Brüno (2009)

2,44
2041 stemmen

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Gustaf Hammarsten en Chibundu Orukwowu

Brüno (Sacha Baron Cohen) is een flamboyante homoseksuele mode-verslaggever uit Oostenrijk. Hij gaat op reis van Oostenrijk naar Amerika en probeert hier homofobe Amerikanen te ontmaskeren. In Amerika weet Brüno door te dringen tot verschillende mode-hotspots en ontmoet hij veel verschillende mensen. Hij weet zijn "slachtoffers" vaak in een ongemakkelijke positie te brengen door te zinspelen op homoseksuele relaties.

1008 BERICHTEN 73 MENINGEN

Driello
Zwakke remake van Borat, maar dan met een homosexueel hoofdpersoon. Plat vermaak, heeft niets op het lijf.
Het begint aanvankelijk aardig, maar zodra de reis naar Amerika aanvangt, vangt ook de teloorgang van de kwaliteit aan.
Zwak.

avatar van sinterklaas
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Weer een erg leuke film met Sasha Cohen, die hiervoor met de leukste komedie: Borat aan de proppen kwam. Daar was hij dus een Kazachstaanse Journalist uit een een of andere bij elkaar getimmerd zigeunersdorp, nu is hij een homoseksuele model uit Oostenrijk, waar hij erg succesvol is. Totdat hij een catwalk verkloot en nergens in Europa meer welkom is. Dat geeft hem dus (net zoals wat Borat deed) de aanleiding om naar Amerika te gaan met zijn homovriendje Lutz. Waar hij gewoon weg weer dezelfte stunts uit haalt als Borat, en zo opnieuw weer kennis maakt met religieuze campanges, Amerikaanse straatburgers, TV-shows... zelfs maakt hij nog even een uitstapje naar Arabie om daar ook nog eens de politicussen hun oren te laten wapperen en in de stop over in Kenia neemt ie nog even een zwarte baby mee, terug naar Amerika waarbij hij steeds meer door het Amerikaanse volk aan de schandpaal word genageld. Daarnaast word de Amerikaanse homofobie hierin wel op de meest scherpste wijze neergezet. En ook hier verlopen de situaties een beetje hetzelfte als in Borat Sasha Cohen die eerst weer voor opschudding levert hier en daar in Amerika, vervolgens weer tegen de muur botst, in een destructieve periode zit, is hij door de druk van de Amerikaanse samenleving maar een "hetero" kooivechter geworden, totdat Lutz daar op het toneel verschijnt en uiteindelijk loopt de film weer helemaal goed af, en dat met behulp van Bono, Sting, Slash, Elton John, Chris Martin, Snoop Dogg. Erg geinig nummer ook.

Nee, dit was zeker weer een prima opvolger van Borat. Ik heb weer gelachen! Op naar The Dictator.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zwakzinnig leuk. Cohen's eerste overtuigende speelfilm wat mij betreft.

avatar van N811
Deze man weet tenminste hoe hij moet shockeren

disneystore
Gisteren nog eens gezien. Bij vlagen zo overdone dat het niet grappig is. Zelf vind ik Cohen nog het minst grappig, maar die Amerikanen die hij zich rond de vinger windt zijn hilarisch. Bijvoorbeeld die priesters die hij interviewt, of de eindscène waar in de laatste shot een Amerikaan huilend tegen de kooi staat te kloppen. Een hit en miss tegelijk, had veel meer ingezeten allesinds.

avatar van Zandadder
Herzien en ik verhoog met een ster. Veel gelachen.
Knap hoe Sacha Baron Cohen die uiteenlopende types zo goed speelt.

avatar van Zandadder
mijnmening schreef:

Ik heb geen 19,95 betaald om een minuut lang naar een zwaaiende penis te gaan kijken, dus heb hem daarna meteen af gezet.

avatar van Timmy757
Dit sloeg nergens op, alleen met het stukje bij die talkshow kreeg iets van een glimlach.
1* .

avatar van VforVictor
Net voor de tweede x gezien, en tis toch allemaal te flauw, daarom een hele punt minder.

Dit is wel echt een tegenvaller vergeleken met het veel leukere Borat. Borat's charme zat in zijn knulligheid en onschuld, wat ervoor zorgde dat hij overal mee weg kon komen. Met Bruno wordt echter frontaal de confrontatie gezocht. Je krijgt op deze manier maar weinig sympathie voor Bruno en meer voor zijn 'slachtoffers' en hierdoor ontstaat niet de grappig ongemakkelijke sfeer van Borat. Dat is jammer want Cohen lukte dit wel met de korte Bruno filmpjes in de Ali G show. Die waren veel minder "over the top" dan in de film en daardoor grappiger. Maar de gedachte van "extremer = grappiger" is wel vaker een mankement bij het overgaan van tv naar film. Gemiste kans.

avatar van ibendb
Vassup? Ich bin Brüno!

Redelijk vervolg op Borat!.
In deze film volgen we Bruno op zijn zoektocht naar roem. Jammer genoek lukt dit niet altijd en haalt hij soms vreemde en grove stoten uit. Nu, sommige van deze zijn erg grappig, andere ronduit ranzig. Sacha Baron Cohen probeert het niveau van Borat! te halen, maar het lukt hem nauwelijks. Toch heb ik me niet verveeld, deze kleine 75 minuten.

avatar van jippie2010
Oei oei... plat vermaak, soms shockerend en walgelijk.
En ja, vaak ook grappig en uniek. Voordeel van de twijfel: *3,0

avatar van ILDIB
Herhaling van zetten. Er zitten gewoon een aantal prachtige scenes in, maar helaas ook veel matige, vooral met halfnaakte mannen. Jackass deed t ook met die dikke en die dwerg en de hanging sack. Ik snap daar de lol niet van.

avatar van olbo
Het slaat nergens op, maar juist daarom erg leuk.

Indiana007
Zo fout dat het leuk word .
Talkshow en de kooi .
Dat was volgens mij zonder acteurs.
Best link, had ook zo maar fout kunnen gaan.
Niet goed natuurlijk maar had tranen in mijn ogen.
"Volgens mij geef jij veel melk"

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De film begint vrij stroef en is behalve een herhalingsoefening van Borat simpelweg nauwelijks grappig. Toch wordt het gaandeweg dan toch grappig, zeker wanneer hij Amerikanen pakt op hun kwestbare punten: de baby scenes waarin moeders alles doen om hun kleine op tv te laten komen, homofobie en Jezus zijn dan ook dankbare onderwerpen om op de hak te nemen natuurlijk. Cohen doet dit erg goed.

avatar van Richard_Voorhees
Na Borat is dit typetje van Baron Cohen toch een stuk minder grappig als je het mij vraagt. Wat mij betreft de minste van de Larry Charles films met hem.

avatar van TornadoEF5
Een beetje een foute en "vuile" film, maar ik heb wel dubbel gelegen met momenten.