel eens zal leren hoe om te gaan met vrouwen. Wat daaromheen gebeurt is niet bijster interessant, zodat de film als geheel toch nog moeite heeft om een voldoende te scoren, ondanks de vertolking van Scott.