La Meute (2010)

Frankrijk / België
Horror

geregisseerd door Franck Richard
met Yolande Moreau, Émilie Dequenne en Philippe Nahon

Charlotte is op weg naar overal en nergens. Langs een verlaten weg komt ze plots de lifter Max tegen en neemt hem mee. Wanneer ze wat later stoppen aan een baancafé, verdwijnt Max spoorloos in de toiletten. De aanwezige klanten en de bazin zijn weinig behulpzaam en hebben er naar eigen zeggen niets van gemerkt. Charlotte laat het hier echter niet bij en keert de volgende nacht terug naar het verlaten pand. Ze doet er een huiveringwekkende ontdekking...

avatar van Spartaan1986
Yes een nieuwe Franse horrorfilm

avatar van Bob Gray
Een nieuwe Frans horrorfilm mét Philippe Nahon, dit kan alleen maar goed gaan. Ook al klinkt het plot wat flauwtjes.

Hier alvast een pic van, ik denk de, kinderen:

BD Horror News - First 'The Pack' Image and a Tease From the Set! - bloody-disgusting.com

avatar van ASman
Ziet er goed uit !

Ziet er uit als het echte werk, poppen ipv animatie

avatar van Macmanus
Verhaal klinkt juist meesterlijk

avatar van $pecial
Is deze nu al uit? Ik ben wel weer eens toe aan een goeie Franse horror

Edit:

Date de sortie prévue : juin 2010 en France. Nog even geduld dus

domkey
Bottleneck schreef:
Ziet er uit als het echte werk, poppen ipv animatie

Trailer?

avatar van $pecial
Nog steeds niets bekend ? Ff wat research gaan verrichten !

dominion
schijnt een hele gore film te zijn hier kan je een review lezen
“LA MEUTE (THE PACK)” (Fantasia Film Review) - fangoria.com

avatar van Richard_Voorhees
Ik zou deze toch nog wel graag voor het einde van het jaar willen zien, want ik heb het gevoel dat dit best weleens de beste film van dit jaartal zou kunnen zijn.

avatar van Moestuintje
De trailer ziet er leuk uit .

Het heeft mij interesse over deze film all opgewekt!
Kan niet wachten

avatar van wyatt earp
Lijkt Ma Flodder wel op de poster .

avatar van Elineloves
Haha, nu je het zegt Herbert! Klinkt wel veelbelovend.

avatar van wyatt earp
Zolang het bloed maar in het rond spuit vind ik het goed .

avatar van $pecial
Pff, dat deze film nou eens uit gaat komen! Vorig jaar was ik net zo ongeduldig lees ik nu net terug

avatar van $pecial
Jaja, eindelijk eindelijk. De eerste pindakaas kan worden gesmeerd Hij is uit

De film is inderdaad te pindakazen, alleen helaas nog geen ondertitels.
Maar ik heb toch een poging gewaagd om hem te kijken.
Er zitten (gelukkig) niet heel veel dialogen in, dus de grote lijn was met mijn Franse kennis redelijk te volgen.
Vergeleken met alle andere Franse horrors vond ik deze nou niet echt bijzonder en eigenlijk ook een beetje teleurstellend. Sommige dingen snapte ik ook niet helemaal en of dat nou kwam omdat het gewoon raar was of dat ik het Franse niet helemaal begreep weet ik niet zeker.
Normaal houd ik wel van die lekkere vreemde Fransen, maar in deze film kon eigenlijk alleen maar ma Flodder (ik weet niet hoe ze echt heet) me boeien. Ik voelde ook weinig sympathie voor de hoofdpersoon (Charlotte) en de dingen die ze doet vind ik ook een beetje raar: Een vreemde van de weg meenemen oké dat snap ik nog, maar dan hem laten rijden en in slaap vallen? En als die jongen dan weg is gaat ze hem zoeken en helemaal op onderzoek uit? Ze kent die jongen pas net en zo aardig was hij nou ook weer niet. Maar goed dat ligt misschien wel aan mij
Verder boeiden de "kinderen" (lees vreemde wezens) van ma Flodder me ook niet zo. Al met al vond ik het niet zo goed.
Toch geef ik nog 3 sterren, omdat de gore wel goed was en ma Flodder verdient ook wel een ster. Het verhaal is misschien ook wel ineens beter te begrijpen en ook leuker (en logischer) als er ondertitels beschikbaar zijn, dus ik geef de film het voordeel van de twijfel. Al vrees ik dat de film een (halve) ster gaat kwijtraken als ik de film herkijk met ondertitels...

avatar van $pecial
Gisterennacht toch maar aangezet, zonder subs. Na een avondje carnaval en ik nog toe was aan een afterparty, achte ik mijn Franse kennis hoog genoeg in om het maar te proberen.

Ach, van dialogen moet de film het niet hebben. Ik hoopte op een lekker smerig filmpje, maar dat viel 'vies' tegen. Nauwelijks, of eigelijk geen, gore is er te bevinden. Beetje standaard materiaal, helaas.

Door de relatief korte speelduur, hoopte ik op een snelle en doeltreffende horror, maar er gebeurt alle minst iets spannends. Simpelweg kan je zeggen dat het redelijk saai is.
De acteerprestaties zijn middelmatig tot slecht. Vooral een groepje bikers spelen uiterst clichematig en over de top.

Het geheel doet wat goedkoop aan, lange bij na niet kan deze horror aansluiten bij haar genre-land genoten, zoals Haute Tension, Inside, Martyrs..

