Blood River (2009)

Horror / Western

geregisseerd door Adam Mason
met Tess Panzer, Ian Duncan en Andrew Howard

Het gelukkige stelletje Summer en Clark reist door de woestijn om het goede nieuws tegen Summers ouders te vertellen; ze is zwanger. Als dan één van de banden van de auto knapt, zijn ze gestrand in de middle of nowhere. Clark is er heilig van overtuigd dat hij het reservewiel meegenomen heeft, maar er ligt niets in de kofferbak. Ze besluiten te voet verder te gaan, naar het stadje Blood River, vijf kilometer verderop.

avatar van Vascago
by far Mason’s most cinematic film to date it is also his more personal work and features the most thematically complex script from Mason and writing partner Simon Boyes to date. A simmering study of Old Testament style sin and retribution, Blood River plays like a slow burning Faulkner by way of Deliverance.

Klinkt goed. Op de lijst

avatar van Spartaan1986
Hier ben ik ook wel benieuwd naar

nou zo goed is deze film niet. het is een veel te klein verhaal om een film te mogen zijn. geen boeiend verhaal en de clue is nog steeds te zoeken.
acteerwerk goedkoop, geen film om voor thuis te blijven.

domkey
Trailer doet me wat denken aan Wolf Creek.

avatar van Boeikens
Zwak.

Met Broken heeft Adam Mason iets naar mijn smaak gerealiseerd en dus had ik gehoopt op zoiets als Wolfcreek toen ik de DVD besloot te kopen maar dat bleek na het uitzitten weggesmeten geld
Het verhaal(tje) kabbelt maar tergend langzaam voort en biedt nagenoeg geen sfeer of spanning. De Horror/Western link vind ik in ieder geval niet terug, rerder Drama/Thriller, en op enkele povere momenten na gebeurt er eigelijk niets in de film.

avatar van ASman
Goed en op de koop toe een veel te laag gemiddelde hier.
De sfeer vond ik sterk ,mede door het erg desolaat weergeven van het ruwe landschap waarin het zich afspeelt. Erg veel actie zit er niet in de film, wat dan ook het hoofdpunt niet is. Voor liefhebbers van trage ,benauwde films kan dit er zeker en vast door.

Goed!

De score zal wel met verwachtingen te maken hebben. Een echte klassieke Western is dit uiteraard allerminst en de horror zit absoluut niet in het grafische. Sowieso als horror maar erg beperkt.

Deze film biedt echter wel aardig wat interessante spanning en boeiend mysterie. Howard speelt echt de pannen van het dak en zet een geweldig personage niet. Best een boeiend acteur. De twee andere acteurs doen stevig onder, maar ze redden zich wel in hun rol.

Mason doet verder een aantal dingen erg slim. Allereerst is er de cliché setup, die het eigenlijke verhaal mooi maskeert. De eerste helf van de film blijft het aardig gissen. Eens er het één en ander duidelijk wordt blijft er toch stevige twijfel hangen, Mason speelt daar mooi mee in het tweede deel. Maar vooral sterk dat het einde een cruciale vraag openlaat, maar daarmee eigenlijk niks van het concept afdoet. Genoeg elementen om de interesse vast te houden dus.

Visueel ook best mooi. Aardig claustrofobisch en met dit warme weer heb je verder maar weinig inlevingsvermogen nodig. Soundtrack ook aardig, de film mist alleen twee of drie scenes die er echt bovenuit springen. Zeer constant, ook constant goed en intrigerend, maar die kleine sprankel om het toch iets echt gaafs te maken mist een beetje. Mag de pret verder niet drukken, zeer goed filmpje, drastisch ondergewaardeerd hier.

avatar van sakkediemus
Verrassend goed. Zoiets als dit had ik niet verwacht.

Het is niet evident om hier een etiket op te plakken maar met bovenvermelde genres heeft dit weinig tot niks te maken.

Mystery/thriller lijkt me dan een betere keuze.

Verder sluit ik me volledig aan bij Onderhond.

Dikke 3,5 *