Spass ohne Grenzen (1998)

Alternatieve titel: Fun without Limits

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Ulrich Seidl
met Dorothea Spohler-Claussen

In Spass ohne Grenzen blikt Ulrich Seidl terug naar mensen die het echte leven verruild hebben voor de industriële vrolijkheid van pretparken. Zo iemand is mevrouw Spohler-Claussen uit Hannover, die haar leven volledig in dienst heeft gesteld van het Europa-park, het grootste attractiepark van Duitsland.

avatar van Dopke
Fijn, documentaire op z’n Seidl’s.

De focus ligt op een persoon (en haar achtergrond wordt uitgelegd) waardoor het meer een lang item van ‘Man Bijt Hond’ is dan een reflectie van de droge tragikomische blik op de mensheid in z’n algemeen. Maar niemand kijkt blij in het park en degene die lachen doen dat op een (expres) overdreven en schelle manier. De boodschap moge duidelijk zijn.