Jammer jammer, ik had gehoopt dat er eindelijk weer eens een goede Franse klapper zou komen, en ik achte La Meute daar voor in staat.
Ach misschien nog een keer Inside uit de kast halen

avatar van Macmanus
Tegenvaller van het jaar.

Vooral zo een tegenvaller omdat het zoveel beter had gekund. Acteurs zijn goed genoeg voor een film als deze, setting is niet extreem veel mis mee, monsters waren ook degelijk, maar de regie is zo belabberd dat de film gewoon helemaal mislukt.

Verhaal loopt voor geen ene meter. Een of andere chick neemt een lifter mee en word vrij snel daarna door een dikke oude vrouw als bloed koe gebruikt. De film mist elke vorm van opbouw en spanning. En is nergens rauw genoeg om het niet te hoeven hebben van deze eerste twee dingen. Leukste was nog Phillippe Nahon met een t-shirt met daarop "I fuck on the first date" maar uiteindelijk is het maar een saaie bende. Zonde!

avatar van Boeikens
Franse Horror

Niet iedereen lijkt tevreden maar ik kan niet wachten om hem te zien.

avatar van Roxyxxx
Net gekeken. Ik vond het toch wel een aardig filmpje. Eigenlijk een film waar bijna iedereen wel een geslaagd moment in kan vinden, omdat er meerdere aspecten uit meerdere films in voor komen. Ook zijn er spannende momenten, torture momenten, gore momenten en zelfs een beetje actie momenten.
Toch verloopt het geheel wel wat langzaam en vraag je je toch steeds af of er misschien toch nog iets extra's gaat komen, voor mijn gevoel zat er toch wel wat meer in, helaas bleef voor mij het gevoel iets te missen tot het eind van de film.
Ook hoop ik dat de pindakaas versie, een versie met 3 eindes is, als dit niet het geval is, snap ik echt helemaal niets van het warrige einde.
Misschien weet iemand hier of er 3 eindes zijn, of snapt iemand het eind zoals op de pindakaas versie te zien is?

Eigenzinnig filmpje

Oké weer niet de opvolger van de grote Franse horrors, toch is dat niet eens zo erg want La Meute is heel wat anders: niet eng of rete-spannend (en wil het ook niet zijn denk ik) maar een beetje vreemd. Vooral de licht-komische noot springt in het oog, alhoewel, niet overheersend maar het is er wel, onder andere vanwege de lompe bolle barvrouw en het aparte rolletje van Philippe Nahon.

Het blijft boeiend omdat je gaandeweg niet weet wat je moet verwachten en een paar keer op het verkeerde been wordt gezet (wie is goed en wie slecht?). De goorheid is gedoseerd en het draait ook niet echt om de kills. La Meute scoort juist met het sfeertje dat nog een beetje doet denken aan Calvaire en dan de light-versie. Het oogt lekker grauw en groezelig en is leuk geschoten.

Wel jammer is dat richting het einde veel guns om de hoek komen kijken, doe mij maar liever scherpe voorwerpen. Ook de motorbende is twijfelachtig maar de stoere chick is oké en de vijand mag er ook zijn. Alsof de Johnsons en Predator seks hebben gehad, alleen daarna wordt het flauw omdat ze met zovelen zijn en de finale in het huisje stelt teleur. Meer spanning had zeker geen kwaad gekund.

Het allerlaatste shot is nog best afgezaagd (heeft ze nou een gedeelte gedroomd?) en onnodig, maar goed dat boeit verder weinig want het is een vlot tussendoortje. Krappe 3,5*

Een aardig begin wordt ten niet gedaan door die vreselijke slecht gemaakte wezens die uit de grond komen, de wezens komen lacherlijk over en dit zal niet de bedoeling zijn geweest.

avatar van GroovyDrummer
Wat een vervelende slechte Franse 'Horrorfilm'! Bijzonder slechte acteurs en de scenes zijn allemaal 'net niet af'! 0,5 , echt niet meer.....

avatar van jeroentjuhhhhh
Geinig om te zien hoe iedereen hier uitkijkt naar Franse horror. Alsof het ergens garant voor staat... wat mij betreft heeft het al vaak genoeg aangetoond dat het enkele uitschieters kent maar verder uit veredelde middelmaat bestaat. Deze La Meute is daar niet anders in.

Deze film heeft van alles wat, maar uiteindelijk van alles te weinig. Waar wilt het heen en wat is nou het punt waarop je deze film zou kunnen aanraden? Het is mij een raadsel. Het heeft (qua content) de potentie om te verrassen en qua gore flink te keer gegaan, maar die kans laat het zowel in het eerste deel als in het tweede deel vrijwel volledig liggen.

Jammerlijk hoe deze film is uitgedraaid op een teleurstelling, de Fransen zijn geen goden en na de zoveelste 'matig tot ok' film ben ik het punt van spontaan enthousiasme wel voorbij. Toch kon ik een uitgebreide review niet laten.

avatar van mcdaktari
Ik vond hem helemaal zo slecht nog niet, al vond ik het wel een beetje ver gezocht, maar ach, het is en blijft film he.

avatar van 606
Vrij aardig maar had meer spanning en gore in gemogen.
Acteren was ook best redelijk.

3 sterren

jeroentjuhhhhh schreef:

De humor. Héérlijk.

avatar van jeroentjuhhhhh
Haha dat las ik op meerdere plekken, dan zet ik toch liever échte zwarte komedie aan zoals Calvaire. Buiten het t-shirt van de ex-cop is er niets funny.

avatar van Bottleneck
Jawel joh de reacties en het gedrag van die dikke tante, die deden het 'em voor mij, niet eens dat t-shirt