Kill Theory (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Chris Moore
met Don McManus, Ryanne Duzich en Teddy Dunn

Een groep studenten viert vakantie in een afgelegen vakantiehuis. De vakantiepret wordt al snel verstoord wanneer een sadistische psychopaat hen dwingt om mee te doen aan een dodelijk kat en muis spel. De regels zijn simpel, om te overleven moeten ze elkaar afmaken. Wanneer de spanning stijgt en vriendschappen op instorten staan, realiseren ze zich dat er maar één van hen dit kat en muis spel zal overleven. Kan jij je vrienden vertrouwen? Je vriendin? Je beste vriend? Er zal er slechts één levend na huis gaan. Wie zal het zijn?

avatar van Boeikens
Redelijk.

Standaard slasher met de standaard clichées.
Redelijke sfeer, weinig spannend.
Mooi tussendoortje met enkele leuke scènes maar zeker niet verfrissend.

avatar van Noodless
Vermakelijk horrorfilmpje waarbij de kern van het verhaal belangrijker is dan de killer. Voldoende spannend. 6,5/10

Best een goede film.
Het is idd een bekend verhaal maar, welke film is dat niet tegenwoordig?
Ik geef hem een 3,5*!

avatar van zjandannybob
boring

avatar van Cyberator
Paar dagen geleden gezien, maar de foto hierboven heeft toch niets met de film te maken?
ik bedoel, ik herinner me dat meisje niet hoor, en die badkamer waar ze zit.

De killer is wel een leuke man

avatar van Undertraxx
Barslechte film, spijt van de weggegooide 82 minuten waarmee ik wel iets beters had mee kunnen doen.

avatar van Missbandidas
Mooie film!

Zeer matig.

De kern van het hele Saw gebeuren (make your choice) met de opzet van een Friday the 13th filmpje. Even roeren, nog wat kutjongeren erbij en de volgende horror film is alweer af.

Gore blijft goed verborgen, de spanning is er eigenlijk bitterweinig. Het is wel aardig donker en een beetje sfeervol. Dat is dan ook het enige waar de film op weet te steunen.

De hele histerie deed mij niks, ook het basisgegeven komt eigenlijk helemaal niet uit de verf.

Zelfs als tussendoortje redelijk povertjes, er is genoeg beter horrorwerk te vinden.

avatar van Sparkle
Als je geïnteresseerd moest zijn hoe een mens reageert onder deze druk, dan raad ik je ten zeerste de Japanse film Battle Royale aan: die draait rond hetzelfde principe maar is veel sterker. Deze 'Horror Fest'-film is net zoals al de andere van de serie: ondermaats, goedkoop en flauw - maar net voldoende als er echt niks beter is.

avatar van Matthiasc88
vermakelijk, redelijk geacteerd en goeie setting -> 3

avatar van FillumGek
Dit keer wordt er geen autootje vol jongeren in een vakantiehuis gedropt maar zelfs een busje. Snel daarna meldt een motorchick zich nog wat een totaal maakt van maar liefst acht vleeshompen. Spannund!

Maar niet heus. Natuurlijk verwachtte ik er ook niks van, of eigenlijk komt hetgeen je verwacht ook precies uit. Namelijk een standaard horrorfilmpje met hier en daar een bloedspetter. De mannen zijn vaak dom met een grote bek en de vrouwen mooi en bloot, zo ook hier. Ik vind het af en toe wel leuk om naar al dat geouwehoer te kijken en luisteren. Aangezien de psycho maar één persoon levend het huis laat verlaten lopen de spanningen hoog op. Niet dat het ook daadwerkelijk spannend wordt want het verloopt precies zoals je verwacht. Niemand is te vertrouwen en.... boeiend allemaal, gewoon opzetten als je echt niks beters hebt.

avatar van perceived
Doorsnee filmpje en ook nog eens slecht uitgevoerd. Zonde van m'n tijd.

Goede film, ik vond het een goed verhaal hebben, ondanks hier meningen over verdeeld zijn heb ik deze film al meerdere malen met vrienden en vriendinnen gekeken en blijf dit een van de betere films vinden. Een paar stukken in de film waar wel mindere kwaliteiten worden geleverd maar opzicht is het een goede film.

avatar van Shinobi
Op zich wel een geinige horror.
Wel vrij standaard en cliché, alhoewel sommige dingen dat niet waren. Zoals die Alex die het busje toch aan de praat krijgt.

Het onderscheidende van deze film is denk ik wel dat niemand echt een hoofdrol heeft, ieder personage heeft zo wel zijn ding en motief om het te overleven.

2,5 Sterren.

avatar van Daan258
Slecht.

Dom verhaal, geen sfeer, niet spannend, special effects waren erg slecht, het was gewoon helemaal niks.
Met moeite af moeten kijken.

avatar van jippie2010
Ach helemaal zo erg nog niet... op die vreselijke openingsscène na dan...
Acteerprestaties werden steeds beter, uiteindelijk een echte klassieke horror.
*3.0

avatar van Gang_Star
Redelijk, maar toch behoorlijk standaard horror/thriller. Wel een die best te doen is. Film heeft een redelijke sfeer, de kills zijn oké en het kijkt best eenvoudig weg.

Redelijke horrorfilm met de nodige gruwel.
En vooral veel bloed.
Het kon me wel boeien en het was zeker niet langdradig, zo voorbij... ook al omdat hij amper 75 minuten duurt...

avatar van K. V.
De film begint nogal cliché, maar weet toch te boeien tot het einde. Gelukkig is het nog een bloederige film en duurt hij niet te lang. De cast is niet zo bijzonder en gerust inwisselbaar.
Zeker geen memorabele film, maar prima te doen om eens een uurtje te doden. Niet direct eentje om aan te kopen, maar als deze eens op tv passeert kan je hem eens meepikken, maar het is zeker geen must-see.

Best leuk eigenlijk. Verhaal is cliché maar toch nog net boeiend genoeg. De film komt gelukkig ook snel genoeg op gang en is erg kort, zodat het nooit saai wordt. De panikerende dikzak is zo fout dat ie grappig wordt. Jammer dat ie er zo goedkoop uitziet en ze eigenlijk allemaal belachelijk slecht acteren, dan had er nog wel een halfje bij gekund.