All about Steve (2009)

geregisseerd door Phil Traill
met Sandra Bullock, Thomas Haden Church en Bradley Cooper

De excentrieke, maar lieve en stuntelige Mary Horowitz, kruiswoordpuzzelontwerpster voor de Sacramento Herald, is ervan overtuigd dat Steve, een cameraman bij CCN, haar grote liefde is. Ze volgt hem door het hele land om hem ervan te overtuigen dat ze echt bij elkaar horen. Hierbij komt Mary ongewild zelf in het nieuws.

Wat een vreselijk ondergewaardeerde komedie!

'All About Steve' is een van de betere standaard romkoms van de afgelopen jaren.
Als eerste is daar Sandra Bullock die in 'The Proposal' al bewees weer terug te zijn van weggeweest. In 'All About Steve' bewijst ze echter even goed te zijn als vroeger. De film voelt aan als een van de romantische komedisch die je keer op keer kan kijken en prima past tussen alle "feel-good" films uit eerdere jaren. Want naast Bullock staat een geweldige ondersteunende cast die van Cooper en Haden Church tot Jeong en Qualls beschikt over uitstekende comedy-chops.
Ook is Bullock's Mary Horowitz wat cliché, maar ze treft wel haar doel. Grappig, anti-sociaal en heerlijk alternatief verovert ze je hart en weet als eerste film in jaren weg te komen met een einde waar iedereen klapt, de hoofdpersoon een held(in) wordt, zonder dat ik moet overgeven. Tegelijkertijd is 'All About Steve' eigenlijk niet eens zo heel erg over Steve. De bijrollen zijn herdenkingswaardig en de reis die Mary aflegt is erg vermakelijk. Als extraatje weet de film de juiste muziek in te zetten op elk moment weer (behalve dan het deuntje van Chuck).

Nee, vergeet al die negatieve opmerkingen. Deze film is vermakelijk, grappig en kijkt heerlijk weg. En op wat stukjes na waar er net iets té veel wordt uitgelegd is er helemaal niets mis mee.

3.5

slappe hap. er viel weinig tot niets te lachen. ook de 2 acteurs uit The Hangover kunnen de film niet redden. The Proposal is vele malen beter te pruimen. links laten liggen deze film.

avatar van Nasty
Een geluk voor de makers van deze film dat ze Bullock hebben gecast .
Haar rol in deze film maakte het dat het niet een grote misser werd .

Dit is dus serieus één van haar minder leuke/goede films. The proposal was zéker leuker.

Erg saaie film... Enigste leuke stukje was toen ze achter in de auto lagen... De rest was een beetje slaapverwekkend.

Je mag het type film niet met elkaar vergelijken maar na "The Blind Side"met ookal een blonde Sandra Bullock is deze"All about Steve"
wel een enorme domper.
De komedie is enorm flauw wat betreft zowel de romantische als de komische scenes.
Simpelweg niet grappig en eigenlijk gewoon vervelend om naar te kijken.
Links laten liggen is het advies.

avatar van MissyNador
vreselijke film.. 1 of 2 grappige stukjes.. verder slap verhaal. Had meer verwacht van Sandra Bullock.

wat een domme belachelijke film. Een stom verhaal. er zaten mss een 2tal grappige stukken in. Sandra Bullock vond ik niet zo goed doen, ik heb nog niet echt veel goede films van haar gezien. Bradley Cooper vond ik dan wel weer goed spelen .

avatar van Norma
De enigzins naïeve, onhandige maar ontwapenend eerlijke personages die Bullock doorgaans weet neer te zetten mag ik altijd wel. Maar in All About Steve lijkt ze als Mary een karikatuur van zichzelf, of liever gezegd van al die personages.

Nou is dit natuurlijk ook wel de opzet en in die zin zet ze haar rol goed neer, maar het is Steve niet kwalijk te nemen dat hij maakt dat hij wegkomt en ik heb na een half uur hysterisch gekakel ook overwogen om de film maar af te zetten. Het hele idee erachter blijkt natuurlijk dat Mary de beroerdste niet is en dat het mooi is dat ieder mens zichzelf kan zijn, etc, maar de (lijdens)weg naar deze conclusie is weinig grappig en al zeker niet romantisch.

