Cherrybomb (2009)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Lisa Barros D'Sa en Glenn Leyburn
met Rupert Grint, Robert Sheehan en Kimberley Nixon

De beste vrienden, Luke en Malachy, zijn beide verliefd op het nieuwe meisje in de stad, Michelle. De 15-jaar oude femme fatale daagt de jongens op een heet zomer-weekend uit om voor haar te concurreren. De wedstrijd zet de jongens tegen elkaar op. De jongens komen met zware overtredingen in aanraking met de wet, aangezien de concurrentie naar een fatale en bloedige conclusie spiraalsgewijs beweegt.

avatar van BlueJudaskiss
Klinkt tof...keep me posted.

avatar van .Fee.
Doet me toch wel een klein beetje denken aan Y Tu Mamá También...
Maar wel heel benieuwd, Rupert Grint vind ik persoonlijk de 'beste' acteur uit de Harry Potter-films.

.Fee. schreef:
Doet me toch wel een klein beetje denken aan Y Tu Mamá También...

Van de drie 'kinderen' is hij inderdaad de minst slechte, maar er spelen veel fantastische acteurs en actrices in mee waar Grint bij verbleekt, denk maar aan Maggie Smith, Michael Gambon en Alan Rickman.

Maar deze film ziet er interessant uit, niet het minste om Rupert Grint es in een andere rol te zien...

kvitske schreef:

Dat bedoelde ik inderdaad ook. Vooral Daniel Radcliffe acteert soms tenenkrommend slecht. Ook in zijn andere films.
De andere acteurs zijn inderdaad nog veel en veel beter.

avatar van eepee
Rupert Grint vind ik ook de 'beste' acteur (onder de kids) uit de Harry Potter-films. Maar om hem direct te vergelijken met acteurs als Maggie Smith, Michael Gambon en Alan Rickman is ook weer niet helemaal eerlijk... dit zijn natuurlijk acteurs met heel wat jaren ervaring

Komt deze film nog uit?

avatar van Charlie Cheese
Typische net wel/net niet film.

Erg realistisch vind ik het allemaal niet. Het verhaaltje is leuk opgezet, maar uiteindelijk verraste het me weinig.
Ik moet wel zeggen dat die Luke een leuke rol heeft en deze ook perfect deed.
Het einde was aardig, maar ook weer niets speciaals.

3tje.

avatar van barcam
Saai en langdradig.
Wil een soort van "drama" zijn maar komt totaal niet realistisch over.
Lichtpuntjes zijn de acteerprestaties van Robert Sheehan, de visuele teksteffecten op het scherm als er ge sms't word en zo, en de goede achtergrondmuziek.

avatar van Miss Sway
Een saaïge film over enkele dagen uit het leven van drie tieners, ieder met hun eigen problemen.
De film omschrijving geeft een interessantere verhaallijn weer, uiteindelijk stelt het allemaal niet veel voor.

Robert Sheehan is leuk om naar te kijken.

Echt een saaie film. Deed me wel veel denken aan de tv serie Skins. Serie over ontspoorde tieners. Skins vind ik alleen veel beter.

avatar van Ste*
Flinterdun verhaaltje natuurlijk, maar toch vind ik dat er zeker niet slecht geacteerd werd. Luke is een leuk neergezet personage, en Rupert Grint (ik keek eigenlijk voor hem *crush* :-$) doet het geweldig met zijn Ierse accent!

De film zelf is af en toe een beetje pretentieus, vooral door de de manier van filmen en montage af en toe.

Heb het idee dat het pas echt spannend wordt op het einde, en dan is de film afgelopen. Beetje jammer, had meer ingezeten.

Toch nog 2,5*

avatar van .Fee.
Ik begrijp niet helemaal waarom de film saai wordt genoemd. Het verhaal heeft inderdaad niet veel om het lijf, maar de hele manier van filmen, de soundtrack, de acteerprestaties enzovoort maken de film, naar mijn idee, echt wel boeiend!

avatar van Ste*
Heb je gelijk in, ik was ook te overdreven met mijn 2,5 ster. Is wat mij betreft nog wel net een voldoende, 3 sterren dus.

Een paar dagen uit het leven van enkele tieners en er komt best aardig wat aan bod.
Ik vond het een goed inkijkje, ook in de diverse soorten persoonlijkheden, en ik vond het zeker niet saai met aparte hippe dingetjes in beeld en geluid erbij.

avatar van Camorra
ba ba ba, wat een saaie film ik viel in 46:03 min gewoon in slaap en dat is me nog nooit gebeurt. Het verhaal is wat je noemt boring, keep em vooral vanwege Rupert Grint, hij deed et wel redelijk in deze film. Ik vrees als Rupert door gaat met dit soort films hij niet snel meer een grote rol aangeboden krijgt.

Lag het nou aan mij of praten hun echt zacht in die film ik had me geluid haast vol open staan en het geluid was nog minimaal (kan ook aan mij liggen dus maar een behoorlijk zachte film dus ook)

Weet niet hoe hij afloopt heb ook nog geen moeite gedaan om hem verder te kijken.

Verder raad ik deze film voorzover ik em gezien heb af, vanwege het verhaal (het verminkte halfbroertje van Skins zal ik het maar noemen) . De enige rede waarom mensen dit zouden willen kijken is vanwege Rupert.

1,5* mooier kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

avatar van Boenga
Heel matig verhaal, met weinig diepgang en vooral goedkope dialogen.
Verder heel matig acteerwerk van (een wel heel mooie) Kimberley Nixon en van Robert Sheehan. Die laatste vind ik bovendien een behoorlijke miscast; ziet er uit als de kruising van een popster en een basketspeler, niet als de leeghoofdige nietsnut die hij hier moet uitbeelden. (Maar: je mag natuurlijk nooit mensen op hun uiterlijk beoordelen...)
Komt daar nog bij dat geen van de drie hoofdacteurs er 15 of 16 uitziet. Nixon was 23 of 24 bij de opnames, en daar heb je geen bril voor nodig.

2,5* voor de grijze middelmaat, en dan vraag ik me af of ik niet te gul ben.