Autohystoria (2007)

1 stem

Filipijnen

geregisseerd door Raya Martin
met Lowell Conales en JK Anicoche

In 1897 werden twee broers, Andres Bonifacio en de jongere Procopio, wegens verraad en ophitsing in de bergen geëxecuteerd. De oudste broer was de oprichter van de Katipunan (een revolutionaire beweging in de geest van de legendarische Filipijnse nationale held Jose Rizal) en werd beschuldigd van het verraden van de revolutie. We zien hoe de broers worden opgepakt en voor dood worden achtergelaten in het oerwoud.

Het lijkt door de synopsis alsof het een soort historisch portret is, maar de film speelt eigenlijk in de contemporaine Filipijnen. De film handelt tegelijk over de historie en de huidige staat van de maatschappij denk ik. Hier een interessante filmbespreking