De makers hadden waarschijnlijk eens een andere romkom op het oog en dat is in feite wel gelukt; maar ik betwijfel of een opzettelijk hyperirritant hoofpersonage nou zo'n briljante keuze was. Bullock komt er echt maar net mee weg, zonder haar en de kleurrijke setting was er echt helemaal geen spaan van heel gebleven.

avatar van klater
Hardstikke leuke, makkelijk te kijken komedie.
Sandra Bullock doet t weer geweldig, leuke rol (anders dan wat we van haar gewend zijn). Zeker een aanrader!

avatar van xangadix
Hiervoor verdient Sandra een filmdoekschorsing van 2 jaar.

avatar van mrwhite
ik vind het toch altijd leuk om sandra bezig te zien,al is dit natuurlijk niet haar beste werk.
maar ze doet wat ze graag doet.ze is ook de producent van de film dus dat zegt genoeg.

avatar van deft0nes
Heerlijk over de top!

Bullock komt doorgaans zeer naturel over. In deze film is daar geen sprake van. Hyper en soms irritant. Weinig grappige film.

avatar van fivipat
Wat mij betreft wordt de film nog enigszins gered door de leuke verhaallijn met de TV Crew met grappige Haden Church. Bullock deed dan haar best weer om de film naar beneden te trekken. Haar personage was mij te veel bedacht en gekunsteld.

avatar van Vitruvian
Ik heb Sandra Bullock een tijdje niet gezien. Maar ik vind haar behoorlijk mager. Ze heeft er beter uitgezien naar mijn mening.

kramersietse
Ze heeft hiermee een prijs gewonnen op de vooravond van de uitreiking van de Oscars 2010: Een Razzie voor slechtste acteerprestatie in 2009.

avatar van Hectometerpaal
Bij het ophalen van de Razzie blijkt ze toch humor te hebben, én karakter.

YouTube - Sandra Bullock Razzie Awards 2010

13woutie13
Ze zal hier niet mee zitten

kramersietse
Dat wijf is wel grappig int echt hoor, die zit hier niet mee nee. Die gaat vanaaf gewoon een Oscartje halen voor haar rol in The Blind Side.

avatar van Katharina
Geniale poster! Prachtig gewoon, die laarzen
En hoewel ik niet vaak keihard moet lachen om films, moest ik dat wel continu in deze film! Ontzettend grappig op een foute, maar niet goedkope manier. Sandra Bullock speelt weer fantastisch...ik snap die razzie en dat negatieve commentaar echt niet!

avatar van lil'angel
hilarische film!

Beetje een dubio film , aan de ene kant aardig om te zien , en dan weer het slappe verhaal .
Je kan het wel uitkijken maar niet een echte aanrader.

avatar van Koerok
Film van niks, maar om Bullock dat nou aan te rekenen vind ik onzin. Van deze rol was gewoon echt niet meer te maken dan dit. Het zal dan ook een tussendoortje voor haar zijn geweest.
Toch bijft het leuk om naar haar te kijken.

avatar van Wilderness
Opzich een vrij degelijke film in dit genre. Het einde was me allemaal ook een beetje té.

avatar van Cutiepie
3x niks. Ik heb met pijn en moeite mijn ogen tot het einde open kunnen, way too much!

Juist het filmke met mijn dochter bekeken, echt plezierig en een prachtige acteer prestatie van Sandra B.
Gewoon verstand op 0 en gieren.

avatar van pooper
MissyNador schreef:

een 2,0* is best wel hoog voor een vreselijke film, ofnie?

avatar van fivipat
Yves dB schreef:
Gewoon verstand op 0 en gieren.

Als je 5 sterren geeft dan is inderdaad het verstand op 0 gegaan...

Algemene notering is wel veel te laag, daarom een opkikker voor dit filmke,,